TEST: Mercedes Benz CLA 180d | Úsporne a sexy

271

Zmyslom áut typu kupé je hlavne vzbudzovať emócie. Štvordverové kupé k tomu pridáva aj štipku praktickosti. Vo výraznej žltej farbe priťahuje pohľady, ale aj hmyz rôzneho druhu.

Výbavová línia AMG line evokuje mohutné stádo koní pod kapotou. Nápis na zadnej strane auta však naznačuje, že ide o základnú naftovú motorizáciu. Ako ide dokopy športový vzhľad auta a pomerne nízky výkon motora?

Vždy pripravený

Auto charakterizuje natiahnutá kapota, dopredu naklonená predná časť, malé bočné presklenie a klesajúca strecha plynule pokračujúca do sklonenej zadnej časti. Výraznej prednej maske s diamantovým efektom dominuje veľký znak automobilky. Veľké, sčasti slepé nasávacie otvory po stranách predného nárazníka podčiarkujú agresívny vzhľad AMG paketu.

Zadná časť auta sa vydarila asi najviac

Najvydarejšia je asi zadná časť auta. Svojou nízkou stavbou, ako aj tvarom svetiel, dodáva autu mohutnosť a odhaľuje pekne tvarované zadné blatníky. Dva veľké a hlboké výfukové otvory rafinovane maskujú svoju falošnosť.

Čím ďalej, tým lepšie

Interiéry modelov Mercedesu zrejú ako víno. Každá nová generácia je kvalitnejšia a dizajnovo nápaditejšia, nové „Áčko“ a jeho deriváty nevynímajúc. Do očí ako prvé udrú „turbínové“ výduchy ventilácie s nádherným meniteľným podsvietením.

Kvalita a nápaditosť charakterizuje interiéry nových modelov značky

Prístrojový panel a displej infotainmentu je tvorený dlhým displejom rozdeleným na dve rovnaké časti. Časť stredového displeja však zakrýva volant. Ovládanie všetkých funkcií dotykom, pomocou touchpadu na stredovom tuneli alebo dotykových plôšok na volante považujem za dokonalé.

Ovládanie funkcií infotainmentu (nielen) pomocou dotykových plôšiek na volante je návykové

Materiály palubnej dosky sú kvalitné na pohľad aj dotyk. Kombinácia jemnej kože, alkantary, hliníka a mäkčených plastov zvýrazňuje luxusný dojem z interiéru. Najviac ma zaujalo „zvlnenie“ na koncoch palubnej dosky obopínajúce výduchy ventilácie a krásny tvar madiel dverí.

Predné športové sedadlá majú nadmieru tvrdú operadlovú časť

Na priestor vpredu sa nebudú sťažovať žiadni vodiči, vzadu už budú spokojní iba nižší pasažieri. Tvrdé športové sedadlá však nemusia vyhovovať všetkým.

Naftový základ

Autu s týmto vzhľadom by sa viac hodil benzínový motor s vyšším výkonom. Naftový základ veľa parády neurobí. Auto je relatívne svižné približne do rýchlosti 110 km za hodinu, na diaľnici je akcelerácia už iba pozvoľná. Napriek bezrámovým oknám je aerodynamický hluk slušne utlmený aj pri vyšších rýchlostiach. Základný motor nedovolí vodičovi využiť výborný podvozok, ktorý v zákrutách tvrdošijne drží stopu a správa sa dlho neutrálne. Jeho tvrdšie naladenie cítiť iba pri väčších nerovnostiach. Spokojný som bol s presným riadením aj s prirodzeným odporom jeho posilňovača.

Základný naftový motor sa k športovo ladenému CLA príliš nehodí

7-stupňový dvojspojkový automat radí pri bežnej jazde jemne a logicky. Pri potrebe prudšej akcelerácie však vyženie otáčky motora nezmyselne vysoko a následne odradí. Problém mal aj pri rozbehu z miesta, kedy chvíľku otáľa a potom sa prekvapivo prudko rozbehne aj pri citlivom narábaní s plynovým pedálom.

Volič automatu pod volantom je špecialitou značky

Pozitívom základnej motorizácie je spotreba nafty, ktorá v teste neprekročila 5 litrov ani pri častom využívaní diaľnic.

Verdikt

Využitie malého naftového motora vidím skôr v modeloch A alebo B. Športové kupé si podľa mňa zaslúži motor, ktorý prinesie vodičovi aj trochu zábavy za volantom. Ak však niekto preferuje vzhľad pred výkonom a zároveň ocení nízke prevádzkové náklady, bude aj táto kombinácia dobrou voľbou.

Základná cena modelu – Mercedes Benz CLA 180d 6MT : 34 290 EUR
Základná cena testovanej verzie – Mercedes Benz CLA 180d 7G-DCT : 36 402 EUR
Záruka: 2 roky alebo 100 000 km (rôzne kombinácie za príplatok +1-4 roky alebo až do 250 000 km)

Registračná daň: 90 EUR

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1461
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:85 (116)/4 000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:260/1 750 – 2 500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:205
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,7
Kombinovaná spotreba (WLTP) [l/100 km]:5,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:460
Objem nádrže [l]:43
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1490
Rozmer pneumatík:225/45 R18
Dĺžka [mm]:4688
Šírka [mm]:1830
Výška [mm]:1439
Rázvor [mm]:2729