BMW iX3 je na elektrinu, no nesnaží sa kričať to na plné ústa. Radšej robí svoju prácu v tichosti tak, ako sa patrí.
BMW iX3 je asi najrýchlejšie faceliftovaným automobilom. Iba rok a mesiac po uvedení prišla mníchovská automobilka s úpravou, ktorá je na prvý pohľad minimálna, no na druhý až tak nie. Navyše, pomáha vylepšiť zážitok z jazdy. Napokon, práve o tom BMW je, či?
Testu predfaceliftovej verzie sme sa venovali v decembri minulého roka a aj pri aktualizovanom kúsku nás príjemne potešilo, aká konvenčná a zároveň nevšedá dokáže iX3-ka byť. Postavili ju na rovnakom základe ako spaľovaciu X3, a teda jej chýba niekoľko elektromobilových vychytávok týkajúcich sa rozloženia priestoru a zjavu karosérie. Na druhej strane, stavila na to, na čo sme zvyknutí už desiatky rokov, a teda je jasné, že musí triafať do čierneho. Obzvlášť, keď vďaka batériám znižuje ťažisko o viac ako 7 centimetrov.
Dizajn išiel hore
Čo sa týka zovňajšku, predná maska si polepšila najmä zmenou svetlometov, ktoré nielen inak vyzerajú, ale sú aj užšie. Rovnako nárazník je prepracovanejší, nakoľko športový paket M sa pre iX3 stal štandardom.
V zadnej časti môžete rovnako badať ostrejší nárazník. Najväčšou zmenou sú však nové koncové svetlá, ktoré sú oveľa agresívnejšie ako tie predošlé. Viac sa spoliehajú na ostré hrany vytvárajúce konkrétne svetelné línie, ktorých sú schopné LED elementy.
Interiér s väčšou dávkou luxusu
A slovíčko “väčšou” pokojne berte aj doslovne. Najväčší rozdiel sa totiž deje v strede palubnej dosky, kde narástla obrazovka multimédií až na 12,5 palca a zmenila sa aj grafika ovládania klimatizácie. Má iný tvar, je lemovaná hliníkovými prvkami a na pohľad vyzerá prémiovejšie.
Rozloženie ovládacích prvkov však zostáva po starom. Rovnako aj počet tlačidiel, čo v dnešnom svete dotykových obrazoviek veľmi chválime. BMW si tvrdohlavo zachováva všetky doteraz známe spôsoby ovládania multimédií – dotykovú funkciu obrazovky, koliesko a aj touchpad na ňom. V podstate, rozdiel oproti konvenčnému spaľovaciemu BMW spočíva len v modrých prvkoch vyčlenených pre mníchovské elektromobily.
Batožinový priestor 510 litrov nepatrí medzi najväčšie, no vzhľadom na fakt, že nejde o auto, ktoré vyvíjali ako elektromobil od samého začiatku, ide o výbornú cifru. V automobilke jednoducho nepripustili elektrifikáciu na úkor kompromisov v kufri.
DY-NA-MI-KA
Ďalšou zo zmien je zlepšenie dynamiky. I keď sa nič nezmenilo po stránke dojazdu či výkonu, automobilka tvrdí, že upravila nastavenie pohonu tak, aby dosiahla väčšiu dynamiku. Je veľmi ťažké porovnávať dve autá, ktoré sme testovali s odstupom viac ako pol roka, avšak dynamika skutočne prítomná je. A je dokonalá.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne iX3 za 6,8 sekundy a keď sa po ostrom prejazde zákrutami pozriete do technických údajov a zistíte, že poháňaná je iba zadná náprava, padne vám sánka. Stabilita je totiž až prekvapivá. Odpruženie patrí medzi tvrdšie, no to len preto, aby ste si mohli užívať lepšie jazdné vlastnosti.
A opäť sa dostávame do cenníka. Pri predošlej verzii nás najviac zaujalo, že rozdiel medzi výkonnou spaľovacou verziou X3 a elektrickou iX3 je len pár tisíc. A aktuálny rozdiel po facelifte je približne 5000 eur, ktorý sa ešte znižuje, keď príde na platenie registračnej dane. Inými slovami, BMW iX3 je veľmi dobrou alternatívou, pokiaľ sa neuspokojíte so základným modelom a ste ochotní minúť za vaše BMW o pár tisíc viac.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | Elektromotor |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 210 (280) |
Najvyšší krút. moment [Nm]: | 400 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 6,8 |
Dojazd [km]: | 461 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 510 |
Kapacita batérie [kWh]: | 80 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 2260 |
Dĺžka [mm]: | 4734 |
Šírka [mm]: | 1891 |
Výška [mm]: | 1668 |
Rázvor [mm]: | 2846 |