Okolo nového Porsche 911 sa ani zďaleka nekonal taký ošiaľ, aký sa očakával. Keďže nás na to pripravovali už neoficiálne správy, celé to prišlo jemne a vyvrcholilo naozaj decentne na premiére vo Frankfurte.
Otázniky však viseli nad Porsche 911 Turbo, ktoré bolo doteraz okrem verzií GT2 a GT2 RS jediné preplňované Porsche 911. Prívlastok Turbo mal vtedy zmysel, dnes už len upresňuje, že ide o najvýkonnejší “oturbený” variant.
Verzie Carrera a Carrera S dostali síce menší trojlitrový boxer, Turbo aj Turbo S si ale držia svoju tri-osmičku s dvomi turbodúchadlami. Ponovom však variant Turbo vyvinie maximálne 540 k (397 kW), pričom Turbo S bude mať až 580 k (427 kW).
Zaujímavosťou je, že Turbo je dnes už silnejšie ako pár rokov stará 997 GT2, ktorá mala “iba” 530 k. Turbo S sa na druhej strane veľmi slušne doťahuje na 997 GT2 RS, ktorá mala až 620 konských síl z menšieho 3,6-litrového motora.
Turbo dokáže vďaka tomuto nárastu výkonu zrýchliť z pokoja na “kilo” za rovné tri sekundy, S-kovému variantu to trvá iba 2,9 s – presne ako 997 GT2 RS z roku 2010. Pozoruhodné sú i údaje o maximálnych hodnotách: Turbo dá 320 km/h, Turbo S až 330 km/h.
Aby toho nebolo málo, upravené motory majú dokonca aj menej “žrať”. Niežeby bolo Porsche 911 Turbo o spotrebe, ale pokles o 0,6 l/100 km je vskutku zaujímavý. Hlavne vtedy, keď to pre kupé znamená 9,1 l/100 km a pre kabriolet 9,3 l/100 km.
Verzie Turbo a Turbo S prešli faceliftom, v rámci ktorého sa im ušla i úprava motora.