TEST: Nissan Micra | Základ prekvapenia

150

Vstaňme od klávesníc a prestaňme na moment démonizovať downsizing. Začíname zabúdať, aké dobré dokážu byť základné motorizácie, a to hlavne v podobe atmosférických motorov. Hravý duch, celkom dobrá spotreba a základná cena. Či to naše nenásytné egá nezvládnu?

Nissan Micra má za sebou veľmi príjemnú transformáciu. Z predposlednej generácie, ktorá akoby vypadla z krabice od Lego Duplo, sa stala pretekárska počítačová myš. Micra dostala nový dizajn, platformu, techniku a v neposlednom rade prepracovaný podvozok. Vec, ktorá ľudí dnes zaujíma okrajovo, no v skutočnosti by mala omnoho viac.

Malá sestrička veľkého GT-R

Nie som fanúšikom korporátnych masiek a rečí o spoločnej identite modelov. Nissan to so zvláštne lomeným chrómovým „V-éčkom“ na prednej maske ťahá neúnavne už pár rokov. O čo viac, tak ako ho hrdo nosí na svojom „nose“ najmenšia Micra, tak isto ho dostala aj posledná generácia Nissanu GT-R MY17.

Organické línie a živé farby dokážu udržať model moderným, hádam, aj najbližšiu dekádu a veľmi príjemne zdvihnú obočie okoloidúcim v najbližších rokoch. Na rozdiel od predošlého modelu, ktorého dizajn bol taký defenzívny, že ste okolo neho radšej chodili po špičkách, aby ste ho nevyplašili.

Interiérový trojskok

Micra síce nie je žiadnou novinkou, no k jej interiéru sa opäť rád vyjadrím. Svojho predchodcu skryje do vačku ako po stránke dizajnu, tak aj v rámci kvality prevedenia a ergonómie hlavných ovládacích prvkov. Či už zvyknete hmatať končekmi prstov po palubovej doske alebo nie, materiály vás určite pohladia aj na pohľad.

Palubná doska je nápaditá hlavne voľbou materiálov a farieb. V segmente príjemne vyniká

Pri konfigurácii interiéru sa dokážete celkom slušne vyšantiť a spraviť okolo seba v aute pekne veselo. Kde však Micra mierne zaostáva za svojou konkurenciou, je vnútorný priestor. Zadní pasažieri si dlhé cesty príliš neužijú a Micra taktiež stráca objem batožinového priestoru na svojich priamych konkurentov.

Zábava v základe

V poslednej dobe sme s kolegom Ondrom narazili na niekoľko dobrých príkladov základných motorizácií. Nissan Micra s litrovým atmosférickým trojvalcom je malá mašina na úsmev. V zákrutách jej drží predok ako prilepený na cestu a vy máte chuť malý trojvalec tlačiť do červeného poľa, kde je to čo i len trošku nutné.

Budíky sú čisté a prehľadné. Žiadne zbytočnosti nečakajte

Rozhodne by som nepovedal, že disponuje výkonom len 52 kW/71 koní. Absencia šiesteho stupňa drží v diaľničnej rýchlosti otáčky v okolí hranice štyroch tisícok. Kultúra a odhlučnenie jednotky je však chvályhodná.

Denno-denne

Pokiaľ uvažujete, či vytáčaním malého motora nevyskočí spotreba do nebies, netreba mať strach. Mimo mesta skonzumovala Micra so základným motorom v priemere 4,8 litra na stovku a v meste len 5,2 litra.

Na diaľnici mi spotreba prišla taktiež absolútne v poriadku, vziať do úvahy nedostatok krútiaceho momentu z „atmosféry“. Micra s „litrom“ si vypýtala len 7 litrov na 100 kilometrov. Ak necháte Micru, aby vám vyčarila úsmev chutným vrčaním trojvalca, obsah vašej peňaženky rozhodne nezhltne.

Základná cena modelu – Nissan Micra 1.0 L VISIA: 9 690 €
Základná cena testovanej verzie – Nissan Micra 1.0 L ACENTA: 11 490 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km
Registračná daň: 0 €

Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:999
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:52 (71)/6300
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:95/3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:158
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:16,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,9/3,8/4,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:300
Objem nádrže [l]:41
Pohotovostná hmotnosť [kg]:977-1037
Rozmer pneumatík:195/65 R16
Dĺžka [mm]:3999
Šírka [mm]:1743
Výška [mm]:1455
Rázvor [mm]:2525