TEST: Toyota Camry | Starosvetská moderna

523

Na tejto stránke môžete vidieť jedno z najúspešnejších áut všetkých čias. Od roku 1982 vzniklo osem generácií a v súčasnosti ich bolo predaných 19 miliónov kusov. Toyota Camry sa vracia na náš trh po pätnástich rokoch a predstavuje spojenie dvoch svetov. Jeden z najpokrokovejších hybridných systémov a starosvetský dizajn sedanu, ktorý v našich končinách pomaly odchádza do zabudnutia.

Postupný ústup sedanov je zdanlivo nezvratný a z oboch strán si na jeho predajoch pochutnávajú vysoké modely SUV. Pri autách akým je napríklad aj Toyota Camry je tento trend zľahka nepochopiteľný. Inteligentnými riešeniami dokážete docieliť to, že vám ani bezmála 4,9 metrové auto nepríde ťažkopádne.

Toyota vytiahla všetky svoje tromfy, talent novej globálnej platformy TNGA a vyrazila do vôd medzi segmentom veľkých neprémiových sedanov a čistokrvných prémioviek.

Inkognito

Predná časť Camry pôsobí športovo a pri pohľade z predoboku sa línie tiahnu k zemi, čo evokuje dynamický postoj auta. Zadok auta je oproti zvyšku vozu poňatý trošku slabšie. Akosi nesedí s modernou prednou maskou.

Je dosť možné, že sa bude tento veľký sedan o pár rokov strácať v dave. To by však nemal byť problém, keďže Camry nikdy nebola o výstrednosti či okázalom dizajne.

Medzipriestor

Je mi úplne jasné, že sa Toyota Camry musí držať mierne späť z dôvodu, aby nekanibalizoval predaje bratského modelu Lexus ES300h. Koža na palubnej doske, sedadlách a čalúnení dverí je mäkučká a medzery medzi panelmi sú na seba pekne natlačené. Sedíte v kvalitnom japonskom kokpite, z ktorého je skvelý výhľad vďaka úzkym A-stĺpikom.

Interér je akurát tak decentný, aby neútočil na predaje drahšieho súrodenca Camry, Lexusu ES300h

Vodičove sedadlo je tvarované výborne a bez problémov s ním zvládnete viac ako 400 kilometrovú cestu bez nutnosti zastavenia či s bolesťou chrbta. Na zadných sedadlách majú pasažieri množstvo priestoru pre nohy, ktorý je porovnateľný s najpriestrannejšími sedanmi na trhu.

Znižujúca sa spodná línia okien dodáva interiéru svetelnosť a zároveň zvyšuje viditeľnosť z kabíny do všetkých strán a pre všetkých pasažierov na palube vrátane vodiča. Otvor pre batožinový priestor s objemom 524 litrov je prirodzene obmedzený tvarom karosérie sedanu, no jeho podlaha je dostatočne vysoko na to, aby bolo vykladanie nákladu z útrob batožinového priestoru čo najprijateľnejšie.

↓ NEPREHLIADNITE ↓

Balzam

Podvozok auta s dlhým rázvorom kolies odoláva nerovnostiam ako v mestách, tak za jeho hranicami. V diaľničnom tempe je doslova vo vlastnom živle, kedy dokáže dlhšie nerovnosti premieňať na nenápadné vlny, ktoré prechádzajú v minimálnej intenzite do kabíny.

Volant má prekvapivo úzku obruč. To tiež podčiarkuje klasické smerovanie konceptu Camry

Na zadných sedadlách je Camry jedným z najlepších áut vo svojej cenovej kategórii a narýchlo si za tieto peniaze neviem spomenúť na jej konkurenta, ktorý by ponúkal lepší komfort na palube. Na strane vodiča musím spomenúť preposilované riadenie, ktoré síce robí auto pocitovo ľahším, no vo vyšších rýchlostiach príjemne stuhne.

Zbohom, pán Diesel

Camry je na našom trhu k dispozícii s jedinou motorizáciou. Tá kombinuje známy 2,5-litrový atmosférický benzínový štvorvalec a elektromotor. Celkový systémový výkon je na úrovni 160 kW/218 koní z čoho 131 kW/177 koní dodáva spaľovací motor.

Do políčka „POWER“ sa dostanete veľmi jednoducho. Stačí sa prudšie rozbehnúť z križovatky. Držte sa v poli „ECO“ a budete odmenení skvelou spotrebou

Spotreba hybridnej sústavy v meste je na úrovni len 5,5 litra na 100 km a pri maximálnej povolenej rýchlosti sa apetít zastaví na rovných 6 litroch. Mimo mesta klesá spotreba len na 5,2 litra.

Veľký displej medzi budíkmi ponúka množstvo užitočných informácií

Pokiaľ plánujete s Camry dlhodobý vzťah, nemusí vás trápiť poruchové turbo, presilený spaľovací motor či iné neduhy preplňovaných jednotiek. Na akumulátory máte taktiež 10-ročnú záruku.

Základná cena modelu – Toyota Camry 2.5 Hybrid (218k) Comfort: 34 000 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Camry 2.5 Hybrid (218k) Executive: 39 500 €
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km
Záruka na hybridný akumulátor: 10 rokov
Registračná daň: 550 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2487
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:131/(176)/5700
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :221/3600–5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:160 (217)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,3
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:4,8-4,4/4,2-4,4/4,3-4,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:524
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1595-1660
Rozmer pneumatík:215/55 R17 94W
Dĺžka [mm]:4885
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1445
Rázvor [mm]:2825