Škoda zažíva „produkčné peklo“. Fabie musí kvôli vysokému záujmu lakovať v Nemecku

71

Pre niekoho príjemné problémy, pre niekoho peklo. Fabie sa predávajú tak dobre, že ich musí značka nosiť lakovať do Nemecka. Nejde však o prvý prípad, keby zažíva Škoda problém s výrobnými kapacitami. Riešenie prichádza veľmi pomaly.

Automobilka začala riešiť problémy s kapacitou len nedávno, a to presne v decembri minulého roku. Nová lakovňa má zabrániť logistickým zdržaniam a komplikáciám, ktoré nedostatočné kapacity spôsobujú. Aktuálne riešenie je totiž poriadne krkolomné a Škode prišiel na pomoc materský koncern Volkswagen.

1400 kilometrov kvôli laku

Karosérie nových Fabií posiela Mladá Boleslava do fabriky Volkswagenu v nemeckom Osnabrücku. Po nalakovaní sa vracajú karosérie naspäť do Českej republiky. Tento problém rieši Škoda už od minulého roka. Od tej doby však narástli výrobné objemy.

Dokonca sa zmenil aj spôsob prepravy karosérií do Nemecka a späť. Prvé týždne využívala Škoda na prepravuj karosérií kamióny, no narastajúcim výrobným objemom musela česká značka presedlať na vlaky. Pravidelný náklad sa dnes skladá až z 26 nákladných vagónov. Jeden vlak dokáže zastúpiť konvoj skladajúci sa z 35 kamiónov.

Riešenie prinesie stovky pracovných miest

Jednou z komparatívnych výhod výrobného zväzku koncernu Volkswagen je aj možnosť vzájomného zdieľania výrobných kapacít naprieč jednotlivými fabrikami. V tomto konkrétnom prípade sme využili vzájomné synergie a v závode v Osnabrücku prebieha lakovanie karosérií pre model Škoda Fabia,“ potvrdila pre web Zdopravy.cz Kamila Biddle, členka tlačového oddelenia značky Škoda.

Problém vyrieši nová lakovňa, ktorá bude Škodu stáť balík v hodnote 214 miliónov eur. Po dokončení má lakovňa priniesť až 650 nových pracovných miest a dopomôže k zvýšeniu výrobnej kapacity o 600 karosérií. „Spolu s aktuálnou lakovňou vzrastie celková kapacita v Mladej Boleslavi na 2700 karosérií denne. Lakovňa zaháji prevádzku v júni roku 2019 a bude jednou z najmodernejších a najekologickejších lakovní v celej Európe,“ dodíva Kamila Biddle.

Zdroj: zdopravy.cz