Bavormi avizované imidžové štvordverové kupé je na svete. BMW radu 2 Gran Coupé bude najmenším sedanom značky a páli ostrými na svoju etablovanú konkurenciu.

Párne číslo v názve bavorského modelu je zárukou akéhosi “voľnočasového” či “štýlového” charakteru. Podobne ako modely radu 4, 6 a 8 bude aj BMW radu 2 Gran Coupé štýlovejším prevedením najnižšieho radu 1.

Nebude chýbať celé pole špecifických dizajnérskych prvkov, dennodenná praktickosť a poriadna športová verzia. BMW s týmto modelom taktiež cieli na mladých mestských zákazníkov, no tým si už tradične nie som celkom istý.

ODOBERÁŠ UŽ NAŠE VIDEÁ? 😛

Trendový fešák

Výnimočný charakter modelu BMW radu 2 Coupé vytvára jeho natiahnutá silueta, ktorá, spolu so štyrmi bezrámovými dverami, pochádza z predlohy klasických kupé. Nový model Gran Coupé pridáva exkluzívne detaily ako kontúry obličiek mriežky chladiča s príťažlivým vrúbkovaním, vypletanú vnútornú časť obličiek pre špičkový model BMW M235i xDrive a úplne nový pútavý dizajn zadných svetlometov pretiahnutý smerom do stredu zadnej časti.

Spája ich vysoko lesklá čierna lišta, ktorá obkolesuje v strede umiestnený znak BMW. Táto kombinácia zadných svetiel a spojovacieho prvku upriamuje pozornosť na šírku zadnej časti vozidla. BMW radu 2 Gran Coupé meria na dĺžku 4 526 milimetrov a na šírku 1 800 milimetrov, pričom je vysoké iba 1 420 milimetrov. Zákazníkov potešia aj štandardne dodávané LED svetlomety. Adaptívne LED svetlomety budú však za príplatok.

Kokpit

Interiér modelu BMW radu 2 Gran Coupé spája športový nádych s vyberanými materiálmi a s usporiadaním vnútorného priestoru, ktoré osloví potreby rodín a zároveň aj nároky na cestovanie na veľké vzdialenosti. Modernu podčiarkujú inovatívne riešenia detailov ako na požiadanie či vo vyšších verziách výbavy dodávané lišty s možnosťou voľby spomedzi šiestich farieb podsvietenia. BMW radu 2 Gran Coupé dopĺňa elegantné tvary kupé o veľký vnútorný priestor.

Viaceré ovládacie prvky sú natočené priamo na vodiča a spojené do logických celkov ako vykurovanie, klimatizácia či rôzne jazdné režimy, čo uľahčuje ovládanie.

Prístup k ďalším funkciám nového informačného a zábavného systému s označením BMW Operating System 7.0 sprostredkúvajú dve veľké obrazovky s uhlopriečkou až do 10,25 palca s rozhraním BMW Live Cockpit Professional, pričom jeho tvary a usporiadanie pripomínajú prednú časť vozidiel značky BMW so štyrmi očami. Na požiadanie môže vodič ovládať systém aj gestami.

Denno-denne

Napriek nízkej stavbe a športovému vzhľadu si posádka užíva mnoho priestoru. K tomu pomáha aj rázvor s hodnotou 2 670 milimetrov. Navyše, batožinový priestor s objemom 430 dm3 sa dá rôznymi spôsobmi zväčšiť. Každý z týchto spôsobov výrazne zvyšuje možnosti každodennej využiteľnosti vozidla.

Zadní pasažieri využijú výrazne jednoduchšie nastupovanie a v porovnaní s modelom BMW radu 2 Coupé majú v priestore na kolená k dispozícii extra 33 milimetrov. Zároveň sa o 12 milimetrov zvýšilo aj ukotvenie sedadla. Batožinový priestor pojme 430 dm3 nákladu (o 40 dm3 viac ako v prípade dvojdverového kupé), ktorý sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40.

Tie sa dajú ovládať aj z batožinového priestoru. Jeho veko sa po stlačení tlačidla otvára automaticky, v prípade voľby na požiadanie dodávaného komfortného prístupu stačí pohyb nohy pod zadným nárazníkom.

Technické okienko

BMW radu 2 Gran Coupé využíva rovnakú platformu ako BMW radu 1 či mnohé modely značky MINI. Týmto pádom je aj tento Bavorák hnaný vpred prednými kolesami. BMW však nazbieralo hromadu skúseností s pohonom predných kolies prostredníctvom svojich “britských” modelov. Zároveň sa však do bežných modelov implementujú riešenia elektrifikovanej divízie “i”.

Technológia samosvorného diferenciálu s aktívnym členom umiestneným priamo v rozvodovke tvorí súčasť štandardnej výbavy modelu BMW radu 2 Gran Coupé, kde výrazne zlepšuje trakciu pri rozjazde, zatáčaní alebo zrýchľovaní na suchých aj mokrých cestách, ako aj na zmiešaných, zasnežených a zľadovatených vozovkách a umožňuje oveľa precíznejšie a rýchlejšie kontrolovať preklzovanie kolies než kedykoľvek predtým.

Ovládacia jednotka preklzu sa nachádza priamo v riadiacej jednotke motora, kam sa presunula z ovládacej jednotky stabilizačného systému DSC. Eliminácia dlhých signálnych dráh znamená, že informácie prúdia trikrát rýchlejšie a vodič potom dostane hroziaci šmyk pod kontrolu desaťkrát rýchlejšie.

Ovládací člen regulácie preklzu kolies úzko spolupracuje so stabilizačným systémom DSC a výrazne zmenšuje tendenciu k nedotáčavosti, čo je typický prejav vozidiel s pohonom predných kolies. Nepotrebuje na to žiadne korekčné zásahy na stabilizovanie priečnych dynamických prejavov vozidla.

Tri motory a vrchol

Na úvod predaja bude k dispozícii trojica motorov. Jediná naftová jednotka v prvej vlne ponuky bude k dispozícii v modeli 220d. Pôjde o dvojlitrový štvorvalec a ponúkne výkon 140 kW/190 koní. Základným motorom však bude 1,5-litrový benzínový trojvalec vo verzii 218i, ktorý ponúkne výkon 103 kW/140 koní. Pre priaznivcov elektrifikácie máme však zlé správy. Hybridný model 228i xDrive s výkonom 170 kW/231 koní bude k dispozícii len za oceánom.

To je však v tomto momente nepodstatné. Vrcholom ponuky je totiž najsilnejší produkčný dvojliter v histórii značky vo verzii M235i xDrive. Vytočený štvorvalec ponúkne výkon 225 kW/306 koní a drobný sedan katapultuje na rýchlosť 100 km/h v priebehu 4,9 sekundy, respektíve, 4,8 sekundy s balíkom M Performance.

Všetky motory majú filtre pevných častíc. Na výber budete mať prekvapivo až z trojice prevodoviek. Základom bude 6-stupňová manuálna prevodovka, nasledovať bude 7-stupňová dvojspojková prevodovka Steptronic a 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic Sport výhradne v modeli M235i xDrive.