Opel Insignia GSi: Dáva stopku výkonovým vojnám a šetrí palivo

3041

Nový Opel Insignia GSi oslavuje svoju svetovú premiéru na autosalóne v Bruseli. Nabrúsený sedan prichádza nabalený technológiami, ktoré mu pomôžu zožrať pekný kus cesty ako malinu a keď sa vyblbnete, v pohodlí by ste mali trafiť domov s chrbticou ako v bavlnke.

Opel Insignia GSi predstavuje vrcholné vyhotovenie vlajkovej lode nemeckej značky. Z hľadiska motorizácie nejde o žiadne nespútané monštrum.

Veľký dôraz bol však kladený na schopnosti vozidla vyžmýkať z na športové auto relatívne vlažného výkonu každú jednu kvapôčku potenciálu.

Ako sa to má robiť

Výkonové vojny sú nezmysel. Pozerať sa na rodinné SUV s výkonom 500 konských síl ako na niečo normálne je obrazom doby odtrhnutej od reality. Sila motora nie je všetko a Opel si to pri vývoji Insignie GSi chvalabohu uvedomil. GSi sa totiž štandardne dodáva vybavená mechatronickým systémom zavesenia kolies FlexRide, ktorý dokáže v zlomku sekundy upraviť nastavenia tlmičov a riadenia.

Systém FlexRide ďalej mení vlastnosti plynového pedála a body radenia deväťstupňovej automatickej prevodovky. Pred faceliftom disponovala GSi 8-stupňovou prevodovkou. Vodič si môže vyberať spomedzi jazdných režimov „Standard“, „Tour“, „Sport“ a – exkluzívne pre variant GSi – „Competition“. Aby som vás teda nenapínal, ten výkon nie je nijak svetoborný. V prípade variantu GSi putuje na všetky štyri kolesá 169 kW/230 koní z 2-litrového benzínového štvorvalca preplňovaného turbom.

Tento motor dokáže deaktivovať polovicu valcov a tým ušetriť až 18% paliva. Keď však šliapnete GSi-čku na krk, na ekológiu sa vykašle a začne sa driapať s burácaním k horizontu.

Inteligentné luxy

Nový Opel Insignia je exkluzívne vybavený systémom svetiel čisto na báze LED diód, počnúc veľmi úspornými LED svetlometmi až po nové adaptívne pixelové svetlá IntelliLux LED®, ktoré obsahujú celkovo až 168 LED prvkov namiesto predošlých 32. Nastavenie diaľkových svetiel dokážu v priebehu milisekúnd plynulo upravovať dve riadiace jednotky, z čoho jedna je pripojená k prednej kamere a druhá sa nachádza vo svetlomete.

Vďaka vysokému počtu postupne reagujúcich LED prvkov dochádza k plynulej úprave svetelného lúča. Osvetlená oblasť sa oproti minulosti zväčšila, pričom premávka v protismere či pred vami je teraz presnejšie vymedzená. Výsledkom je optimálna viditeľnosť v každej situácii bez oslňovania ostatných účastníkov cestnej premávky.

Opel ďalej v rámci najnovších svetlometov IntelliLux LED® vylepšil svetlá pre jazdu po diaľnici. Pri zatáčaní doľava siaha svetelný lúč viac doľava, takže vodič ľahšie zbadá dopravné značky na okraji cesty. Pri zatáčaní doprava v režime jazdy po diaľnici svieti svetelný lúč viac vpravo, aby nedochádzalo k oslňovaniu vodičov protiidúcich vozidiel. Ďalšie dostupné funkcie svetiel vylepšujú jazdu v zákrutách a zlom počasí, v meste, na vidieckych cestách a po diaľnici či poskytujú optimálne osvetlenie pri parkovaní.

NEPREHLIADNITE: