Pozrite si úžasný pick-up od Peugeotu, ktorý obchádza Európu. Zatiaľ

3197
Zdroj: Peugeot

Toto je Peugeot Landtrek a je to určite najzaujímavejší nový Peugeot od čias RCZ. Na trhu s pick-upmi totiž francúzska automobilka nepôsobila veľmi dlho, aj keď sa jej pick-upy z čias minulých stali legendami najmä v Afrike a na Blízkom východe, pre ktoré je Landtrek určený. Toto je comeback, baby!

Landtrek sa technicky považuje za úžitkové vozidlo, takže ho pravdepodobne budú kupovať úplne všetci, ako to už s pick-upmi býva. Aké k tomu však budú mať dôvody?

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Jasná páka

Landtrek je však špecifický najmä tým, že oznamuje návrat značky na africký trh po legendárnych modeloch 404 a 504, ktoré majú v kolíske civilizácie svoje pevné zastúpenie dodnes, i keď ide o modely zo šesť- a sedemdesiatych rokov.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Peugeot si verí natoľko, že by rád predal až 300 000 kusov každý rok, čo je veľmi ambiciózne číslo. No vzhľadom k imidžu značky, záujmu o pick-upy v daných krajinách a tomu, že Landtrek vyzerá ako naozaj dobrý nápad, tieto ambície nezatracujeme. Peugeot navyše kabínu svojho modelu považuje za “najpriestrannejšiu v triede”, pričom stojí na podvozku, ktorý nemá problém utiahnuť 3,5 tony. Znie to dobre.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Okrem zvislých LED svetlometov nie nepodobným predposlednej Toyote Land Cruiser a zvislej mriežky chladiča s chrómovými akcentmi tu a tam vyzerá Landtrek primerane robustne a hodnotne zároveň. Pick-up sa bude montovať v Tunisku a je k dispozícii v troch rôznych variantoch: Single Cab, Double Cab a Chassis Cab.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Čo sa týka techniky, sú tu benzínové a naftové jednotky s automatickou alebo manuálnou prevodovkou, pohonom dvoch alebo všetkých kolies. Čo sa týka nafty, pod kapotou pracuje (pre nás) retro štvorvalec s objemom 1,9 litra a výkonom pekných 150 koní, benzínová jednotka je 210-koňová s objemom plnotučných 2,4 litra. Manuálnu prevodovku vyvinul Getrag, automat je šesťstupňový.

Chceli by ste ho, však? No, z nejakých príčin si ho už rok Peugeot suší pre africký a blízkovýchodný trh, pričom to ani teraz nevyzerá, že by sa mal Landtrek pozrieť do Európy. Prečo? Peugeot, chceme to tu!