PREMIÉRA: Nová KIA Ceed prišla o apostrof a zelegantnela

1542

Názov KIA Ceed po novom nepíšeme s apostrofom, pod kapotu sa nasťahovala paleta nových motorov a naše pozorné oko si všimlo jednu pozitívnu správu. Veľmi pozitívnu. Vážení, zo Ceed je aj naďalej veľmi sympatický voz.

Som jediný, v koho očiach posledná generácie Kie Cee’d akosi nedokáže zostarnúť? To je v podstate jedno, keďže už stihla dostať svojho nástupcu. Pozrieť sa na dnes už predošlú generáciu tohto slovenského rodáka a nenazrieť do interiéru, akosi neočakávate príchod jeho nástupcu ani len v dohľadnej dobe…a hľa, ľaľa ho papľuha.

Skvelé gény

Skutočne neviem, kto je mamka a kto tatko, no Ceed disponuje famóznym genofondom. Európske zmýšľanie majú v Kii “napozerané” až až. Ak by vás zaujímalo, skratka CEED znamená: Community of Europe, with European Design. Pokiaľ by vám teda autá od Kie prišli v posledných rokoch príliš európske, odpoveď nájdete v názve. Značka ich šije na “náš” vkus, sú vyrábané vo Frankfurte nad Mohanom a montované u nás v Žiline aj naďalej.

Dizajn sa skutočne nezmenil radikálnym spôsobom. Jedného dojmu som sa však nevedel počas premiéry zbaviť. Nový Ceed má skutočne veľa prvkov povedomých z radu svojich súrodencov, ale zopár aj od bratrancov s “pokriveným háčkom” na prednej maske. Koniec koncov ho však osobne hodnotím pozitívne a verím v jeho obľúbenosť v extrémne nadupanom C-segmente aj v najbližších rokoch. Predošlej generácie sa vyrobilo a predalo 640 000 kusov. Značka plánuje s novinkou zamieriť ešte vyššie.

Ešte trošku o tých génoch…

KIA pripisuje sebavedomý postoj Ceedu hlavne rodinnej spriaznenosti so skvelým Stingerom. Pribudli nové LED svetlá v štýle tzv. “ľadovej kocky”, ktoré majú odkazovať na krátku históriu modelov GT a GT-Line. päťdverová verzia bude od uvedenia k dispozícii v 12 farebných prevedeniach.

K dispozícii bude taktiež ponuka diskov začínajúca na spodku ponuky s 15 a 16-palcovými oceľovými diskami, ktorá vrcholí na celkom rozumných 17-palcových dvojfarebných zliatinových diskoch. Posledné menované disky majú dostať takzvanú diamantovú povrchovú úpravu.

Interiér pre najbližšie roky

Keďže nejde o nič prevratné, KIA len akosi oprášila už fungujúcu inteirérovú formulku a išla si po svojom ďalej. Kontinuita je jedna z najdôležitejších vlastností, vedúca k trvanlivosti. Keď teda človek sadne z predošlej generácie do tej aktuálnej, nechytí šok. Možno len drobný, agorafobický.

KIA Ceed totiž stojí na novom koncernovom podvozku “K2” a od predošlej generácie narástla. Rázvor kolies zostal zachovaný s 2650 milimetrami, no nárast do šírky zaznamenal drobných 20 milimetrov. Zaujímavým evolučným krokom je aj o 23 milimetrov nižšia výška vozu. Zadný previs zas narástol o 20 milimetrov a ten predný sa naopak o 20 milimetrov scvrkol.

Pod kapotou šantila evolúcia!

Samozrejme pribudol trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 88 kW/120 koní, “s turbodúchadlom s priamym vstrekovaním”. Zaujímavejším sa nám však zdá byť nový benzínový štvorvalec 1,4 T-GDi “Kappa” s výkonom 102 kW/140 koní, ktorý nahrádza predchodcu v podobe staršieho 1,6 GDi…veru, downsizing naďalej úraduje. K dispozícii bude taktiež 1,4 litrový motor MPi s viacbodovým vstrekovaním.

Na poli naftových motorov pribudla horúca novinka v podobe 1,6 litrového naftového motora s označením U3. Novinka má spĺňať novú normu Euro 6d TEMP. Na zníženie emisií používa selektívnu katalytickú redukciu (SCR). Úsporný motor s nízkou produkciou pevných častí a oxidu dusíka príde v dvoch výkonových vyhotoveniach. Slabšia verzia ponúkne 84 kW/115 koní a silnejšia 100 kW/136 koní.

Elektronika, asistenti a dôležité informácie

KIA nabalila do Ceedu poriadne množstvo asistenčných systémov a elektroniky. Z palubnej dosky sa na vás bude podľa hrúbky vašej peňaženky pozerať buď 5, 7 alebo rovno 8-palcový displej multimediálneho systému. Počítajte s audio systémom JBL Premium. Z hľadiska jazdných asistentov rátajte s príchodom technológie sledovania jazdného pruhu, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla a rôznych parkovacích asistentov.

Vynikajúcou správou na koniec je, že aj benzínová verzia 1,4 T-GDi a naftová s motorom 1,6 CRDi sú vybavené viacprvkovými zadnými nápravami. Mali by byť teda skutočne výživné na cestách. V ponuke zotrváva 7-ročná záruka s obmedzením do 150 000 kilometrov a na našom trhu bude oficiálne k dispozícii koncom júna 2018.