Obľúbené SUV Kia Sportage prichádza s najnovším faceliftom, ktorý prináša robustnejší vzhľad

1095

Jedno z najpredávanejších SUV na Slovensku dostáva osvieženie dizajnu v exteriéri aj interiéri. To však nie je všetko!

Najnovšia generácia obľúbeného SUV Kia Sportage predstavená v roku 2021 prichádza po troch rokoch s modernizáciou v takzvanom strede životného cyklu. Auto na obrázkoch je určené pre juhokórejský trh, európska verzia sa však bude líšiť len minimálne.

Decentné zmeny vizáže

Najvýraznejší rozdiel v porovnaní s verziou pred faceliftom je najviac viditeľný v prednej časti vozidla. Denné LED svetlá v tvare bumerangu sú preč, ale nový extra dlhý svetelný podpis vertikálne orientovaných zoskupení je rovnako svojrázny. Mriežka chladiča bola taktiež osviežená a jej vzor sa líši v závislosti od úrovne výbavy. To isté platí pre aktualizovaný predný nárazník dostupný v rôznych prevedeniach.

V zadnej časti sa nachádzajú zadné svetlá s novou vnútornou grafikou a takisto aj prepracovaný nárazník. Zmeny v exteriéri završuje dvojica novych lakovaní Wolf Grey a Heritage Blue a rôzne zliatinové disky až do veľkosti 19 palcov.

Zmenám sa nevyhol ani interiér

V interiéri má Kia Sportage k dispozícii vylepšený 12,3-palcový zakrivený centrálny displej infotainmentu a digitálny prístrojový panel rovnakej veľkosti.

Otvory klimatizácie boli úplne zmenené a je tu viac ambientného osvetlenia ako predtým. V ponuke je aj nový head-up displej spolu s kamerou namontovanou na volante, ktorá sleduje, či vodič dáva pozor na cestu.

Senzory na volante zisťujú, či sú vaše ruky tam, kde majú byť. Kia Sportage má dispozícii aj systém autentifikácie odtlačkov prstov.

Výkonnejší hybrid

Faceliftovaná Kia Sportage používa rovnaký preplňovaný 1,6-litrový benzínový motor ako verzia pred faceliftom. Mild-hybridné modely teraz dostávajú 8-stupňovú automatickú prevodovku namiesto súčasnej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. S istotou vám však vieme povedať, že táto zmena sa bohužiaľ nevzťahuje na európsku verziu.

Plne hybridný model bude aj naďalej používať 6-stupňovú prevodovku, ale jeho elektromotor vyšší výkon a údajne poskytuje plynulejšiu akceleráciu. Rekuperačné brzdenie sa dá nastaviť pomocou páčok radenia za volantom a k dispozícii je aj jazdný režim „Dojča“, ktorý ešte viac zjemňuje prenos výkonu, aby sa minimalizovala možná nevoľnosť detí na zadných sedadlách.