TEST: Peugeot 3008 GT | Keď sa zmena podarí

4141
Zdroj: Redakcia

Peugeot hral ešte donedávna v rámci koncernu PSA konzervatívnejšiu úlohu. Nesnažil sa pôsobiť výstredne a dával dôraz na dôstojnú eleganciu. Pri 508 a nových modeloch 208, 2008 sa však už trochu viac odviazal. Stavil na výrazné a nevšedné prvky prednej masky, ktoré sa následne stali poznávacím znakom tejto francúzskej automobilky.

Tvar nových modelov sa ujal, a preto sa výrobca snaží použiť niektoré dizajnové prvky aj v starších modeloch. Takéto zmeny nie sú jednoduché a sú vždy pre dizajnérov výzvou.

Tmavé disky s čiernou strechou a sú poznávacími prvkami výbavy GT.
Zdroj: Redakcia

V prípade modelu 3008 však ich zámer vyšiel na jednotku. Francúzske SUV prešlo faceliftom a „cerí tesáky“ tak, ako by boli jeho súčasťou už od narodenia.

Zmeny k lepšiemu

Zmeny na prednej maske nie sú iba kozmetické a výzor auta spredu sa radikálne zmenil. Pribudli vertikálne orientované denné LED svetlá ťahajúce sa až k spodku nárazníka, ktoré pôsobia v porovnaní s inými modelmi jemnejšie.

Označenie modelu si našlo nové miesto na prednej časti auta.
Zdroj: Redakcia

Prednej časti dominuje maska chladiča so zaujímavou 3D štruktúrou, do ktorej sú veľmi vkusne vsadené predné svetlomety.

Naopak, zboku a ani vzadu k zásadným zmenám nedošlo, až na jemnejšiu grafiku zadných združených LED svetiel. Výbava GT nahrádza chrómové prvky čiernymi, čím autu opticky dodáva dynamický výraz.

Falošné koncovky výfukov? Radšej žiadne viditeľné.
Zdroj: Redakcia

Nie pre každého

Pri nástupe do auta ocením poctivo prekryté prahy, čo stále nie je pravidlom u veľkej časti konkurencie. Hľadanie optimálnej polohy za volantom však nie je úplne jednoduchou disciplínou. Volant nastavím úplne hore a čo najbližšie k telu. Zakrytá spodná časť prístrojového panelu nepredstavuje veľký problém. Zvyknúť som si ale musel na umiestnenie pedálov príliš blízko sedadla, čo núti k sedu s neprirodzene pokrčenými nohami. Ako sa však hovorí, čo nevyhovuje jednému, môže vyhovovať inému…

Malý športový volant by si zaslúžil väčší rozsah nastavenia.
Zdroj: Redakcia

Interiéru sa facelift dotkol iba zľahka, stále pôsobí moderne až futuristicky. Zmenil sa stredový tunel a umiestnenie ovládacích prvkov v okolí voliča automatu, ako aj displej infotainmentu, ktorý už nevychádza z palubnej dosky, ale je na nej „voľne“ položený.

Upravená je aj grafika digitálneho prístrojového panelu i-Cockpit. Poskytuje množstvo prehľadne usporiadaných informácií v závislosti od zvoleného módu. Po novom dokáže zobraziť aj výstup z funkcie nočného videnia s dosahom do vzdialenosti až 250 metrov.

Športový režim sa prejaví aj na digitálnom prístrojovom paneli.
Zdroj: Redakcia

Peugeot sa ešte úplne nevzdal ovládania niektorých funkcií pomocou klasických tlačidiel, slúžia však iba na vyvolanie konkrétneho menu na displeji infotainmentu.

GT?

Naftová jedna-päťka uspokojí človeka, ktorý od auta nečaká výraznú dynamiku. V meste síce nebude brzdou premávky, snaha o zrýchlenie na okreske alebo diaľnici sa prejaví skôr vyšším hlukom motora ako akceleráciou. Prepnutie do športového režimu dojem vylepší, z auta však športovca neurobí. Pochvalu si zaslúži 8-stupňový automat Aisin, ktorý pracuje mimoriadne jemne a logicky.

Podobný joystick by som privítal v každom aute s automatickou prevodovkou.
Zdroj: Redakcia

Pohodlný podvozok si trochu nerozumie s inak efektnými 19-palcovými kolesami. Bežné nerovnosti zvládne s miernym zhupnutím, väčšie jamy na vozovke už cítiť a aj počuť. Nezaťažená zadná náprava zvykne v zákrutách na horšej ceste jemne uskočiť. Nedotáčavosť sa prejaví postupne a dá sa korigovať ubratím plynu.

Prístrojový panel je čitateľný aj za slnečného počasia.
Zdroj: Redakcia

Pokojná jazda sa preukáže na priaznivej spotrebe nafty, ktorá sa priemerne pohybovala okolo hodnoty 6,5 litra na 100 km. Pri snahe o využitie maximálneho potenciálu malého štvorvalca sa táto hodnota zvýši aj o jeden a pol litra.

Verdikt

Facelift Peugeotu 3008 sa po dizajnovej stránke nadmieru vydaril. Pri jeho kúpe by som určite siahol po výbave GT. V tomto prípade však skôr s 180-koňovým benzínovým motorom 1.6 PureTech, ktorý sa k tejto výbave určite viac hodí.

Základná cena modelu – Peugeot 3008 ACTIVE 1.2 PureTech 130k BVM6: 25 290 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 3008  GT 1.5 BlueHDi 130k EAT8: 35 690 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia počtu km (+ rôzne varianty záruk za príplatok)
EuroNCAP: 5* (2016)
Registračná daň: 150 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1499
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96(130)/3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:300/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:189
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:11,5
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]:5,0 - 5,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:520
Objem nádrže [l]:53
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1566
Rozmer pneumatík:205/55 R19
Dĺžka [mm]:4 447
Šírka [mm]:1 841
Výška [mm]:1 620
Rázvor [mm]:2 675