Šok! Toto SUV je v losom teste lepšie ako Superb či BMW s M-paketom!

10000

Aby ste si nemysleli, losí test nemeria odolnosť kabíny pri strete s vysokou zverou. Losí test práve rieši to, čo nehodám predchádza: Vyhýbací manéver. Logicky je táto disciplína doménou nízkych áut, no Subaru Forester tu nedávno rozbúralo pravidlá!

Ak vás teda mätie etymológia slovného spojenia “losí test”, tak vedzte, že sa vyvinul z potrieb severskej cestnej premávky. Tiahle zákruty kombinované s častými hmlami a náhodne umiestnenými paroháčmi na cestách niekedy od vodiča vyžadujú, aby sa veľmi rýchlo vyhol prekážkam.

Dôvod je jednoduchý: Stretnúť sa tvárou v tvár losovi, to je aj v lepšom aute okamžitá vypínačka. Tenučké nohy sa po strete podlomia a pošlú niekoľko stoviek kilogramov ťažké telo párnokopytníka priamo do kabíny auta. Nechutné? Možno. Smrteľné? Veľmi.

Plochý motor, málo náklonov

Meradlom úspechu je v losom teste najvyššia rýchlosť, ktorou dokáže testované auto prejsť vopred vyznačenú dráhu. Aj preto ho najlepšie zvládnete s ľahkým autom a schopným podvozkom. A práve preto veľa novších áut s vysokou hmotnosťou v teste prepadá a nepomáhajú im ani elektronické asistenty – sú skrátka príliš ťažké. Spomeňte si napríklad na Škodu Superb iV, ktorá nedosiahla rýchlosti ani 70 kilometrov za hodinu.

V tomto svetle je 77 km/h, ktoré sa podarilo dosiahnuť Subaru Forester, veľmi pozoruhodný údaj. Testovaná verzia je navyše jednou z najťažších – išlo o hybrid s CVT prevodovkou. Ako je to možné? Odpoveďou je plochý motor, ktorý dnes používa už len Subaru a Porsche (O.K., ešte Toyota GT86). Do koktejlu treba zamiešať aj umiestnenie batérie, ktorá je najnižšie, ako to len išlo. Aj preto tu dosahuje Forester lepších výsledkov, ako BMW M235i xDrive či Alpine A110. Veda je zábava, však?

NEPREHLIADNITE: