SEAT Leon ST Cupra: najrýchlejšia kombi predokolka

1038

S výkonnými kombíkmi nižšej strednej triedy sa nejako vrece trhá. Už nejakú dobu sú na trhu Renault Mégane GT 220 a Škoda Octavia RS Combi, časom sa k nim pridal Ford s Focusom ST kombi, potom prišiel Volkswagen Golf R Variant, ktorý je ale svojimi parametrami a pohonom 4MOTION trošku inde a dnes boli zhodené plachty zo SEATu Leon ST Cupra. Ak hladáte suverénne najrýchlejšieho medzi najrýchlejšími v tejto kategórii a 4×4, DSG alebo nebodaj 300 koní vás odrádzajú, tak potom je to jednoznačný výber.

Technika zhodná s hatchbackmi
Prakticky žiaden rozdiel medzi trojdverovou/päťdverovou verziou hatchbacku a kombíkom, okrem batožinového priestoru, ani nehľadajte. Nachádza sa tu známy motor EA888 (2.0 TSI) s priamym a dvojitým vstrekovaním paliva, variabilným časovaním vačkových hriadeľov a prepĺňaním jedným turbodúchadlom. Podľa vašich preferencii si môžete objednať 265 alebo 280 konských síl a manuálnu alebo dvojspojkovú prevodovku.

Nech si vyberiete hociktorú alternatívu, rozdiel v dynamike a spotrebe bude veľmi minimálny. Výkonnejšia motorizácia s rýchlym DSG je na stovke za rovných 6 sekúnd, tá pomalšia s mechanickou prevodovkou zaostáva len o dve zanedbateľné desatiny sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

V oboch prípadoch bude špička krútiaceho momentu na hodnote 350 Nm v rozmedzí od 1 700 až po 5 600 1/min. So spotrebou by to vo všeobecnosti nemala byť katastrofa, nakoľko výrobca udáva hodnoty od 6,6 až 6,7 litra benzínu na 100 kilometrov.

Dôvod, prečo kúpiť Leon ST Cupra
Pokiaľ sa vám kombík vyslovene nepáči viacej než krátke verzie, jediným “pre” pri kúpe bude batožinový priestor 587 litrov, ktorý je väčší až o 207 l. Maximálna možná kapacita je pritom slušných 1 470 l.

To bol dôvod, prečo uprednostniť dlhšiu verziu v rámci modelového radu. Taký samosvorný diferenciál, progresívne riadenie, štandardné full-LED svetlá vpredu/vzadu, možný príplatok za škrupinové sedadlá či adaptívne tlmiče DCC sú dôvody, prečo zvoliť Španiela oproti externej konkurencii. Ešte to klincuje balík “Performance Pack”, ktorý pridá väčšie strmene od Bremba, iné disky a špeciálne pneumatiky. Výhodou je aj športovo nastavené ESP a jeho možná úplná deaktivácia.

Dnes sa predstavil ďalší člen klubu automobilov pre rýchlych tatkov. Tentokrát je ním Španiel s poriadnym ohňom pod kapotou.