PRVÁ JAZDA: BMW M440i xDrive Cabrio | Rýchle rande

2230

To, kam sa za ostatnú dobu posunul automobilový priemysel, je azda najviac viditeľné na okrajoch celej aktuálnej ponuky automobilov. Nie je náhodou, že o tomto fenoméne hovorím pri BMW M440i xDrive Cabrio.

Dnes už si nemusíte kupovať niekoľko áut na to, aby ste mali auto praktické, športové alebo bez strechy. Nové BMW M440i celkom efektívne dokazuje, že poskytuje všetky schopnosti, ktoré od auta môžete chcieť. A to pokojne aj bez strechy.

Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Kus auta

Na trhu nie je veľa kabrioletov, ktoré by sa udržali vo výrobe už asi 40 rokov, no BMW radu 3 (a 4) bez strechy je práve jedným z nich. Už to však nie je auto vreckového formátu, akým bola jeho prvá generácia E30. Je to auto plnohodnotnej veľkosti a schopností, aké prináležia vozidlu za vyše 70 tisíc eur.

Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Lebo presne takúto sumu musíte zaplatiť, keď si chcete dovoliť jeho poslednú generáciu. A čo všetko za svoje peniaze dostanete, to som mal možnosť vzletne vyskúšať v rámci prvej jazdy tohto tradičného bavorského fénu v netradičnom odtieni tmavej zelenej.

Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Model M440i xDrive nebol v našej redakcii po prvý raz. Vyskúšal som ho už pred niekoľkými mesiacmi v kupé variante, kde sa ukázal ako prekvapivo verzatilný spoločník pre každý deň, ak vám nevadí prezentovať sa aj prostredníctvom gigantickej masky chladiča.

Podobne ako pri kupé, aj v tomto prípade je vám nejaká kontroverzia okolo veľkej masky chladiča ukradnutá. V prípade kabrioletu to má aj svoje dizajnérske opodstatnenie, keďže vďaka ustrihnutému C-stĺpiku a prenikavému, béžovému interiéru je skutočne sa na čo pozerať. Keďže so sklopenou strechou chýba M440i Cabriolet pomyselné horné ohraničenie priestoru kabíny, nepôsobí ani takým úzkym dojmom, ako to z istých uhlov robí kupé.

Je to navyše kus auta, na dĺžku má až 4770 milimetrov, pričom rázvor z nich tvorí až 2851 mm.

Hlavne prirodzene

Označenie M440i v tomto prípade znamená poctivé tri litre objemu, navyše dopované dvomi turbodúchadlami systému TwinPower a mild-hybrdiným štartér-generátorom. To znamená hneď niekoľko veci, pričom vás bude zaujímať najmä výkon 275 kilowattov (374 koní) a 500 newtonmetrov krútiaceho momentu.

Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Tie dovoľujú elegantnému kabrioletu vystreliť z nuly na stovku už za 4,9 sekundy (to je len o 0,4 s pomalšie ako kupé) a pokračovať až do 250 kilometrov za hodinu. Vďaka MHEV systému je každé štartovanie navyše príjemne tiché a motor v nižších otáčkach ešte pružnejší, celkom svižné sú aj reakcie na plynový pedál.

Motor pôsobí veľmi prirodzene, z dostupných turbomotorov je snáď ten “najatmosférickejší”. Poteší aj jeho poctivý, šesťvalcový zvukový prejav, ktorý však musel byť kvôli reguláciám o niečo utlmenejší. Na svižnejší cruising však ide o ultimátnu konfiguráciu.

M440i je na pomery karioletov tuhá, dokonca nestráca tak veľa ani v praktickosti. Jej batožinový priestor sa oproti predchádzajúcej generácii zväčšil o 80 litrov na aktuálnych 300 litrov so strechou dolu, s natiahnutou strechou je dokonca číslo väčšie ešte o 5 l, teda 385 litrov. A to už je celkom slušný kufor!

Obraz doby

Čo sa týka strechy, jej mechanizmus je taktiež celkom rýchly. Zloží sa len za 18 sekúnd a tento proces dokáže vykonať až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu. Dávajte však pozor na aerodynamickú clonu – ak sa rozhodnete ju nepoužívať, získate v interiéri, najmä vzadu, menšie tornádo. Akoby to nestačilo, auto vás pri neobsadených zadných sedadlách bude na chýbajúcu clonu stále upozorňovať na prístrojovej doske.

Takže takéto bolo moje rýchle rande s BMW M440i – skutočne svižné, nanajvýš príjemné a s prísľubom poctivého šoférskeho zážitku obohateného o senzorickú bezprostrednosť kabrioletu, s jazdnou bezprostrednosťou kupé. A tak to má byť!

ModelObjem motoraVýkon motoraKrútiaci momentZrýchlenie 0 - 100 km/hMaximálna rýchlosť
BMW M440i Convertible2998 cm³275 kW (374 koní)500 Nm4,9250 km/h