Aj Porsche Panamera druhej generácie je na trhu už od roku 2017, čiže si zaslúžilo zo strany vývojového centra Porsche istú dávku pozornosti. Porsche na nej zapracovalo naozaj veľmi “Porscheovsky” – zvonka by sme našli maximálne upravené nárazníky, no vnútri sa toho udialo ďaleko viac.
Teda, ak tým “vnútri” nemyslíme interiér, ale skôr pohonné jednotky. V kabíne sa toho totiž vizuálne zmenilo tiež celkom málo – nový je gigantický infotainment, ktorý teraz disponuje viacerými on-line funkciami, nové sú aj asistenčné systémy udržiavania v jazdnom pruhu alebo sledovanie dopravného značenia.
Nový základ
Panamera už má všetky karosárske varianty, ktoré mať mohla, vymyslené. To znamená, že okrem štandardného štvordverového kupé je k dispozícii ešte aj kombi Sport Turismo. Obe začínajú motoricky na prevedeniach Panamera a Panamera 4. Najnovšie však využívajú síl 2,9-litrového šesťvalca s výkonom 330 koní a so 450 newtonmetrami krútiaceho momentu.
Ponuka pokračuje modelom Panamera GTS, ktorý taktiež zbehol do posilňovne. Tam si vycvičil zo svojich útrob ďalších 20 koní na celkových 480 konských síl.
Ďalšou novinkou, ktorú v rámci line-upu Panamery nájdeme v cenníkoch a v menšej miere na cestách, je model 4S E-hybrid. Ide o kombináciu elektromotora s výkonom 136 konských síl, ktorý je implementovaný do útrob osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Tam pomáha už spomínanému 2,9-litrovému šesťvalcu so 440 konskými silami, pričom systémový výkon 4S E-Hybridu dosahuje až 560 koní. A ak by vás zaujímali krútiace momenty, tak tých je tu až 750.
Z nuly na stovke je potom novinka len za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť sa zastaví na číslovke 298 km/h. Dojazd na jedno nabitie 17,9 kWh batérie je teraz koncernových 54 kilometrov.
Turbo S už aj bez hybridu
Ako sa však hybridy niekde pridali, podobne aj z inej ponuky zmizli. Turbo S si teraz môžete kúpiť aj bez elektromotora, čo znamená jediné – faceliftovaná Panamera Turbo S má so svojimi 630 koňmi a 820 newtonmetrami presne zamierené na Mercedes-AMG GT 63 S.
Z nuly je na stovke za 3,1 sekundy a je to presne tá verzia, ktorá naposledy rozvírila prach v marketingovej kampani ako najrýchlejšie auto svojej triedy na Nürburgringu (že ich to ešte baví).
Zo sveta štvordverových monštrozít zo Zuffenhausenu by to na teraz bolo všetko… Vlastne ani nie. Ešte je tu cena! Tá štartuje na 91 345 € za základnú Panameru. Prvé dodávky by sa mali dostať k zákazníkom v októbri.
NEPREHLIADNITE: