Nový Opel Mokka, ktorý sa už čoskoro objaví aj na slovenskom trhu, bude mať pod karosériou nielen akumulátory a elektromotor, ale tiež vyspelé spaľovacie motory. To nie je ani zďaleka všetko…
Nový Opel Mokka je prvým modelom značky, ktorý predstaví novú „tvár“ všetkých budúcich modelov Opel a uvedie i tzv. digitálny kokpit (Opel Pure Panel).
Na palubnej doske natiahnutej do šírky sa vynímajú dva veľké displeje, pričom ten hlavný sa nachádza priamo pred vodičom. Nová Mokka netrpí obvyklým neduhom moderných vozidiel – hlavné funkcie sa stále ovládajú tlačidlami a gombíkmi.
Prelomový dizajn
Po prvýkrát sa Mokka profiluje aj ako športovo ladený model, a to vďaka stupňu výbavy GS Line – táto výbava štandardne obsahuje napríklad leštenú masku Vizor, čierne exteriérové ozdobné prvky (namiesto chrómovaných), exkluzívne čalúnenie, zliatinové disky kolies s čiernym lakovaním či dvojfarebné lakovanie strechy a vozidlo pri odomykaní víta svojho majiteľa zablikaním červených LED svetiel.
Hoci má nový Opel Mokka o niečo dlhší rázvor (+2,0 mm), je o 12,5 cm kratšia než predošlý model. Novinka ponúka pohodlné cestovanie piatim pasažierom a pre ich batožinu je pripravený priestor s objemom až 350 litrov. Pri celkovej dĺžke len 4,15 m sa s týmto vozidlom ľahko manévruje a parkuje, dokonca aj v rušnom centre veľkomesta.
Bohaté menu
Základný 1,2-litrový preplňovaný motor 74 kW/100 k sa štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vo verzii poháňanej 1,2-litrovým preplňovaným motorom s vyšším výkonom 96 kW/130 k si zákazníci môžu zvoliť medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo hladko radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Dvojicu zážihových motorov dopĺňa živý turbodiesel s objemom 1,5 l a výkonom 81 kW/110 k, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment turbodiesla vrcholí na hodnote 250 Nm. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC1 v kombinovanom cykle: 3,8 l/100 km.
Nadšenci elektromobility si budú môcť objednať novú Mokku aj ako elektromobil Mokka-e. Modulárna platforma CMP umožňuje jednoduchú integráciu rôznych systémov pohonu.
Zvonka dnu
Mokka okrem toho ponúka svojim pasažierom bezdrôtové indukčné nabíjanie mobilných telefónov. Ponuka informačno-zábavných systémov siaha od prístrojov Multimedia Radio a Multimedia Navi so 7-palcovým farebným dotykovým displejom až po špičkový systém Multimedia Navi Pro s 10-palcovým farebným dotykovým displejom s vysokým rozlíšením. Systémy modelu Mokka sú kompatibilné s funkciami Apple CarPlay a Android Auto a podporujú tiež hlasové ovládanie.
Vozidlá Opel si získali rešpekt tiež vďaka skvelým ergonomickým sedadlám. Pre Mokku je pripravených hneď niekoľko verzií ergonomických sedadiel s nastavovaním šiestich parametrov. K dispozícii je športové čalúnenie Alcantara i klasická koža. Čerešničkou na torte sú elektricky vyhrievané kožená sedadlá, pričom sedadlo vodiča môže byť vybavené aj funkciou masáže.
Dostupné technológie
Nová Mokka prináša do svojho segmentu B celý rad špičkových technológií, ktoré boli až doteraz vyhradené len pre vozidlá luxusných tried. Systém varovania pred čelnou zrážkou s automatickým brzdením a rozpoznávaním chodcov funguje pri rýchlostiach vyšších ako 5 km/h. Ak sa Mokka príliš rýchlo blíži k vozidlu pred sebou alebo smeruje k chodcovi, ozve sa výstražný signál a varovanie sa objaví aj na displeji pred vodičom.
Adaptívny tempomat (ACC), ktorý využíva radary a kamery, automaticky udržiava zvolený odstup Mokky od vozidla vpredu. Systém ACC pracuje v rozsahu rýchlostí od 30 do 180 km/h. Rýchlosť vozidla sa zvyšuje a znižuje podľa rýchlosti vozidiel idúcich vpredu, nikdy však nepresiahne zvolenú maximálnu rýchlosť. Ak je Mokka vybavená automatickou prevodovkou, systém ponúka dodatočnú funkciu „Stop and Go“ – v dopravnej zápche vozidlo samo zastaví za autom vpredu a len čo sa kolóna áut dá do pohybu, Mokka sa tiež sama rozbehne.
Nová Mokka podčiarkuje pozíciu značky Opel ako lídra v oblasti technológií osvetlenia. Všetky verzie majú LED svetlá – od svetiel na denné svietenie až po dokonalé adaptívne maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 svetelnými prvkami. Tieto svetlomety umožňujú stále jazdiť so zapnutými diaľkovými svetlami, len čo sa však vpredu objaví protiidúci automobil alebo Mokka dobehne pomalšie vozidlo, systém to v priebehu milisekúnd zaznamená a cielene vypína jednotlivé LED segmenty, takže nedochádza k oslneniu ostatných účastníkov cestnej premávky.