TEST: Volkswagen Caddy Cross

3156

Volkswagen Caddy je v prvom rade úžitkové auto. Je to dodávka so slušnou prepravnou kapacitou, ale jeho osobná verzia vie poslúžiť napríklad aj ako praktickejší ekvivalent rodinného kombi. Preto ho aj samotný výrobca nazýva autom pre rodinu. Volkswagen však prednedávnom rozšíril svoju ponuku o ďalší zaujímavý variant modelu Caddy. Ide o verziu Cross, ktorá v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion môže byť zaujímavou alternatívou aj k SUV-čkam.

Medzi hlavné rozpoznávacie znaky verzie Cross patria ochranné plasty po obvode celej karosérie. Štandardom sú aj 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Príjemným bonusom sú predné svetlomety s čiernym pozadím a integrovanými LED diódami na denné svietenie.
Iná dimenzia priestoru
Caddy Cross ani nevyzerá ako úžitkové auto. A to dokonca ani v interiéri. Až na dotyk človek zistí, že použité plasty sú tvrdšie ako v osobných Volkswagenoch. Ani odhlučnenie nedosahuje štandardy divízie osobných vozidiel. Kvalita spracovania je však aj v tomto aute na veľmi vysokej úrovni. V tomto smere neurobil Volkswagen žiadne ústupky ani pri úžitkovom modeli.
Silnou stránkou Volkswagenu Caddy je jeho priestrannosť. Vzadu sú tri samostatné sedadlá, čím by mohol konkurovať autám typu Volkswagen Touran. Ale to iba do chvíle, kým nedôjde k porovnávaniu batožinových priestorov. Caddy totiž už v základnom stave pojme 750 litrov batožiny. Sedadlá sa samozrejme dajú aj sklápať, ale dajú sa aj úplne vybrať. Vtedy do Volkswagenu Caddy naložíte aj vyše troch metrákov.
Osvedčená technika
Pod kapotou nami testovaného auta pracoval známy motor 2.0 TDI. V kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion a automatickou prevodovkou DSG dosahuje výkon 103 kW (140 k). Tento motor asi naozaj predstavovať netreba. Má celkom slušné dynamické schopnosti, pričom ani spotreba paliva nie je zlá. V meste sa dá bez problémov zmestiť do výrobcom udávanej hodnoty 7,5 litra nafty na 100 km. Pri jazde po diaľnici sa však zrejme kvôli pomerne veľkej čelnej ploche spotreba šplhá k ôsmim litrom. Otáčkomer pri rýchlosti 130 km/h ukazuje necelých 2 500 ot./min. a motor nie je ani pri tejto rýchlosti príliš hlučný. Ak sa vyberiete na okresky, spotreba paliva sa dá udržať pod hranicou 6,5 l/100 km.
Všestranné auto
Do Volkswagenu Caddy v prípade potreby naložíte vyše 3 000 litrov nákladu. Užitočné zaťaženie tohto auta sa pohybuje od 467 po 554 kg, čo si vyžaduje aj zadnú nápravu, ktorá by takéto zaťaženie zvládala. Odpruženie zadných kolies je teda o niečo tvrdšie, ako by bolo z hľadiska komfortu príjemné. Okrem toho, že Caddy Cross toho dokáže odviezť naozaj veľa, vďaka pohonu 4×4 to prevezie aj cez nespevnené cesty prípadne ľahší terén. Verzie s pohonom všetkých štyroch kolies totiž majú svetlú výšku zvýšenú o 10 mm na výsledných 156 mm pri plnom zaťažení.
Resumé
Volkswagen Caddy Cross dokáže plniť funkciu až troch áut naraz. Podobne ako štandardný Caddy je to plnohodnotné rodinné auto, ktoré odvezie piatich ľudí zbalených na dovolenku k moru. V prípade potreby sa ale dá využiť aj ako malá dodávka. Caddy Cross však pripája k tomuto všetkému aj jazdu v teréne. Spracovaním interiéru a výbavou sa napríklad Tiguanu určite nevyrovná, ale myslím si, že v teréne by sa ním nenechal zahanbiť.    
Základná cena modelu – Volkswagen Caddy 1.2 TSI Trendline (63 kW): 15 964 €
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Caddy  2.0 TDI 4Motion DSG Cross: 29 713 €
Registračná daň na testované auto: 327€
Motor
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
103 (140)/4200
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
320 /1500-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
183
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
11,0
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
7,5/5,4/6,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
750/3030
Objem nádrže [l]:
60
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1725-1813
Rozmer pneumatík:
205/50 R17
Dĺžka [mm]:
4406
Šírka [mm]:
1794
Výška [mm]:
1885
Rázvor [mm]:
2681

Kto povedal, že dodávka nemôže byť rodinná a štýlová? Volkswagen Caddy ponúka vo verzii Cross nadpriemerné úžitkové vlastnosti, pričom vyzerá ozaj k svetu a nezľakne sa ani ľahšieho terénu.