TEST: Peugeot 2008 – ide s dobou

227

Malé SUV-čka sú čím ďalej tým populárnejšie. Dnes už takmer všetci kľúčoví hráči na automobilovom trhu majú vo svojej ponuke aj SUV segmentu B. Všetko to začal Nissan Juke, ktorému sa darí tak, že aj samotný Nissan z toho ostal zaskočený. Konkurencia rýchlo spozorovala príležitosť, a tak malé crossovery pribúdajú ako huby po daždi. V redakčnom teste sme zistili, ako si kompaktné SUV predstavuje Peugeot.

Na ničom sa nešetrilo
Peugeot 2008 pôsobí veľmi solídne. Ako zvonku, tak aj vo vnútri. Pritom s Peugeotom 208 zdieľa až dve tretiny spoločných súčiastok. Veľmi podobná je aj paleta motorizácií a podvozková platforma. Peugeot 2008 je však o 200 mm dlhší a má o 25 mm vyššiu svetlú výšku. Vnútorný priestor je citeľne väčší. Miesta je vzadu dosť, no zadné sedadlá sú oproti tým predným uchytené o čosi vyššie a sedí sa na nich pomerne vzpriamene. Kufor pojme slušných 350 litrov. Nakladanie batožiny je však trochu nepraktické, keďže plató batožinového priestoru sa neotvára spoločne s jeho vekom.
Štvorkolku nepotrebuje
Máloktoré z týchto malých SUV disponuje pohonom všetkých štyroch kolies. Ani Peugeot 2008 k nim nepatrí. Má však aspoň niečo, s čím má akú takú šancu v ľahšom teréne. Ide o elektronický systém  Grip Control, ktorý pracuje s trakčnou kontrolou na základe toho, na akom povrchu sa auto nachádza. Bojaschopnosti tiež pomáhajú špeciálne celoročné pneumatiky, ktoré zvyšujú trakciu v teréne.
Veľa si nepýta
Ako už bolo povedané, Peugeot 2008 si väčšinu pohonných jednotiek požičal z menšej „dvesto-osmičky“. V tomto kúsku pod kapotou pracovala slabšia verzia motora 1.6 e-HDi, ktorá produkuje 58 kW (92 k). Autu prepožičiava slušné dynamické schopnosti, pričom spotreba paliva je veľmi sympatická. Možno aj preto, že systém start/stop nečaká kým úplne zastavíte, ale motor vypína už pri nízkych rýchlostiach. V meste sme jazdili za päť litrov a mimo neho dokonca za štyri. Iba na diaľnici bola spotreba paliva trošku vyššia (5,7 l/100 km). Predsa len je to SUV (vyššia karoséria) a slabší motor je kombinovaný iba s päťstupňovou prevodovkou. Pri 130 km/h tak otáčkomer ukazuje 2 600 ot./min.
Resumé
Napriek absencii pohonu 4×4 by sme si trúfali zaradiť Peugeot 2008 k tým najlepším zástupcom tohto novovzniknutého segmentu. Aj tak majitelia týchto áut do terénu nejazdia a ak aj áno, Peugeot sa vďaka elektronike nestratí. Máme to vyskúšané a overené v praxi. Celkovo nás však „dvetisíc-osmička“ prekvapila najmä svojim jazdným prejavom. Oproti Peugeotu 208, z ktorého konštrukčne vychádza, je citeľne komfortnejšia a aj jej zadná náprava je lepšie odhlučnená, vďaka čomu je jazda kultivovanejšia. Je to skrátka o poznanie dospelejšie auto.

Základná cena modelu – Peugeot 2008 1.2 VTi Acces: 11 990 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 2008 1.6 e-HDi (92 k) Allure: 17 790 €
Registračná daň na testované auto: 0€

 

Motor
Typ motora:
radový, vznetový
Valce / ventily:
4/16
Zdvihový objem (cm3):
1560
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
68 / 4000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
230 / 1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h):
181
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
11,5
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
4,7 / 3,6 / 4,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l):
350/1172
Objem nádrže (l):
50
Prevádzková hmotnosť:
1310
Rozmer pneumatík:
195/60 R16
Dĺžka (mm):
4159
Šírka (mm):
1739
Výška (mm):
1556
Rázvor (mm):
2537

Peugeot 208 sa svojej kombi verzie SW nedočká. Namiesto nej prichádza francúzska automobilka so štýlovým kompaktným SUV, ktoré dostalo označenie 2008.