Nový volant Mercedesu má 6 ramien a to je všetko, čo dnes potrebujete vedieť

3206
" "

Dizajnéri to dnes skúšajú na všetkých frontoch. Netreba sa im ani čudovať – takmer každé európske auto je dnes mimoriadne aerodynamické a bezpečné zároveň, v poslednej dobe sa raketovo zvýšila aj úroveň kvality, napríklad, osvetlenia.

Predstavte si teda, ako to vyzerá, keď ste dizajnérom takej slávnej značky ako Mercedes-Benz, idete ráno do roboty a vaším zadaním je spraviť niečo, čo tu ešte fakt nebolo – zároveň však zabezpečiť, aby to bolo na niečo aj dobré.

Zdroj: Tenor
Zdroj: Tenor

Viac je viac ako menej

Nie je to jednoduchá úloha. Dnešné autá sú príkladne aerodynamické, navyše v porovnaní s minulosťou sú pri strete s chodcom ako zaľahnutie do mäkkučkej perinky. Na exteriér jednoducho platí toľko obmedzení, že máte zviazané ruky. V interiéri sa toho však stále dá vymyslieť ešte veľa: napríklad dotykové displeje, ambientné osvetlenie alebo projekcia na čelné skl… Aha, pardón, toto všetko vlastne už vymyslené je. A Mercedes to vie.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

#mercedes new #steeringwheel design. What you think?? Im not sure I like it.

Príspevok, ktorý zdieľa Chris Lund (@ckmcardesign),

Čo tak napríklad znovu vymyslieť koleso? To je pravdepodobne jeden z dôvodov, prečo sa aktuálne pozeráte na nový volant značky, ktorý sa objavil na Instagramovom profile istého úpravcu a retrofittera starších Mercedesov menom Chris Lund. Nový volant by sa podľa dostupných informácií mal objaviť v najnovšej triede S.

Ako ste si mohli všimnúť, vďaka (samozrejme) dotykovej technológii zhodil všetky fyzické tlačidlá a to umožnilo nabrať dizajnérom voľnosť, o ktorej mohli predtým len snívať. Nie jeden, nie dva, nie tri… ale rovno šesť lúčov, ktoré váš volant tak veľmi potrebuje!

Zdroj: Tenor
Zdroj: Tenor

Zatiaľ jedinou výhodou, na ktorú sme pri novom volante prišli, by mala byť možnosť prechytiť ho z rôznych uhlov na niekoľkonásobne viac spôsobov, než na koľko sme zvyknutí.

Je to vtipný kontrast aj voči tomu, čo chlapci a dievčatá zo Sindelfingenu robili doteraz. Veď spomeňme si napríklad na dvojlúčový volant súčasnej triedy S, ktorého ideu skopírovalo už niekoľko automobiliek vrátane takmer tuzemskej Škodovky. Tak čo, dočkáme sa šiestich lúčov aj v ďalšej Octavii? A je to vôbec na niečo dobré?

NEPREHLIADNITE: