Peugeot hral ešte donedávna v rámci koncernu PSA konzervatívnejšiu úlohu. Nesnažil sa pôsobiť výstredne a dával dôraz na dôstojnú eleganciu. Pri 508 a nových modeloch 208, 2008 sa však už trochu viac odviazal. Stavil na výrazné a nevšedné prvky prednej masky, ktoré sa následne stali poznávacím znakom tejto francúzskej automobilky.
Tvar nových modelov sa ujal, a preto sa výrobca snaží použiť niektoré dizajnové prvky aj v starších modeloch. Takéto zmeny nie sú jednoduché a sú vždy pre dizajnérov výzvou.
V prípade modelu 3008 však ich zámer vyšiel na jednotku. Francúzske SUV prešlo faceliftom a „cerí tesáky“ tak, ako by boli jeho súčasťou už od narodenia.
Zmeny k lepšiemu
Zmeny na prednej maske nie sú iba kozmetické a výzor auta spredu sa radikálne zmenil. Pribudli vertikálne orientované denné LED svetlá ťahajúce sa až k spodku nárazníka, ktoré pôsobia v porovnaní s inými modelmi jemnejšie.
Prednej časti dominuje maska chladiča so zaujímavou 3D štruktúrou, do ktorej sú veľmi vkusne vsadené predné svetlomety.
Naopak, zboku a ani vzadu k zásadným zmenám nedošlo, až na jemnejšiu grafiku zadných združených LED svetiel. Výbava GT nahrádza chrómové prvky čiernymi, čím autu opticky dodáva dynamický výraz.
Nie pre každého
Pri nástupe do auta ocením poctivo prekryté prahy, čo stále nie je pravidlom u veľkej časti konkurencie. Hľadanie optimálnej polohy za volantom však nie je úplne jednoduchou disciplínou. Volant nastavím úplne hore a čo najbližšie k telu. Zakrytá spodná časť prístrojového panelu nepredstavuje veľký problém. Zvyknúť som si ale musel na umiestnenie pedálov príliš blízko sedadla, čo núti k sedu s neprirodzene pokrčenými nohami. Ako sa však hovorí, čo nevyhovuje jednému, môže vyhovovať inému…
Interiéru sa facelift dotkol iba zľahka, stále pôsobí moderne až futuristicky. Zmenil sa stredový tunel a umiestnenie ovládacích prvkov v okolí voliča automatu, ako aj displej infotainmentu, ktorý už nevychádza z palubnej dosky, ale je na nej „voľne“ položený.
Upravená je aj grafika digitálneho prístrojového panelu i-Cockpit. Poskytuje množstvo prehľadne usporiadaných informácií v závislosti od zvoleného módu. Po novom dokáže zobraziť aj výstup z funkcie nočného videnia s dosahom do vzdialenosti až 250 metrov.
Peugeot sa ešte úplne nevzdal ovládania niektorých funkcií pomocou klasických tlačidiel, slúžia však iba na vyvolanie konkrétneho menu na displeji infotainmentu.
GT?
Naftová jedna-päťka uspokojí človeka, ktorý od auta nečaká výraznú dynamiku. V meste síce nebude brzdou premávky, snaha o zrýchlenie na okreske alebo diaľnici sa prejaví skôr vyšším hlukom motora ako akceleráciou. Prepnutie do športového režimu dojem vylepší, z auta však športovca neurobí. Pochvalu si zaslúži 8-stupňový automat Aisin, ktorý pracuje mimoriadne jemne a logicky.
Pohodlný podvozok si trochu nerozumie s inak efektnými 19-palcovými kolesami. Bežné nerovnosti zvládne s miernym zhupnutím, väčšie jamy na vozovke už cítiť a aj počuť. Nezaťažená zadná náprava zvykne v zákrutách na horšej ceste jemne uskočiť. Nedotáčavosť sa prejaví postupne a dá sa korigovať ubratím plynu.
Pokojná jazda sa preukáže na priaznivej spotrebe nafty, ktorá sa priemerne pohybovala okolo hodnoty 6,5 litra na 100 km. Pri snahe o využitie maximálneho potenciálu malého štvorvalca sa táto hodnota zvýši aj o jeden a pol litra.
Verdikt
Facelift Peugeotu 3008 sa po dizajnovej stránke nadmieru vydaril. Pri jeho kúpe by som určite siahol po výbave GT. V tomto prípade však skôr s 180-koňovým benzínovým motorom 1.6 PureTech, ktorý sa k tejto výbave určite viac hodí.
Základná cena modelu – Peugeot 3008 ACTIVE 1.2 PureTech 130k BVM6: 25 290 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 3008 GT 1.5 BlueHDi 130k EAT8: 35 690 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia počtu km (+ rôzne varianty záruk za príplatok)
EuroNCAP: 5* (2016)
Registračná daň: 150 €
Technické údaje | |
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1499 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 96(130)/3750 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 300/1750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 189 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 11,5 |
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]: | 5,0 - 5,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 520 |
Objem nádrže [l]: | 53 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1566 |
Rozmer pneumatík: | 205/55 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4 447 |
Šírka [mm]: | 1 841 |
Výška [mm]: | 1 620 |
Rázvor [mm]: | 2 675 |