TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI | Pre vačšinu z nás

3070

V ponuke českej automobilky si skoro každý vyberie auto, ktoré splní jeho potreby. Medzi crossovermi a SUV si Karoq razí svoju zlatú strednú cestu. Nie je ani veľký, ani malý a je navrhnutý tak, aby vyhovel väčšine záujemcov. Na trhu je už piaty rok a po Octavii sa stal druhým najpredávanejším modelom značky.

Čisté línie pomalšie starnú
Zdroj: Redakcia

Napriek tomu nastal čas na facelift. Súčasná generácia sa stále spolieha na osvedčené spaľovacie motory, nezanevrela ani na naftovú klasiku a stále ponúka pohon všetkých štyroch kolies.

Najviac zmien vpredu

Po vzore svojho väčšieho brata dostal Karoq novú šesťuholníkovú masku s výrazným chrómovým lemom a užšie svetlomety, po novom už iba s technológiou LED. Nárazník získal bohatšiu porciu laku a nový tvar. Z profilu sa auto prakticky nezmenilo. Nové sú iba disky kolies s už známymi aerodynamickými krytmi.

Karoq po novom so šesťuholníkovou maskou chladiča
Zdroj: Redakcia

Súčasťou štandardnej výbavy sú ostro rezané zadné LED svetlá, vyššie výbavy navyše disponujú dynamickými ukazovateľmi smeru. Výrazne predĺžený zadný strešný spojler a optimalizovaný difúzor prispeli k zníženiu koeficientu odporu vzduchu.

Zmeny vzadu postrehnú iba pozorní pozorovatelia
Zdroj: Redakcia

Veselá oranžová farba Karoqu pristane aj napriek tomu, že Škoda patrí ku konzervatívnejšej časti koncernu.

Kozmetika

Interiéru sa facelift dotkol iba „kozmeticky“. Dekoračné lišty na palubnej doske a dverách pôsobia hodnotnejším dojmom. Žiaľ, samotné výplne dverí ostali plne plastové bez náznaku čalúnenia. Nový volant interiér osviežil, pričom si zachoval tradičné hardvérové ovládacie prvky. Tie nakoniec ostali aj pri ovládaní ventilácie.

Architektúra palubnej dosky ostala nezmenená
Zdroj: Redakcia

Digitálny prístrojový panel nahradil analógové „budíky“ naprieč všetkými výbavovými stupňami. Nový systém infotainmentu ponúka logické ovládanie, rýchlu odozvu a komplexné on-line služby.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Novinkou je Eko paket, vďaka ktorému sa v kabíne nachádzajú vegánske materiály a to umelá koža alebo špecifické čalúnenie lakťovej opierky a výplní dverí Suedia v hnedej farbe.

Bez zmien

Stoličkový posed s plytko umiestnenými pedálmi mne osobne nevyhovoval. Chválim však tvarovanie predných sedadiel, hlavne chrbtovej časti. Sedák je mäkší, napriek tomu mi ani po dlhšej ceste nič nevadilo. Posed na zadných sedadlách je pohodlný s bohatou ponukou miesta na kolená a hlavu aj pre dospelých pasažierov.

Predné sedadlá sú výborne tvarované
Zdroj: Redakcia

Displej infotainmentu ostal zakomponovaný do palubnej dosky, ignorujúc súčasný trend do neba trčiacich tabletov.

Je to diesel

… a je to počuť nielen pri štartovaní a akcelerácii. Nie je to však nič hrozné. Pedál akcelerátora je do svojej prvej polovice naladený „na spotrebu“, plné stádo 150 koní sa objaví až pri jeho razantnejšom stlačení. Podvozok je nastavený komfortne a nedokáže absorbovať iba väčšie nerovnosti. V zákrutách sa na neho dá spoľahnúť, primerane sa nakláňa a znesie aj dynamickejšiu jazdu.

Asi naposledy – otočné ovládače ventilácie
Zdroj: Redakcia

Prevodovka sa v režime Normal snaží o čo najnižšie otáčky, čo prispieva k jej pomalšej reakcii pri snahe o okamžitú akceleráciu. Režim Sport naopak drží vysoké otáčky aj tam, kde to nie je potrebné. Ešteže máme možnosť rýchlej zmeny režimu prevodovky …

Karoq ešte ostáva pri masívnom voliči automatu
Zdroj: Redakcia

Chýbalo mi presnejšie riadenie a aspoň nejaká odozva od volantu. Spokojný som bol s odhlučnením auta od podvozku ako aj od aerodynamického hluku. Spotreba sa pohybovala okolo hodnoty 6,5 l/100 km.

Verdikt

Žijeme dobu, na ktorú sme po približne 30 rokoch skoro zabudli. V súvislosti s problémami s výrobou áut naprieč značkami sa až na ojedinelé výnimky predá všetko, čo príde do predajní. Škoda sa však na to vôbec spoliehať nemusí. Karoq predstavuje produkt, ktorý svojou univerzálnosťou oslovuje široký okruh zákazníkov. Verím, že tomu tak bude aj pri jeho vynovenej verzii. Má na to všetky predpoklady.

Základná cena modelu – Škoda Karoq Active 1,0 TSI EVO 81 kW 6° MP : 22 510 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Karoq Style 2,0 TDI EVO SCR 110 kW 7° DSG 4×4: 34 960 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km (predĺžená do 150 000 km za poplatok)
EuroNCAP: 5* (2017)

Registračná daň: 260 €

Technické údajeŠkoda Karoq 2,0 TDI EVO 110 kW 7° DSG 4x4
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/3000-4200
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:360/1600-2750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:204
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,8
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]:5,6 - 6,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:500
Objem nádrže [l]:55 + 12 SCR
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1604 - 1832
Rozmer pneumatík:225/50 R18
Dĺžka [mm]:4390
Šírka [mm]:1841
Výška [mm]:1608
Rázvor [mm]:2630