Peugeot uvádza nový hybridný pohon. Ako prvé ho dostanú väčšie modely

1112
Zdroj: Peugeot

Bez hybridu to už dnes takmer nejde. Francúzsky Peugeot elektrifikuje tiež a poskytne mild-hybridné motorizácie s úsporou paliva až 15 %.

Pätnásť percentná úspora paliva všeobecne a extrémne úsporná jazda v meste. Peugeot dokonca sľubuje, že s ich hybridmi budete v meste jazdiť na elektrinu až polovicu celého času.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Nová technológia, ktorú automobilka nazýva veľmi očakávateľne 48V HYBRID TECHNOLOGY, sa spolieha na prepracovaný 1,2-litrový benzínový PureTech s výkonom 136 koní. Tomu sekunduje elektromotor uložený v šesťstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovke e-DCS6 a 0,9-kWh batéria pod sedadlom vodiča. Samotný spaľovací motor vylepšili o rozvodovú reťaz, ktorá vyrieši niektoré nedostatky aktuálnych jedna-dvojok.

Takmer 30 elektrokoní

Elektromotor hybridného systému navrhli tak, aby vykryl poklesy krútiaceho momentu vtedy, keď ho stráca spaľovací motor. Výkon samostatného elektromotora predstavuje 28 koní a najvyšší krútiaci moment 55 Newtonmetrov.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Spomínané umiestnenie batérie je navrhnuté výborne. Neuberá totiž z objemu kufra a ani nádrže. V interiéri budú zmeny viditeľné minimálne, no Peugeot sľubuje špecifický displej a monitor elektrickej jazdy, ktorý môžeme poznať z plug-in hybridov a elektromobilov.

Príde o pár mesiacov

Táto technológia už o pár mesiacov nahradí motorizáciu PureTech 130 EAT8 v modeloch 5008 aj 3008. Krátko potom hybridizáciou prejdú aj modely 208, 2008, 308, 308 SW a 408.