TEST: Renault Mégane Grandtour – praktický a estetický zároveň

143
Renault Megane Grandtour TEST AUTOGRATIS 00012

Renult Mégane nedávno prešiel omladzovacou kúrou, ktorá neminula ani kombi verziu s tradičným označením Grandtour. Vyskúšali sme si ju s motorom 1.5 dCi.

Na poslednom frankfurtskom autosalóne Renault predstavil okrem iného aj modernizovaný Mégane. Ide už o druhý facelift tohto modelu. Nie že by bol dizajn doterajšieho Méganu už zastaralý, ale automobilka medzičasom paušálne zaviedla nový dizajnový štýl, a tak v jeho duchu postupne prerába celé svoje modelové portfólio.

Renault Megane Grandtour TEST AUTOGRATIS 00002

Klasický päťdverový hatchback sme si už vyskúšali (test nájdete v aprílovom čísle), no teraz sa nám do rúk dostala priestrannejšia verzia Grandtour.

Priestor v príťažlivom balení

Kombi verzia Grandtour je oproti klasickému hatchbacku o rovných 1 000 eur drahšia, ale za tú cenu získavate nie len o 164 litrov väčší batožinový priestor, ale aj o 62 mm dlhší rázvor, čiže viac miesta ako v kufri, tak aj na zadných sedadlách.

Renault Megane Grandtour TEST AUTOGRATIS 00004

Interiér MéganuGrandtour je až prekvapivo variabilný. Pod podlahou kufra sa schováva plnohodnotná rezerva, čo sa dnes cení. Tiež tam nájdete menšie odkladacie priestory. Pristupuje sa k nim vyklopením časti podlahy. Tá sa ale dá zafixovať aj vo zvislej polohe, čím vznikne malý predel v kufri. Nechýba tiež sieťka, ktorou sa dá rozdeliť batožinový priestor od priestoru pre posádku.

Môžete tak kufor naložiť až po strop, pričom sa pri brzdení nemusíte báť, že by ste dostali niečím do hlavy. Poteší aj možnosť sklopiť operadlo spolujazdcovho sedadla dopredu, čím vznikne naozaj dlhý priestor vhodný aj na prepravu nábytku. Celé to však komplikuje zložitosť sklápania sedadiel a nutnosť vyberať hlavové opierky (aj na tom sedadle spolujazdca, keď ho chcete sklopiť + pravý zadný sedák).

Zásadné zmeny sa ale v interiéri v rámci modernizácie nekonali. Poteší prítomnosť multimediálneho systému R-Link, ktorý sa ovláda tlačidlami na stredovom tuneli, či príplatkovej parkovacej kamery, ale detailisti ocenia napríklad aj motív kosoštvorca opakujúci sa na dekoračnej lište palubnej dosky. Diamant, logo automobilky Renault, nájdete pri pozornom skúmaní aj v zadných svetlách. Sú nimi doslova posiate. Je milé, že sa automobilka opäť vrátila k tomuto motívu. V 60-tych a 70-tych rokoch minulého storočia bolo na každom modeli nenápadne schovaných niekoľko kosoštvorcov (či už to bol tvar smeroviek alebo kontroliek na prístrojovom paneli).

Jazdí skoro zadarmo

V porovnaní s ostatnými modelmi, v ktorých je použitý motor 1.5 dCi, má tento agregát v Mégane asi najlepšie odhlučnenie. Nie je to síce trhač asfaltu, ale dynamika je postačujúca. Jeho najväčším pozitívom je však jednoznačne mimoriadne nízka spotreba paliva. Nie, nebudete s ním jazdiť za 3,5 litra na 100 km, ako udáva výrobca.

Renault zrejme spotrebu testoval vo vákuu. Mimo mesta sa však s týmto rodinným kombi reálne dá jazdiť za niečo vyše štyroch litrov. Prevodovka je veľmi dobre odstupňovaná, takže pri rýchlosti 130 km/h má motor na šiestom prevodovom stupni iba 2 200 ot./min., čo predstavuje spotrebu 5,4 litra nafty na 100 km. V meste sme jazdili za 5,5 l/100 km.

Resumé

Na Renault Mégane sa často zabúda. Možno preto, že nejde o najnovší model v tomto segmente, ale vďaka jeho neustálym modernizáciám Renault drží krok aj s najnovšou konkurenciou. Napriek tomu je jeho cena viac než zaujímavá. Mégane Grandtour síce nemá najväčší batožinový priestor vo svojej triede, ale aspoň nevyzerá ako škatuľa. Okrem príjemného vzhľadu hrá v jeho prospech aj prekvapivo nízka spotreba paliva.

Základná cena modelu – Renault Mégane Grandtour 1.6 16v Authentique: 12490 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi Stop&StartLimited: 16 490 €
Záruka:5 rokov / 100 000 km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 167 €

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1461
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
81 (110)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
260 /1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
12,4
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
3,9/3,2/3,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
486/1595
Objem nádrže [l]:
60
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1377
Rozmer pneumatík:
205/55 R16
Dĺžka [mm]:
4567
Šírka [mm]:
1804
Výška [mm]:
1507
Rázvor [mm]:
2703