TEST: Honda HR-V | Hot-hatch v prevleku

3019

Tak na tomto aute určite robila partička konštruktérov ešte zo „starej školy“. Je to síce kompaktné SUV, teda auto, ktoré zodpovedá súčasným módnym trendom, no je s ním neskutočná zábava.

Životný cyklus automobilov sa v súčasnosti až nebezpečne skracuje. Veď facelift Hondy HR-V prichádza už po troch rokoch. Podľa môjho názoru, tomuto autu, minimálne čo sa dizajnu týka, nič nechýbalo. Napriek tomu dostalo nový predný nárazník a výraznú chrómovanú masku chladiča. Nové sú aj Full LED svetlá s prepracovaným denným svietením. K drobným zmenám došlo aj v zadnej časti. Zadné svetlá taktiež využívajú technológiu LED a majú tmavšie krycie sklá.

Magické sedadlá

Interiér sa oproti pôvodnému modelu veľmi nezmenil. Nová je len výplň sedadiel, vďaka ktorej teraz poskytujú sedadlá cestujúcim väčšiu oporu najmä v oblasti ramien. Zaujímavá je tiež výplň dverí, ktorá je až po vrch, teda až k oknu, čalúnená látkou. Vďaka tomu pôsobí interiér dosť útulne. Skvelé je, že model HR-V sa, podobne ako malý Jazz, môže pochváliť „magickými sedadlami“.

Honda HR-V magic sedadlá
Jednou z najväčších predností novej Hondy HR-V sú “magické” sedadlá.

Ide o systém, ktorý umožňuje vyklopiť sedáky zadných sedadiel hore a využiť tak priestor za prednými sedadlami od podlahy až po strop. V minulosti sa takýmito sedadlami pýšil aj Civic, no po príchode modelu HR-V sa v Honde rozhodli poslať Civic opäť športovejšou cestou, ako to bolo kedysi, no a úlohu praktického auta podobnej veľkosti teraz plní práve Honda HR-V.

Miluje otáčky

Honda HR-V prišla na trh s relatívne letargickou atmosférickou „jedna-šestkou“ s výkonom 88 kW (120 k). Po facelifte predstavuje základnú motorizáciu motor 1.5 i-VTEC s výkonom 96 kW (130 k), ktorý poznáme z najsilnejšieho Jazzu. Z neho táto točivá „jedna-päťka“ robí hotový „Jazz Type-R“. No a musím povedať, že ani v tomto kompaktnom SUV to nie je zlé. Jasné, auto je ťažšie a pokiaľ ho nevytočíte, máte z neho dojem, že viac hučí ako ide. Akonáhle ho však začnete vytáčať, vtiahne vás do deja. Nečakal som, že za volantom takéhoto auta sa budem baviť, ale bolo to tak. V Honde skrátka stále vedia robiť zábavné autá, aj keď na to niekedy nevyzerajú.

Nová jedna-päťka je aj bez turba silnejšia ako doteraz používaná jedna-šestka.

Navyše tá zábava nie je ani drahá. Mimo mesta sa dá s HR-V-čkou jazdiť aj za šesť litrov. V meste sa spotreba pohybovala okolo 7,5 litra benzínu na 100 km, pričom na diaľnici môžete počítať so zhruba rovnakým odberom.

Resumé

Konkurencia v tejto triede je obrovská. Ak by som si vyberal SUV zo segmentu B, rozhodnutie by určite nebolo jednoduché. Honda HR-V by sa však nepochybne dostala do najužšieho výberu. Páči sa mi posed za volantom a aj fakt, že kratučká radiaca páka je len pár centimetrov od volantu. Je to skrátka „šoférske SUV“. Základný motor nie je najsilnejší, ale vďaka jeho vysokootáčkovému charakteru je s ním veľká zábava. Pre tých, čo však budú ochotní investovať viac, čoskoro do ponuky pribudne mimoriadne úsporná naftová „jedna-šestka“, ale aj prepĺňaná verzia tejto benzínovej „jedna-päťky“, ktorá bude mať s turbom vyše 180 koní.

Základná cena modelu – Honda HR-V 1.5 i-VTEC Comfort: 18 990 €
Základná cena testovanej verzie – Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance: 21 590 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (8 rokov/150 000 km pri využívaní autorizovaného servisu)

Registračná daň: 150 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1498
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96 (130)/6600
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:155 /4600
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,2-10,7
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:7,1/5,0/5,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:448-470/1533
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1312-1388
Rozmer pneumatík:R16
Dĺžka [mm]:4334
Šírka [mm]:1772
Výška [mm]:1605
Rázvor [mm]:2610