TEST: Dacia Logan MCV – veľa muziky za málo peňazí

3002

Prvý Logan MCV bolo také prerastené kombi s prvkami úžitkovo-veľkopriestorového auta. Bolo to skrátka veľkopriestorové kombi, taký kríženec. Dacii sa ale darí, a tak môže diverzifikovať modelové portfólio. Pôvodný Logan MCV totiž nahradili hneď tri modely. Jeho úžitkové vlohy prevzala Dacia Dokker a model Lodgy plní funkciu veľkopriestorového rodinného auta. Novému Loganu MCV teda neostáva nič iné, iba byť dobrým kombi.

Taký istý, len väčší
Oproti štvordverovému Loganu sa kombi s označením MCV nelíši ani zďaleka tak, ako to bolo v prípade predchodcu. Iná je len zadná časť a hlavne tej by som sa chcel venovať. Je väčšia. O dosť. Zadné sedadlá sú až neuveriteľne pohodlné. Sedáky sú tak mäkučké, že pripomínajú skôr nejaký gauč ako sedadlá auta. Aj prostredná časť, ktorá zvykne byť vo väčšine áut príliš tvrdá a v podstate nepoužiteľná, je v Logane krásne mäkká. Mäkké sú aj opierky hláv. No skrátka, po tom, čo som sa posadil dozadu, som začal mať dojem, že v Logane MCV je lepšie nechať sa voziť ako šoférovať. Predné sedadlá už také mäkké nie sú a k úplnému pohodliu mi chýbal hĺbkovo nastaviteľný volant.
Každopádne, pri „kombíkoch“ je najpodstatnejší kufor. V Dacii veľa úprav asi nerobili, proste na štvordverový sedan nalepili „kombi“ zadok a z Loganu sa razom stalo veľké auto, do ktorého sa dá natrieskať veľmi slušných 573 litrov batožiny. Po sklopení sedadiel dokonca až 1 518 litrov.
Konečne to funguje
Pod kapotou nami testovaného auta bol nový trojvalec 0.9 TCe. Tento motor som si už mal možnosť vyskúšať ako v novom Renaulte Clio, tak aj v Dacii Sandero. Ani v jednom ma neoslovil. Parametre má síce fajn, ale jeho prejav za veľa nestál. Vadili mi neskoršie reakcie na plyn, menšia turbodiera a pomerne výrazné vibrácie na voľnobehu. Neviem, či tento agregát prešiel krátko po uvedení na trh nejakou revíziou, ale v tomto aute som si žiaden zo spomínaných nedostatkov nevšimol. Ostal iba slušný ťah a prijateľná spotreba. V meste sme jazdili za 6,5 litra, mimo neho stačilo Loganu MCV ešte o liter benzínu menej. Na diaľnici sa však spotreba vyšplhala k siedmim litrom, keďže motor točí pri rýchlosti 130 km/h zhruba 3 250 ot./min.
Resumé
Dacia Logan MCV je skvelý sluha. Nie, nepatrí medzi špičku v segmente, ale je to lacné auto s pozoruhodne nízkymi nákladmi na údržbu. Kupovať si ho nebudú „autíčkári“, pre ktorých je kúpa nového auta splneným snom. Je to auto pre ľudí, ktorí potrebujú nenáročné auto za prijateľnú cenu, ktoré im bude spoľahlivo slúžiť. Tento konkrétny model navyše ponúka nadpriemerne veľký batožinový priestor, a tým aj nadštandardné úžitkové vlastnosti.
Základná cena modelu – Dacia Logan MCV 1.2 16v Access: 7 290 €
Základná cena testovanej verzie – Dacia Logan MCV 0.9 TCe Arctica: 9 590 €
Registračná daň na testované auto: 0€
Motor
Typ motora:
radový, zážihový
Valce/ventily:
3/12
Zdvihový objem [cm3]:
898
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
66 (90)/5250
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
135 /2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
11,1
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
6,4/4,3/5,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
573/1518
Objem nádrže [l]:
50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:
998
Rozmer pneumatík:
185/65 R15
Dĺžka [mm]:
4492
Šírka [mm]:
1733
Výška [mm]:
1519
Rázvor [mm]:
2634

Dacia opäť trafila klinec po hlavičke. Nový Logan MCV ako by bol šitý na mieru slovenskému zákazníkovi.