Peugeot predstavil Hypercar. Má 680 koní a skutočne bude jazdiť

1164
Zdroj: Peugeot

Automobilka ho postaví na šampionát vytrvalostných pretekov.

Automobilka iba prednedávnom zverejnila fotografie svojho nového horúceho želiezka v ohni motoršportu. Peugeot 9X8 Hypercar sa budúci rok postaví na štartovaciu čiaru pretekov FIA World Endurance Championship. Prináša nové technológie, kombinuje elektromotory so šesťvalcom a vyzerá neskutočne dobre.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Vychádza z histórie

Peugeot je ikonou motoršportu, minimálne z historického hľadiska. V kategórii rely exceluje dlhodobo a drží aj tituly z Le Mans a pretekov French Classics. Superšport 9X8 Hypercar je práve spojením držiteľov posledných dvoch titulov. Modelov 905 a 908.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Elektrina a šesťvalec

Pod kapotou sa nachádza poriadna dávka koní. Dokopy 680 koní vychádza z 2,6 litrového dvakrát preplňovaného šesťvalca V6, ktorý poháňa zadnú nápravu, a elektromotora na prednej náprave.

Tento interiér sa pravdepodobne na preteky nedostane. Vieme, asi nie ste prekvapení. Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Peugeotu chýba aj zadné krídlo, vďaka čomu stáli konštruktéri pred ďalšou výzvou. Ako zvýšiť prítlak… “Pravidlá hovoria, že na vozidle je povolený iba jedno nastaviteľné aerodynamické zariadenie, nehovoria však o zadnom spojleri. Naše výpočty a simulácie odhalili, že vysoká účinnosť (prítlaku , pozn. red.) je možná aj bez neho,” hovorí technický riaditeľ Olivier Jansonnie.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

“Absencia zadného krídla na Peugeote 9X8 je veľký inovatívny krok vpred. Dosiahli sme úroveň aerodynamickej efektivity, ktorá nám umožňuje ho nepoužívať. Nepýtajte sa však, ako sa nám to podarilo,” uviedol tajnostkársky Jean-Marc Finot, riaditeľ motoršportovej sekcie koncernu Stellantis.