Nové Porsche 911 Turbo pribralo do stáda 20 koní

594

Okolo nového Porsche 911 sa ani zďaleka nekonal taký ošiaľ, aký sa očakával. Keďže nás na to pripravovali už neoficiálne správy, celé to prišlo jemne a vyvrcholilo naozaj decentne na premiére vo Frankfurte.

Otázniky však viseli nad Porsche 911 Turbo, ktoré bolo doteraz okrem verzií GT2 a GT2 RS jediné preplňované Porsche 911. Prívlastok Turbo mal vtedy zmysel, dnes už len upresňuje, že ide o najvýkonnejší “oturbený” variant.

Verzie Carrera a Carrera S dostali síce menší trojlitrový boxer, Turbo aj Turbo S si ale držia svoju tri-osmičku s dvomi turbodúchadlami. Ponovom však variant Turbo vyvinie maximálne 540 k (397 kW), pričom Turbo S bude mať až 580 k (427 kW).

Zaujímavosťou je, že Turbo je dnes už silnejšie ako pár rokov stará 997 GT2, ktorá mala “iba” 530 k. Turbo S sa na druhej strane veľmi slušne doťahuje na 997 GT2 RS, ktorá mala až 620 konských síl z menšieho 3,6-litrového motora.

Turbo dokáže vďaka tomuto nárastu výkonu zrýchliť z pokoja na “kilo” za rovné tri sekundy, S-kovému variantu to trvá iba 2,9 s – presne ako 997 GT2 RS z roku 2010. Pozoruhodné sú i údaje o maximálnych hodnotách: Turbo dá 320 km/h, Turbo S až 330 km/h.

Aby toho nebolo málo, upravené motory majú dokonca aj menej “žrať”. Niežeby bolo Porsche 911 Turbo o spotrebe, ale pokles o 0,6 l/100 km je vskutku zaujímavý. Hlavne vtedy, keď to pre kupé znamená 9,1 l/100 km a pre kabriolet 9,3 l/100 km.

Verzie Turbo a Turbo S prešli faceliftom, v rámci ktorého sa im ušla i úprava motora.