Luxusný Range Rover Sport SV sa stal najvýkonnejším sériovým autom značky LandRover, ktoré ponúka výkon superšportu vďaka 4,4-litrovému motoru V8 s výkonom 626 koní
Nové super-SUV postavené na najnovšej generácii Range Rover Sport, je jedným z posledných nových spaľovacích áut spoločnosti JLR. Spoločnosť JLR v rámci svojho plánu transformácie Reimagine uvedie na trh budúci rok Range Rover EV a neskôr príchod plne elektrického portfólia modelov.

Osemvalec od BMW
S výkonom 626 koní zo 4,4-litrového motora pochádzajúceho od BMW, ktorý je preplňovaný dvoma turbodúchadlami a disponuje mild-hybridnou 48V technológiou. Range Rover Sport SV hravo prekoná 542 koní modelu SVR. So špičkovým krútiacim momentom 800 Nm dokáže SV zrýchliť z nuly na stovku za 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 290 kilometrov za hodinu. Nový mild-hybridny 48V systém mechanického stabilizátora je schopný vyvinúť celkovú silu dosahujúcu až neuveriteľných 1600 Nm. Tento systém dokáže efektívne vložiť 2300 Nm do riadenia nakláňania a 4000 Nm do riadenia sklonu.

Nové karbón-keramické brzdy
Nové spracovanie prednej časti je čiastočne spôsobené zvýšenými požiadavkami na chladenie motora V8 a bŕzd. Po prvýkrát Range Rover ponúka karbóno-keramické brzdy s osempiestikovými strmeňmi, ako aj 23-palcové kolesá z uhlíkových vlákien, ktoré sú v porovnaní so štandardnými o 23 kilogramov ľahšie a znižujú hluk. Rovnako ako všetky súčasné Range Rovery, Sport SV je vybavený vzduchovým odpružením, no prichádza s novinkou v podobe prepojeného hydraulického odpruženia.

Agresívny exteriér
Oproti štandardnému modelu došlo k mierny dizajnovým zmenám, vrátane širších predných a zadných rozchodov, väčšieho odklonu kolies, nového predného nárazníka, novej mriežky chladiča a takisto viacerými zmenami si prešiel aj zadný nárazník. Range Rover Sport SV bude dostupný so štyrmi okrúhlymi výfukmi, o ktorých sa hovorí, že sú „dôstojnejšie” ako hranaté koncovky modelu SVR.


Voliteľná je aj kapota z uhlíkových vlákien, rovnako ako aj početné množstvo detailov z uhlíkových vlákien v exteriéri, ale aj v interiéri. Predný splitter je odnímateľný, aby sa zlepšil nájazdový uhol auta.
