Renault Mégane dostal facelift. Nebojte, nevšimli sme si to ani my

1130
Renault Mégane 2020 AUTOGRÁTIS

Ozaj, Francúzom sa občas podarí vyrobiť automobil, ktorý môžu držať na trhu aj dlhšie bez výraznejšej zmeny. Presne takýmto automobilom je súčasný Renault Mégane, ktorý práve prešiel faceliftom. Zvonka sa toho veľa nezmenilo, no technika je podstatne prepracovaná.

Inak, pravdepodobne, tomu nebudete veriť, ale jeho terajšia generácia je na trhu už od roku 2015. Nezdá sa vám to ako dlhý čas? Ešte raz si spomeňte, že sa práve píše rok 2020. Alebo že 5 rokov dozadu hralo v rádiách toto:

Načo meniť to, čo funguje

Tak tak, súčasná generácia Renaultu Mégane je vyslovene nadčasovo pôsobiacim automobilom. Nepotrebuje tak toho veľa, aby sa prehupol do druhej polovice svojho životného cyklu. Z estetických prvkov sa tak zmenila v podstate len grafika predných a zadných svetlometov a elementárne prvky oboch nárazníkov.

Renault Mégane 2020 AUTOGRÁTIS

Ako už asi čakáte, hlavné zmeny sa udiali pod kapotou a budú obsahovať veľa medi. Presne tak, Mégane po novom dostanete aj s plug-in hybridným pohonom. Táto sústava je vraj konštrukčne celkom unikátna, čiže, samozrejme, dostala aj svoj unikátny názov.

NEPREHLIADNITE:

Hovorí si Mégane E-Tech Plug-In a okrem toho, že obsahuje príliš veľa spojovníkov, skladá sa z benzínového štvorvalca s objemom 1,6 litra a dvoch elektromotorov. Unikátna by tu mala byť prevodovka, ktorá podľa informácií od automobilky nepotrebuje spojku, pričom ju opisuje ako „viacrežimovú“.

Renault Mégane 2020 AUTOGRÁTIS

Tento systém dokopy dostane 160 koní (117 kW) a spolieha sa na 400 V batériu s kapacitou 9,8 kWh. Tá stačí až na 50 km v rýdzo elektrickom režime podľa metodiky WLTP. K dispozícii bude niekoľko jazdných režimov – elektrický, hybridný, čisto spaľovací pre šetrenie elektrickej energie a, naopak, športový, ktorý využije všetky jouly v systéme v prospech dynamiky.

Renault Mégane 2020 AUTOGRÁTIS

Plug-in hybridný systém doplní spočiatku ešte jedna nová motorizácia – 1,33 TCe vo výkonovom variante so 74 kilowattmi (100 koňmi), neskôr počas roka príde aj prepĺňaný trojvalec 1,0 TCe s 88 kilowattmi. Pri dieselových motorizáciách sa počíta s dvomi motormi pod označením Blue dCi – 70 kW s manuálnou prevodovkou a 85 kW jednotkou s automatom EDC.

Renault Mégane 2020 AUTOGRÁTIS

R.S. bude rýchlejšie

Zmeny sa dotkli aj najrýchlejšieho Méganu, verzie R.S. Tá ponúkne zvýšený výkon na 220 kW (300 koní) ako v prípade doterajšej verzie Trophy. Zvýšil sa aj krútiaci moment tejto verzie: po novom ponúka 420 newtonmetrov, čo je zlepšenie o 30 Nm v prípade prevodovky EDC, 400 Nm vygeneruje pri voľbe manuálnej prevodovky. Upravený bol aj R.S. Monitor.

Renault Mégane 2020 AUTOGRÁTIS

Napokon, zmenami prešla aj úplne vrcholná verzia R.S.-ka, model Trophy. Výkon motora zostáva dorovnaný so „slabšou“ verziou, je tu však mechanický samosvorný diferenciál Torsen a niekoľko ďalších úprav podvozka.