Nová Trieda C odhalená. Prinesie športovejší dizajn a špičkové technológie

2140
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz odhalil novú generáciu Triedy C. Zmenia sa nielen motory, ale aj technológie. Auto dostane “hračky” z vyšších tried.

Iba včera sme informovali o tom, že Mercedes v novej Triede C absolútne škrtne osemvalce a šesťvalce. Dôvodov je viac, no jedným z nich je aj fakt, že nové modely dokážu dosiahnuť porovnateľný výkon aj so štvorvalcovými motormi vďaka hybridnej technológii. Iba pred pár hodinami predstavili Triedu C oficiálne. Takáto bude generácia s továrenským označením W206.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Ostrejší dizajn

Zovňajšok nového modelu je na prvý pohľad konvenčný, avšak svieži. Zachováva bežné ikonické prvky dizajnového jazyka značky, akurát niektoré krivky sa značne zaostrili. Športovejší vzhľad nie je to jediné, čo prešlo zmenou. Významnou aktualizáciou prešla aj samotná platforma MRA, ktorej novú verziu nájdete aj v najnovšej Triede S či Triede E.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Aj samotný dizajn vyplýva z noviniek, ktoré automobilka predstavila už v Triede E. Celá kabína sa akoby posunula trochu dozadu a auto pôsobí uhladenejšie. Takmer až minimalisticky. Verzia sedan je o 65 milimetrov dlhšia a 10 milimetrov širšia ako predošlý model. Vďaka tomu vyzerá podstatne dominantnejšie na ceste. Kufor má zabudované malé vykrojenie, ktoré nahrádza spojler. Jeho celkový objem je 455 litrov. V prípade kombi predstavuje batožinový priestor 490 litrov. Na kupé alebo kabriolet môžete zabudnúť.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Interiér ako v “esku”

V exteriéri sa Trieda C podobá skôr na éčkový mercedes. Ak sa pozrieme dovnútra, tu je oveľa intenzívnejšie prítomný luxus, aký môžete vidieť v Triede S. Na palubnej doske nájdete obrovský 12,3 palcový príplatkový (alebo 10,25 palcový štandardný) informačný displej vodiča a o multimédiách ani nehovoriac. Masívna 11,8 palcová príplatková obrazovka vyzerá ako predĺženie stredového tunela, rovnako ako v “esklase.” Na rozdiel od luxusnejšieho súrodenca, v Triede C nebude mať OLED a ani haptickú odozvu.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Na rozdiel od Triedy S, ktorá ponúka displej rozšírenej reality, v Triede C nájdete tradičný head up displej. Ak ste zákazníkom Spotify alebo Apple Music, svoju hudbu budete môcť streamovať aj priamo z vášho auta bez nutnosti pripájať telefón. Nové jazdné asistenty dokážu pomáhať pri jazde až do 200 km/h.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Bez hybridu to nepôjde

Ako sme spomínali, Mercedes odstrihol veľké motory a v Triede C nechal iba štvorvalcové agregáty. Aby sme však neškodovali, elektrifikoval ich. Či v benzínovej alebo naftovej verzii, v oboch dostanete štartérgenerátor schopný zvýšiť výkon až o 20 koní a krútiaci moment až o 200 Nm. Dostupné budú aj plug-in hybridné motorizácie.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Z benzínových motorov bude dostupný 1,5 litrový variant vyladený na 125 (C 180) alebo 150 kW (C 200). Dvojlitrový motor v C 300 ponúkne 190 kW.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Naftový motor ponúkne automobilka iba jeden, dvojlitrový. Verzie sa budú deliť na základe výkonu na C 220 d s 147 kW konfiguráciou a C 300 d s 195 kW konfiguráciou.

Na plug-in hybridnú verziu si ešte počkáme. Automobilka však už teraz prezradila, že dvojlitrovému benzínovému štvorvalcu bude asistovať elektromotor s výkonom 95 kW a dojazdom na elektrinu až 100 km! Pri plug-in hybridoch ide o vysoký nadštandard. Plné nabitie rýchlonabíjačkou zvládnete za 30 minút a čisto elektricky budete môcť jazdiť až do 140 km/h.