TEST: Renault Captur 1.3 TCe 155 | Napredovanie skokom

4654
Zdroj: Redakcia

Renault Captur je za posledné roky bezpochyby jedným z najúspešnejších modelov svojho druhu. Mne síce nepripadal zvlášť geniálny, vzhľadom na moje osobné preferencie, no skvelý pomer „cena/výkon“ spravil svoje a ľudia ho kupovali ako teplé rožky. Po prvom stretnutí s novou generáciou som však spozornel.

Predošlá generácia crossoveru Renault Captur mala v mojej „knihe“ svoje muchy. Od plastov použitých v interiéri, 6-stupňovej prevodovky EDC až po benzínové motory.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Prvým pozitívnym signálom bol nárast objemu benzínových motorov z 1,2 na 1,3 litra, čím sa zlepšila pružnosť a odozva na plynový pedál. No a po tomto skvelom kroku prišli ďalšie.

Prirodzený vývin

Na rozdiel od súrodeneckého modelu Clio, ktoré si prešlo nenápadnou generačnou modernizáciou v podobnom čase ako Captur, crossover od Renaultu dáva svoju najnovšiu podobu najavo omnoho výraznejšie.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Čo si možno na prvý pohľad nevšimnete, je nárast v každom jednom rozmere. Na dĺžku podrástol o celých 10,5 centimetra, na šírku o menej než 2 a je o centimeter vyšší než jeho predchodca. Naživo je auto prekvapivo robustné, aj keď tak možno z fotografií nevyzerá. Celkovo je dizajnérsky omnoho lepšie vyvážené a príťažlivejšie.

Nové tisícročie

Na predošlej generácii crossoveru Captur som mal najmenej rád interiér. Prekážali mi použité plasty, morálne rýchlo zastaraný interiér, posed za volantom… jednoducho, bolo toho skutočne veľa. Novinka sa však v každom jednom ohľade posunula o roky vpred, aby konečne dohnala, či dokonca predčila svoju konkurenciu.

Výrazne poskočila ako kvalita, tak ergonómia, priestor a použité materiály
Zdroj: Redakcia

Materiály sú vyhotovené vo vynikajúcej kvalite a rozmiestnenie ovládacích prvkov dáva konečne dokonalý zmysel. Dizajn je nadčasový, čomu nasvedčuje aj „lietajúci“ stredový panel s radičom prevodovky a na miestach, kde prichádzate pri jazde do kontaktu s rôznymi prvkami interiéru, nájdete mäkčené materiály.

Nárast rozmerov sa premietol hlavne do kabíny. Na zadných sedadlách je príjemné množstvo priestoru
Zdroj: Redakcia

Priestor pre zadných pasažierov profituje z možnosti posúvať sedadlá a tým pádom vytvoriť pohodlný priestor pre pasažierov či až gigantických 536 litrov objemu batožinového priestoru.

Batožinový priestor je podľa tvrdení značky najväčší v triede a môže mať objem až 536 litrov
Zdroj: Redakcia

K tomu všetkému zmizli kolískové tlačidlá obmedzovača rýchlosti a tempomatu, ktorých ovládanie bolo premiestnené na volant. Vrcholom intuitívneho charakteru kabíny je ale rozhodne nový multimediálny systém Easy Link s 9,3-palcovou obrazovkou. Systému síce mierne chýba pružnosť, no určite patrí k tomu najlepšiemu v danej kategórii.

O koliesko naviac

Prevodovka EDC mala vo svojom 6-stupňovom prevedení, na rozdiel od konkurenčných dvojspojkových systémov, pomerne komótne reakcie. To sa s príchodom 7-stupňového systému zmenilo.

Prevodovka EDC so siedmimi stupňami je výrazne lepšia od predošlej 6-stupňovej. Stále má však svoje drobné muchy
Zdroj: Redakcia

Čas preradenia sa rapídne znížil, práca je naopak oveľa hladšia a prevodovka je konečne „doma“ pri ostrejšej aj pomalšej jazde. Renault však evidentne rozumie svojim zákazníkom a prevodovku v základnom nastavení pripravil skôr na rozvážnu jazdu, ktorá viac korešponduje s veľmi schopným, no primárne pohodlným podvozkom.

Najvýkonnejšia neelektrifikovaná motorizácia produkuje 155 koní a z Capturu robí celkom slušnú raketu
Zdroj: Redakcia

Testovaná motorizácia TCe 155 EDC stojí s výkonom 113 kW/155 koní tesne pod vrcholom ponuky. V tomto vyhotovení je Captur až prekvapivo rýchle auto so spotrebou 5 litrov mimo mesta, 7 na diaľnici a 6,8 litra v mestskej premávke. Vzhľadom na výkon sú tieto čísla úplne v poriadku.

Vyhotovenie kovových obložení, čalúnenia a tlačidiel je veľmi uspokojivé
Zdroj: Redakcia

Captur musím pochváliť. Takéto rázne zmeny som nečakal ani vo sne a nech si vyberiete najvyššiu výbavu Intens alebo základnú Zen, pred domom vám bude stáť jedno veľmi dobré a praktické auto.

Základná cena modelu – Renault Captur ZEN TCe 100: 14 250 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Captur INTENS TCe 155 EDC GPF: 21 600 €
Euro NCAP: 5 hviezd – 2019
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1333
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:113(155)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:270/1800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,6
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:7,3-7,5/4,8-5,1/5,4-5,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:404-536
Objem nádrže [l]:48
Prevádzková hmotnosť [kg]:1341-1451
Rozmer pneumatík:215/55 R18
Dĺžka [mm]:4227
Šírka [mm]:1797
Výška [mm]:1576
Rázvor [mm]:2639