Peugeot 308 R HYbrid je štvorkolka s brutálnym výkonom

796

Masívny exteriér
Franúczska automobilka Peugeot predstavila zaujímavú štúdiu na základe modelu 308. Zvonka pôsobí ako konkurent Golfu GTI alebo Focusu ST. Pod povrchom sa však skrýva podstatne viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Dizajn bol inšpirovaný konceptom Quartz. Divízia Peugeot Sport, ktorá bola prítomná pri jeho vývoji, sa však dôkladne postarala o čo najlepšiu aerodynamiku. Preto má maska chladiča kockovaný vzor, nakoľko musí cezeň chladiť početné stádo pod kapotou. K tomu ale neskôr.

V zadnej časti je malý spojler. Prítomné sú aj dva prieduchy po stranách, ktoré sa starajú o odvádzanie teplého vzduchu z priestoru batérii. Tie sú uložené pod zadnými sedačkami, pričom nádrž na palivo sa presunula do kufra. Popri tom všetkom má tento hybrid rozšírený rozchod predných i zadných kolies o 80 mm a jazdí na 19-palcových diskoch s obutím 235/35 R19. Vpredu sú uložené brzdové kotúče s priemerom až 380 mm a 4-piestikové strmene, dozadu vopchali 290 mm. O deceleráciu sa stará aj dvojica elektrických motorov, čím sa zároveň dobíjajú batérie.

Budúcnosť hot-hatchov?
Ako sme vás už navnadili v predchádzajúcich odstavcoch, exteriér konceptu 308 R HYbrid odráža jeho výkonnosť. Možno však nie dostatočne. Pod kapotou totiž tróni klasický prepĺňaný štvorvalec 1.6 THP spaľujúci benzín s výkonom 198 kW (270 k). Tu sa však pohonná jednotka nekončí. Na prednej náprave mu asistuje jeden elektromotor a na zadnej zas druhý. Každý dosahuje 85 kW (115 k), čo na konci rovnice dáva sumár až 368 kW, teda rovných 500 konských síl a 730 Nm! Ak by šlo o sériový model, na trhu by nemal obdobu ani medzi prémiovými hatchbackmi. Stovku za 4 sekundy totiž nedá ani ikonické BMW M3.

Jazdné režimy
Zaujímavosťou 308 R HYbrid je volič jazdných režimov. Ten totiž poskytuje na výber až štyri módy. Ten najmenej záživný je ZEV, ktorý umožňuje pracovať len elektrickým motorom. Road Mode už do činnosť zapája aj spaľovací agregát a využívajúc na pomoc zadný elektromotor systém dovoľuje produkovať 300 koní a 400 Nm. Režim Track preberie k životu celú sústavu, no predný e-motor berie len ako druhotnú výpomoc pri akcelerácii. Tu sa kombinovaný výkon môže vyšplhať na 400 k a 530 Nm. Najostrejší je Hot Lap. Mód, ktorý je vlastne stvorený akoby na kvalifikačné kolo pred pretekmi – vypustí na trať celú stajňu.

Francúzi pripravili ďalší supervýkonný automobil, avšak teraz v relatívne rodinnom balení s piatimi dverami.