Nové Porsche Boxster má turbo a iné meno

750

Hneď na úvod spomenieme nové meno: Porsche 718 Boxster. Po vzore 911 či 918 už aj najmenší športiak v portfóliu Porsche disponuje kombinovaným názvom čísla a slovného dodatku.

Označenie 718 odkazuje na minulosť, v ktorej pretekalo Porsche 718. Nový Boxster a Cayman prechádzajú po facelifte na štvrovalcové ploché motory. Práve klasické Porsche 718 z 50. a 60. rokov malo štvorvalcové boxery.

Za pasažiermi sedí novinka
Presuňme sa ale k tej najdôležitejšej zmene po modernizácii – motor. Pred faceliftom plochý atmosférický šesťvalec s objemom 2.7 a 3.4, odteraz to bude už len spomenutý plochý štvorvalec so zmenšeným objemom na 2.0 a 2.5.

Na rozdiel od novej preplňovanej twin-turbo Carrery, 718 budú mať po jednom turbe, v prípade S verzii s objemom 2,5 litra pôjde o turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny.

Pochopiteľne, nové motory produkujú aj napriek menšej kubatúre viac výkonu. Základný agregát má 221 kW (300 k) a 380 Nm, zatiaľ čo druhý spomenutý produkuje 257 kW (350 k) a 420 Nm. V oboch prípadoch pribudlo 18 kW (25 k).

Rýchlejšie tempo a nižšia spotreba
Veľké rozdiely sa ukázali aj pri porovnaní dynamických možností. Slabší variant zvláda stovku za 4,7 s (-0,6 s), pričom dva-päťke to trvá len 4,2 s (-0,8 s). Maximálna rýchlosť je 275, resp. 285 km/h.

Porsche sa oháňa tiež faktom, že okrem vyššieho výkonu a podstatne lepšej dynamike sú nové štvorvalce aj úspornejšie. Nalejme si ale čistého vína. Rozdiel jeden liter v porovnaní s ľúbozvučnými šesťvalcami?

Spotreba sa má pohybovať okolo 6,9 až 7,3 l/100 km, čo sú síce zaujímavé hodnoty, ale keď tie motory začnete naháňať, stratí sa v nich podstatne viac benzínu oproti starším agregátom.

Aspoň že popri Porsche Doppelkupplung, dvojspojkovej predovoke, zostal v ponuke aj ten “staromódny” manuál.

Nie všetko s turbom
Informáciu o variante GTS ešte nie sú k dispozícii, ale celkom isto pôjde, podobne ako pred faceliftom, o upravený motor verzie S. Výkon dva a pol litra by sa mohol priblížiť k hodnote 276 kW (375 k), čo už je presne ako tri-osmička modelu Boxster Spyder a len 7 kW (10 k) pod GT4.

Mimochodom, tieto dve posledné spomenuté verzie majú zostať s atmosférickými šesťvalcami.

Krátko po predstavení verzie Boxster očakávame aj Cayman s rovnakými špecifikáciami.