Tak na tomto aute určite robila partička konštruktérov ešte zo „starej školy“. Je to síce kompaktné SUV, teda auto, ktoré zodpovedá súčasným módnym trendom, no je s ním neskutočná zábava.
Životný cyklus automobilov sa v súčasnosti až nebezpečne skracuje. Veď facelift Hondy HR-V prichádza už po troch rokoch. Podľa môjho názoru, tomuto autu, minimálne čo sa dizajnu týka, nič nechýbalo. Napriek tomu dostalo nový predný nárazník a výraznú chrómovanú masku chladiča. Nové sú aj Full LED svetlá s prepracovaným denným svietením. K drobným zmenám došlo aj v zadnej časti. Zadné svetlá taktiež využívajú technológiu LED a majú tmavšie krycie sklá.
Magické sedadlá
Interiér sa oproti pôvodnému modelu veľmi nezmenil. Nová je len výplň sedadiel, vďaka ktorej teraz poskytujú sedadlá cestujúcim väčšiu oporu najmä v oblasti ramien. Zaujímavá je tiež výplň dverí, ktorá je až po vrch, teda až k oknu, čalúnená látkou. Vďaka tomu pôsobí interiér dosť útulne. Skvelé je, že model HR-V sa, podobne ako malý Jazz, môže pochváliť „magickými sedadlami“.
Ide o systém, ktorý umožňuje vyklopiť sedáky zadných sedadiel hore a využiť tak priestor za prednými sedadlami od podlahy až po strop. V minulosti sa takýmito sedadlami pýšil aj Civic, no po príchode modelu HR-V sa v Honde rozhodli poslať Civic opäť športovejšou cestou, ako to bolo kedysi, no a úlohu praktického auta podobnej veľkosti teraz plní práve Honda HR-V.
Miluje otáčky
Honda HR-V prišla na trh s relatívne letargickou atmosférickou „jedna-šestkou“ s výkonom 88 kW (120 k). Po facelifte predstavuje základnú motorizáciu motor 1.5 i-VTEC s výkonom 96 kW (130 k), ktorý poznáme z najsilnejšieho Jazzu. Z neho táto točivá „jedna-päťka“ robí hotový „Jazz Type-R“. No a musím povedať, že ani v tomto kompaktnom SUV to nie je zlé. Jasné, auto je ťažšie a pokiaľ ho nevytočíte, máte z neho dojem, že viac hučí ako ide. Akonáhle ho však začnete vytáčať, vtiahne vás do deja. Nečakal som, že za volantom takéhoto auta sa budem baviť, ale bolo to tak. V Honde skrátka stále vedia robiť zábavné autá, aj keď na to niekedy nevyzerajú.
Navyše tá zábava nie je ani drahá. Mimo mesta sa dá s HR-V-čkou jazdiť aj za šesť litrov. V meste sa spotreba pohybovala okolo 7,5 litra benzínu na 100 km, pričom na diaľnici môžete počítať so zhruba rovnakým odberom.
Resumé
Konkurencia v tejto triede je obrovská. Ak by som si vyberal SUV zo segmentu B, rozhodnutie by určite nebolo jednoduché. Honda HR-V by sa však nepochybne dostala do najužšieho výberu. Páči sa mi posed za volantom a aj fakt, že kratučká radiaca páka je len pár centimetrov od volantu. Je to skrátka „šoférske SUV“. Základný motor nie je najsilnejší, ale vďaka jeho vysokootáčkovému charakteru je s ním veľká zábava. Pre tých, čo však budú ochotní investovať viac, čoskoro do ponuky pribudne mimoriadne úsporná naftová „jedna-šestka“, ale aj prepĺňaná verzia tejto benzínovej „jedna-päťky“, ktorá bude mať s turbom vyše 180 koní.
Základná cena modelu – Honda HR-V 1.5 i-VTEC Comfort: 18 990 €
Základná cena testovanej verzie – Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance: 21 590 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (8 rokov/150 000 km pri využívaní autorizovaného servisu)
Registračná daň: 150 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1498 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 96 (130)/6600 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 155 /4600 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 192 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,2-10,7 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 7,1/5,0/5,8 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 448-470/1533 |
Objem nádrže [l]: | 50 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1312-1388 |
Rozmer pneumatík: | R16 |
Dĺžka [mm]: | 4334 |
Šírka [mm]: | 1772 |
Výška [mm]: | 1605 |
Rázvor [mm]: | 2610 |