TEST: Ford Tourneo Custom Active | Maličkosti vo veľkom

585
Zdroj: Redakcia

Z úžitkových a neohrabaných osobných dodávok sa postupom rokov stali inteligentné a príjemné stroje. Ford Tourneo Custom Active je dôkazom toho, že aj osobná dodávka môže byť cool. Pričom stačilo tak málo.

Kým nemá auto aspoň 5 metrov na dĺžku, 7 sedadiel na palube je zbytočných. Zájdite však za túto magickú hranicu, prekusnite fakt, že vám nebude pred domom stáť SUV a začnú sa diať zázraky. Dôkazom toho je aj Ford Tourneo Custom Active.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

V prípade tejto rodinnej dodávky pritom nevyzeráte za volantom ako šofér nesúci chlapov na fušky či ženy za prácou do blízkeho zahraničia. Vyzeráte v ňom ako vedúci tímu dobrodruhov.

Stačí tak málo

Tourneo Custom Active nemá pohon všetkých kolies, nemá zvýšenú svetlú výšku, a teda sa nevysporiada s nepriaznivými podmienkami lepšie než klasické Tourneo Custom. Ide o exteriérovú úpravu, ktorá zahŕňa unikátnu masku chladiča, takéto plastové lemy, nástupné lišty či šedé polepy.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Sedadlá dostali čalúnenie, ktoré kombinuje látku a kožený poťah, čo v praxi znamená, že pokiaľ aj nasadnete do auta zablatení, viete ich dať do poriadku vlhčenou servítkou a nemusíte hneď dohadovať termín na tepovanie.

Interiér Tourneo Custom je vyslovene prívetivý. Kto by jeho odkladacie priestory dokázal zaplniť zmysluplnými objektami, nech sa mi ozve, má u mňa pivo.
Zdroj: Redakcia

V zásade je interiér pomerne štandardný, no výbava Active rieši jeden problém, ktorý sprevádza všetky osobné dodávky. Jednoducho nedýcha z nich dobrodružstvo, aj keď môžu byť nekonečne schopné, praktické a pohodlné. Zopár jednoduchých detailov a úprav tento problém elegantne vyriešilo.

Nech aj sám

Asi najväčšou devízou tohto konkrétneho modelu nie je jeho imidž alebo praktickosť, ktorá je skutočne veľmi dobrá, no sú ňou sedadlá. Tie viete zorganizovať do konferenčného či autobusového sedenia a v podstate k tomu potrebujete len medzi sebou vymeniť koberce.

Kufor ponúka objem šialených 1,9 metra kubického, teda 1 900 litrov. Tento objem je však rátaný od podlahy až po strechu.
Zdroj: Redakcia

Kým však doteraz bolo z vyberania a prehadzovania sedadiel v dodávkach hotové peklo, vďaka tomu, že má Tourneo Custom všetky sedadlá ukotvené samostatne, priemerne silný jedinec ich dokáže všetky vybrať z auta. Lavicu z konfigurácie 2+1 už nezvládne uniesť bezpečne ani priemerne silný chlap.

Možnosť vyberať sedadlá jednotlivo a nie systémom 2+1 je na nezaplatenie. Auto prakticky v priebehu zopár minút prerobíte na dodávku či osamote preorganizujete sedenie z autobusového na konferenčné.
Zdroj: Redakcia

Keď sa teda rozhodnete spraviť z vašej osobnej dodávky dodávku úžitkovú, miesto zadných sedadiel získavate plochu čisto bez výbežkov o rozmere 200×130 centimetrov. To znamená, že ak sa rozhodnete ísť s takýmto autom na výlet do krajiny, kde je drahé ubytovanie, napríklad v oblasti Škandinávie, k dispozícii máte vlastný hotel.

Maximálne nasadenie

V ponuke pre Tourneo Custom Active je k dispozícii len jediný motor a tým je 2-litrový diesel s výkonom 136 kW/185 koní a maximálnym krútiacim momentom 415 Nm. S manuálom ho dostanete ako mild-hybrid a dokonca aj so samosvorným diferenciálom. Naša testovačka mala 6-stupňový automat. Prevodovka pracovala bezproblémovo a motor so štandardne zaťaženým autom dokázal krásne “zametať”.

2-litrový naftový štvorvalec dostanete výhradne s výkonom 136 kW/184 koní. V prípade voľby 6-stupňového automatu nemôže ísť o mild-hybrid. Ten dostanete len s manuálom.
Zdroj: Redakcia

V prázdnom aute sa náš kameraman Bonifác sťažoval zo zadných sedadiel na mierne uskákanú jazdu. Tak sme zbehli do Hornbachu a zaťažili sme auto po maximálnu prípustnú hmotnosť vreckami betónu. V prípade verzie L2 je to 3 240 kilogramov a zo zadných sedadiel mi pri jazde bolo povedané, že komfort auta sa dramaticky zlepšil po naložení nákladu. Spotreba prázdneho auta bola 7,3 litra, 6,8 a 9,3 litra, menovite v meste, mimo mesta a na diaľnici. Maximálnym zaťažením stúpla spotreba na 9,2 litra, 7,7 až 8,0 litrov a rovných 10 na identických okruhoch.

Osobne sú mi budíky stále sympatickejšie ako farebné obrazovky na prístrojovom štíte
Zdroj: Redakcia

Komfort na palube sa dramaticky zlepšil. Kým ale pružné zrýchlenie z 80 na 120 km zvládlo auto so zaťažením 180 kg pod 10 sekúnd, plné potrebovalo približne 13. Ako imidžovo, motoricky, praktickosťou či podvozkom je Tourneo Active jedno veľmi podarené auto. A ako môžete vidieť vo videorecenzii, vytrápili sme ho teda poriadne.

Základná cena modelu – Ford Tourneo Custom Active L1 2.0 TDCi EcoBlue M6 MHEV: 45 708 €
Základná cena testovanej verzie – Ford Tourneo Custom Active L2 2.0 TDCi EcoBlue A6: 48 108 €
Euro NCAP: 5 hviezd/2012
Záruka: 5 rokov/150 000 km
Registračná daň: 700 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1955
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:136 (185) / -
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:415 / -
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:-
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:-
Spotreba - WLTP (kombi) [l/100 km]:6,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:1900
Objem nádrže [l]:55
Pohotovostná hmotnosť [kg]:2465-2626
Rozmer pneumatík:215/60 R17
Dĺžka [mm]:5340
Šírka [mm]:2032
Výška [mm]:1954-1979
Rázvor [mm]:3300
Mrkni naše nové video: