Porsche 911 Targa 4 GTS: 991 na 20. spôsob

1706

Neexistuje, aby si niekto nebol schopný nakonfigurovať model 911 podľa svojich preferencii. Ponúka sa totiž v toľkých možných alternatívach a výkonoch, že si musí vybrať snáď každý. Nie je to tak dávno, čo Porsche ešte viac rozšírilo sortiment tohto produktu a odhalilo verziu 911 GTS, ktorá je dostupná ako kupé i kabriolet a aj ako zadokolka a štvorkolka. Výrobca sa navyše rozhodol ponúkať výbavu GTS aj pre karosériu typu Targa na oslavu 50. výročia modelu 911 Targa.

Ten príbeh sa totiž začal písať už v roku 1965, kedy Porsche vytvorilo nový typ modelu 911 prvej generácie. Vtedy bolo každé ôsme predané Porsche 911 práve verzia Targa. Dnes má o trochu nižší, 13 % podiel, ktorý však údajne stúpa.

V súčasnosti pôjde o tretiu alternatívu s menom Targa. Prvá má “iba” 350 k, od nej silnejšia S-ková má už 400 koní, avšak využíva aj väčší motor, no a GTS-ko sa bude pýšiť výkonom až 430 konských síl. Tento maximálny výkon poskytuje plochý atmosferický šesťvalec s objemom 3 800 cm3 pri 7 500 1/min a putuje na všetky štyri kolesá. Agregát je štandardne kombinovaný so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou, avšak za príplatok môžete mať dvojspojku PDK, ktorá zreže čas zrýchlenia s mechanikou zo 4,7 na 4,3 s. Nemá pritom problém zájsť až na hranicu 300 km/h. GTS je pritom vlastne najvýkonnejšia 911 s manuálnou prevodovkou.

Na Severoamerickej výstave automobilov Porsche strhlo plachtu z ďalšieho typu modelu 911 generácie 991, Targy 4 GTS.