TEST: Opel Combo | Work-Life Balance

2737

Slávna formulka vyjadrujúca pomer medzi pracovným a súkromným životom mi tento krát padla vhod. V uponáhľanom svete, v ktorom musíme vyzerať dokonale aj na pokraji kolapsu, je nutné uvedomiť si svoje priority. Opel Combo si ich uvedomil a prenáša ich aj na ľudí na svojej palube.

Je všeobecne známe, že za imidž dokáže hromada ľudí obetovať čas, pohodlie a samozrejme aj strašnú kopu peňazí. Práve preto existuje toľko šialene nezmyslených áut, ktoré ponúka nenásytný automobilový trh.

Pokiaľ sa však zamyslíte nad tým, ako zo svojho života vyžmýkať čo najviac, obmedzovať sa čo najmenej a zároveň si nehádzať pod nohy polená, je nutné nahliadnuť mimo bláznivé trendy. Pretože autá ako Opel Combo majú na takýto život zaručený recept.

Bez námahy

Postavte Opel Combo vedľa jeho francúzskych bratrancov z koncernu PSA a všimnete si jednu zásadnú črtu. Nemecký voz sa nesnaží hrať na imidžové „presúvadlo“ pre mladých európskych surferov. Nenosí nápadité dizajnérske prvky ani drsný pohľad auta, ktoré sľubuje nesplniteľné.

Z trojice rodinných dodávok francúzskeho koncernu PSA pôsobí rozhodne najviac diskrétne. Napadá mi na túto tému len jediný, no bláznivo logický argument. Načo mi je zaujímavý exteriér, keď ho spoza volantu aj tak nie je vidno? Kruto pragmatické, no pravdivé.

Vzduchoplno

Za volantom Comba si už len podvedome doprajete trošku vyššie sedenie. Vysoká strecha vám dovoľuje zdvihnúť sedadlo o pár centimetrov vyššie, než by vám dovolila kabína bežného auta. Z toho titulu máte dobrý výhľad pred seba, ktorému však nepomáhajú široké A-sĺpiky.

Vrch palubnej dosky je poriadne dlhý, samotné auto pôsobí z kabíny výnimočne široké a všetko je od vás pocitovo akosi ďaleko. Odkladacích priestorov pre posádku na predných sedadlách je enormné množstvo. Stredová konzola sama o sebe ponúkne priestor zakrytý dvomi roletkami, ktorá dokáže zhltnúť aj pollitrovú fľašu, niekoľko zväzkov kľúčov, či „metrák“ sladkostí. Predný pasažier disponuje trojicou odkladacích priestorov z ktorého dva sú uzatvárateľné.

Nad prístrojovou doskou nájdete ďalší úložný priestor a pokiaľ by toho nebolo dosť, nad hlavou máte policu na dlhé a objemné predmety. No a do toho všetkého som nezarátal menšie úložné priestory pod ovládačmi vetrania alebo za displejom multimediálneho systému. Combo si zamilujú ako bordelári, tak organizovaní jedinci.

Čísla a ich význam

Päťmiestne vyhotovenie Comba ponúkne batožinový priestor s veľkosťou 597 litrov. Po sklopení sedadiel navýšite tento objem na slušnú cifru 2126 litrov. Za dodatočné sklopenie sedadla spolujazdca si priplatíte 210 eur, no vďaka tomu dokážete naložiť na palubu objekt s dĺžkou až 2,7 metra.

Vtedy by mal celkový objem úložného priestoru atakovať neuveriteľných 3000 litrov objemu. Do kufra sa dostanete cez obrie dvere malej dodávky, čo nie je v stiesnených priestoroch príliš terno. Priplatením čiastky 250 eur si však doprajete praktické otváracie okno piatych dverí.

Keď sme sa už dostali k tým radám ohľadne príplatkovej výbavy, pridám menší bonus. Treťou najvýhodnejšou príplatkovou „fičurou“ sa stáva zimná sada. Za 270 eur získavate vyhrievanie predných a dokonca aj zadných sedadiel, plus vyhrievaný kožený volant. Verte mi, pokiaľ to nespravíte, v zime si budete nadávať do trkvasov a vaša posádka sa k vám s radosťou pridá.

Trošku drahšia príplatková výbava, ktorá však stojí taktiež za zváženie, je presklená strecha s podsvietenou policou a dodatočným úložným boxom v strope kufra. V najvyššej výbave Innovation ju dostanete v cene, no v nižšej výbave ENJOY si za ňu priplatíte čiastku 1000 eur.

Nižšie nechoďte

Náš testovací kúsok poháňal 1,5-litrový turbodiesel s výkonom 75 kW/102 koní. Krútiaci moment 250 Nm servíroval celkom presvedčivo. Na diaľnici je nutné s týmto motorom a aerodynamickým odporom pobrať trošku skromnosti, trpezlivosti a predvídavosti.

Motor je však odhlučnený veľmi dobre a papká skutočne málo nafty. Pri 130 km/h si pýtal len 6,3 litra nafty na stovku, v meste 5,7 a mimo mesta len 5 litrov. To je vynikajúci výsledok a pokiaľ nie ste doslova odkázaní na auto v základnej cenovku 12 990 eur, či nebývate na ospalom vidieku, slabšiemu motoru sa vyhnite.

Inak sa Opel Combo šoféruje veľmi dobre, má ľahučké riadenie a dobrý polomer otáčania. Manuálna prevodovka s piatimi stupňami je bezproblémová.

Koho zaujme?

Nové Combo má na muške rodiny, ktorých tatkovia a maminy nepotrebujú svetu ukazovať, že na lízing svojho auta dávajú mesačne jednu priemernú slovenskú výplatu. Je pre racionálnejších jedincov, ideálne s manuálnym zamestnaním na voľnej nohe a rodinou, ktorú s láskou vláčia z jedného výletu na druhý.

Jednoducho, z tohto auta jeho cieľová skupina doslova kričí, pričom je tak nenápadné. No a konkrétne náš testovací kúsok v najvyššej výbave a prostredným motorom dostanete po aktuálnom zvýhodnení už za 17 990 eur. To je skutočne skvelá cena.

Základná cena modelu – Opel Combo Life Selection 1,2 TURBO 110 k: 12 990 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Combo Life Innovation: 17 990 €
Záruka: 5 rokov alebo 150 000 km
Registračná daň: 33 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1499
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:75(102)/3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:172
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12,7
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:4,6-4,5/4,2/4,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:597/2126
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1473
Rozmer pneumatík:205/60 R16
Dĺžka [mm]:4403
Šírka [mm]:1848
Výška [mm]:1841
Rázvor [mm]:2785