Áno, svet sa zbláznil! Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid je silnejšie než Lamborghini Urus

3445

Nejde o najsilnejšie SUV na svete, no minimálne ide o najvýkonnejší vysoký model koncernu Volkswagen. Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid dáva na lopatky výkonom aj bratský model Lamborghini Urus. No a všetci sme tu akože v poriadku, hej?

Nebyť až psychopaticky výkonného amerického SUV Jeep Grand Cherokee SRT Trackhawk, práve by ste sa dívali na fotografie najsilnejšieho SUV na svete. Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid by však malo spotrebovať menej paliva a jazdiť v nízko-emisných zónach miest bez problémov.

Aj s osemvalcom pod kapotou dokáže jazdiť čisto na elektrický pohon a neprodukovať žiadne lokálne emisie. Cayenne Turbo S E-Hybrid je výrazne silnejšie než Bentley Bentayga so 6-litrovým dvanásťvalcom alebo Lamborghini Urus, ktoré má byť prvým Super-SUV na trhu.

Uhnite, superkáry!!!

Pod kapotou, respektíve pod celou masívnou karosériou sa nachádza hybridný systém. Ten kombinuje 4-litrový benzínový motor V8, ktorý môžeme poznať z modelov Audi RS6, Bentley Continental V8 a Bentayga či Lamborghini Urus. Jednoducho, ide o dvojicou turbodúchadiel preplňované monštrum, ktoré produkuje výkon 404 kW/550 koní.

Do toho pohonu mu však kecá elektromotor, ktorý produkuje 100 kW/136 koní, ktorý je integrovaný do 8-stupňovej prevodovky Tiptronic S. Kombinovaný výkon motora páli na všetky štyri kolesá až 500 kW/680 koní, no k tomu sa pridáva impozantný krútiaci moment 900 Nm, ktorý je dostupný už prakticky od voľnobehu. Šprint na stovku zvládne toto vyše dvojtonové monštrum za 3,8 sekundy a maximálka sa zastaví na 293 km/h.

Hipisák

Kombinovaná spotreba Cayenne Turbo S E-Hybrid sa pohybuje od 4,8 l/100 km až po 5,4 l/100 km podľa metodiky merania WLTP. Dojazd čisto na elektrickú energiu je na úrovni 30 km. V elektrickom režime dokáže model zájsť až 133 km bez produkovania emisií. Pokiaľ ste však milovníkom rýchlosti, vulgárnych SUV, no máte radi prírodu, Porsche má pre vás ešte šetrnejšiu alternatívu.

Do ponuky sa dostáva osviežené Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid (bez “S”), ktoré ponúkne systémový výkon len 340 kW/462 koní a krútiaci moment iba 700 Nm. O spaľovaciu časť pohonu sa v tomto prípade stará 3-litorvý benzínový šesťvalec. Ťažkopádne a podviživené SUV však prejde až 35 km čisto na elektrický pohon. Tento model sa vracia do ponuky, no s dostal filter pevných častíc.

Deutsche Technik

Spaľovací osemvalec a elektromotor sú spojené prostredníctvom spojky v útrobách hybridného modulu., ktorý v preklade nesie názov elektrický spojkový ovládač. V jazdnom režime E-Power dokáže elektrický motor rozhýbať auto sám o sebe až nad maximálnu povolenú diaľničnú rýchlosť, no v režimoch Hybrid Auto, Sport a Sport Plus slúži ako výkonový kopanec pracujúci v tandeme s osemvalcom.

Táto technológia bola prvý krát použitá v hybridnom hyperaute 918 Spyder, no už predtým sa dostala do klasického osobného auta v podobe Porsche Panamera S E-Hybrid. Batéria má kapacitu 14,1 kWh a cez klasickú 7,2 kW nabíjačku v aute ju dokážete nabiť za 2,4 hodiny. Z domácej nabíjačky vám to potrvá až 6 hodín a sledovať potrebu či proces nabíjania môžete v aplikáciách Porsche Connet App, ktorá je k dispozícii aj pre hodinky Apple Watch.

Pod kontrolou

V štandardnej výbave je najrýchlejšie Cayenne a Cayenne Coupé vybavené sériou nevyhnutných technologických chuťoviek. Medzi ne patrí na príklad systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), ktorý zabraňuje nakláňaniu karosérie v zákrutách, zadný samosvorný diferenciál s funkciou Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) alebo uhlíkovo-keramické brzdy.

Pokračujeme s 21-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s rozšírenými blatníkmi vo farbe exteriérového laku a balíček Sport Chrono Package so stopkami na palubnej doske.

Adaptívne trojkomorové vzduchové odpruženie s funkciou Porsche Active Suspension Management (PASM), zaručuje široké spektrum charakteristicky komunikatívnych dynamických vlastností modelu Porsche a pohodlnej jazdy. Odľahčené disky s priemerom 22-palcov a natáčanie zadnej nápravy sa však nachádzajú v katalógu príplatkovej výbavy.