Obľúbené Subaru dostalo facelift. Ide s dobou, vpredu hostí až tri kamery

2643
Zdroj: Subaru

Subaru Outback je bez preháňania jedným z našich obľúbených áut. Dobre jazdí, dobre jazdí všade, je príkladne vyrobený, odolný a vyzerá ako akékoľvek iné auto, čo ho robí vhodným pre bankovú lúpež alebo inú diskrétnu činnosť. Pre rok 2023 dostal mierne zmeny, ktoré automobilka predstavila na autosalóne v New Yorku.

Aktualizovaný model sa (aspoň v USA) začne predávať túto jeseň. Ceny zatiaľ automobilka nezverejnila.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Vertikála

Vyzerá to, že v oblasti predných častí sú v rámci dvadsiatych rokov tohto storočia jasné dva hlavné trendy: Buď máte štyri svetlomety ako Citroën C3 alebo BMW X7, alebo sa vám na prednej časti vozidla udomácnil akýkoľvek výrazný, zvislý prvok.

BMW X7 dostalo rozsiahly facelift tváre. Nepomohlo, interiér ale ohromí

Subaru Outback ide skôr tou druhou cestou – po facelifte totiž na všetkých variantoch okrem verzie Wilderness nájdeme veľký, sivý, plastový hrot smerujúci od spodného obloženia po predné svetlomety. Subaru upravilo aj oplastovanie blatníkov v trocha gýčovom, dynamickom slohu. Automobilka sa však dušuje, že tým zvýraznila ochranu karosérie.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Tretie oko

Všetky Outbacky 2023 dostávajú aktualizovanú verziu technológie podpory vodiča EyeSight. Duálne kamery majú širšie zorné pole a aktualizovaný softvér. Modely s dostupným systémom detekcie mŕtveho uhla získajú automatické núdzové riadenie, ktoré spolupracuje s predkolíznym brzdením, aby sa zabránilo nehodám pri rýchlostiach nižších ako 80 kilometrov za hodinu.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Špičková výbava Touring navyše okrem duálnych kamier EyeSight získava aj tretí širokouhlý objektív umiestnený v strede. Vďaka tejto technológii získal systém rýchlejšiu schopnosť detekcie chodcov a bicyklov na križovatke.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Nový Outback je naďalej dostupný s 11,6-palcovým infotainmentom. Získava však štandardnú bezdrôtovú podporu Apple CarPlay a Android Auto.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Motoricky môžeme z pozície severoamerickej novinky len odhadovať, s akými motormi príde na trh európska verzia (ak sa tohto updatu v Európe vôbec dočkáme). Pohonná paleta však zostane pravdepodobne bez výraznejšej zmeny – podobne, ako v severnej Amerike, kde sa k prepĺňanému motoru s objemom 2,4 litra pridal aj ten náš, európsky, atmosféricky plnený, 2,5-litrový plochý štvorvalec.

Ďalšie novinky sú skôr z radu príjemných drobností: Volant dostal po novom vyhrievanie v celom 360-stupňovom rozsahu, stupeň výbavy Limited dostal sedadlo vodiča, ktoré sa dá elektricky nastavovať až v 12 smeroch. Výbava Touring zasa adaptovala digitálne spätné zrkadlo, ktoré sa nápadne ponáša na to z Toyoty. A to asi nebude náhoda.