TEST: Volkswagen T-Roc | Roc und Roll na city

2523
Zdroj: redakcia

Všimli ste si, ako sa vám tie všetky nové SUV chcú ohromne páčiť? Pre pozornosť spravia čokoľvek. Volkswagen to vzal s modelom T-Roc mierne inou cestou a ja osobne nemám námietky.

Všimli ste si kľúčové prvky v reklamách na nové kompaktné SUV? Nech sa pozriete na ktorúkoľvek kampaň, všetky trpia jedným zásadným problémom. Nemajú dušu. Romantika mladých párov, vzrušenie, nočné chuligánčenie v uliciach, napätie a tak ďalej. Volkswagen vytiahol tromf a ukradol si moje srdce. Malý nebojácny muflón, ktorý sa stavia pokojnému chlapíkovi v T-Rocu do cesty, zabil klinec po hlavičke.

“Hero” pohľad známy z reklamy. Malého muflóna sme však počas testu nenašli. Sebavedomí sme boli teda až-až.

Reklama síce dohromady nehovorí o ničom, no autu, ktoré bude vyrábané obrovským koncernom na desiatky tisíc kusov, dodal nevtieravú tvár. V dobe, kedy si už pomaly musím brávať k porovnávaniu áut pravítka, aby som našiel rozdiely, ju nachádzam v obyčajnej reklame. Už len zistiť, či T-Roc dokáže vyvážiť marketingovú dušu dobrými vlastnosťami.

Heslo: Sebaistota

Ide o najčastejšie skloňované slovo naprieč kampaňou. T-Roc pôsobí elegantne a mierne chuligánsky. Volkswagen v posledných rokoch špekuluje s dizajnom a nehrá len sucho na istotu. Vidieť to aj na zatiaľ najmenšom SUV, ktoré je skutočne plné detailov. Predná maska je zložená z prvkov, ktoré sa veľmi čitateľne dopĺňajú a excentricky uložené denné svietenie si strieda úlohu so smerovkami.

Typicky veľmi sympatický počin od VW. Proporcie sú príjemné a nešokujú. Vychádzajú však zo zavedených koľají koncernového dizajnu.

Elegantný dizajn na pár švihov ceruzky dopĺňa decentné množstvo chrómu, v podobe líšt na prednej maske a bočnej línii auta. Dizajn je veľmi žiadúci a možno práve z toho dôvodu, že netlačí zbytočne „na pílu“. Zadné svetlá sú typické „fau-vé“, no falošné náznaky zadných výfukov naháňajú zdravé sebavedomie modelu už trochu silene. Taktiež ma zaujala kombinácia 18-palcových diskov a červených brzdových strmeňov. Síce je to divoká kombinácia, no akosi mi táto falošná športová póza pri T-Rocu nevadí.

Notorická známosť 

Kabíny modelov VW Group sú kapitolou číslo jeden v knihe efektívneho priemyselného dizajnu. Spočítam na prstoch jednej ruky, koľko značiek dokáže spraviť v akejkoľvek veľkosti modelu dokonale prehľadný interiér. Môžete byť rozčertený na somára pred vami či byť absolútne zdevastovaný počasím a deficitom kávy. V sekunde nájdete v interiéri presne to, čo potrebujete.

Lekcia v efektivite priemyselného dizajnu. Ovládacie prvky nájdete aj v tých najnevhodnejších situáciách a padnú vám rovno do dlane.

T-Roc taktiež ničím nešokuje. Do notoricky známeho drinku však primiešava plne digitálnu prístrojovú dosku Active Info Display už v základnej výbave. Je maximálne flexibilný a prehľadný. Taktiež vám dovoľuje si zahltiť prístrojový panel s množstvom nepotrebných informácií, či ho nastaviť do pozície, kedy zobrazuje len jedinú funkciu či údaj.

Silnejšie a slabšie stránky interiéru

V interiéri je platforma zdieľaná s Volkswagenom Golf celkom evidentná. Interiér T-Rocu nezostáva bračekovi z radu hatchbackov absolútne nič dlžný. T-Roc ale ťahá za kratší koniec z hľadiska priestoru pre zadných pasažierov, aj keď len v drobnom merítku. Prekvapivou silnou stránkou T-Rocu je udávaná kapacita batožinového priestoru, ktorá je až o 65 litrov väčšia, než v prípade Golf.

T-Roc má až o 65 litov väčší kufor, než jeho súrodenecký Golf. Prirátajte si teda do kufra Golfu dva väčšie batohy navyše a ste na objeme najmenšieho SUV od VW.

Predstavte si teda v kufri T-Rocu o miesto pre jeden turistický batoh naviac. Prekvapením je aj vymierajúci druh automobilových konfiguračných možností. Pod podlahou batožinového priestoru nájdete plnohodnotnú rezervu na plechovom disku. Poctivý rozmer 205 na 60. Žiadna „dojazdovka“.

Dôležitá voľba

Pokiaľ z debaty o pohone vynecháme naftové motory, Volkswagen ponúka pre T-Roc tri pohonné jednotky. Ohromne milé prekvapenie prišlo v podobe benzínového štvorvalca 1,5 TSI Evo. Ide o následok vlny odporu a nepriaznivých ohlasov na trend downsizingu a vďaka tomuto motoru zmizol z ponuky benzínový agregát 1,4 TSI.

Digitálna prístrojovka má famózne rozlíšenie a netrpí nezmyselným množstvom nastavení a konfigurácií.

Taktiež zdieľa turbodúchadlo s ostrými boxermi z Porsche 718 Cayman S. Prejav motora je značne lineárny a pracuje výborne v rámci celého spektra otáčok. Mierne hluché miesto sa nachádza jedine medzi voľnobehom a nástupom vrcholu spektra krútiaceho momentu pod 1500 ot./min. Motor je aj napriek pomerne dlhým prevodovým stupňom príjemne dynamický.

Ekológia bez fanatizmu

Jednotka 1,5 TSI Evo dokáže vypnúť dva valce zo štyroch a v závislosti na podmienkach zostať „dvojvalcom“ až do rýchlosti 130 km/h. Záleží však na prevýšení na danom úseku, či zaťažení vozidla. Motor deaktivuje dva valce bez vášho vedomia. V akejkoľvek situácii vyžadujúcej vyšší výkon, dokáže zvyšné dve komory valcov aktivovať späť do chodu, a to v zlomkoch sekundy.

Zadok T-Rocu je výrazne dizajnérsky najprepchatejšou stranou. Falošné výfuky sú výkrikom trendu, ktorý sa dúfam už čoskoro poberie “dakam”.

T-Roc sa predviedol diaľničnou spotrebou na hodnote relatívne vysokých 7,8 l/100 km. Vo svižnej medzimestskej premávke však klesá spotreba na 5,6 litra. V závislosti od hustoty premávky bola najväčším prekvapením mestská spotreba, ktorá sa pohybovala medzi 5,8 a 6,2 litrami na 100 km. Deaktivácia valcov v nízkych mestských rýchlostiach prináša svoje ovocie.

Euro NCAP: 5 hviezd, 2017

Základná cena modelu – Volkswagen T-Roc: 16 840 €
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen T-Roc Sport: 23 660 €
Záruka: 2 roky (rozšírenie za príplatok

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1498
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/5000-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250 /1500-3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:205
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,6/4,6/5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:445
Objem nádrže [l]:50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1330
Rozmer pneumatík:205/60 R18
Dĺžka [mm]:4234
Šírka [mm]:1819
Výška [mm]:1573
Rázvor [mm]:2590