Nová generácia motorov Mazda Skyactiv má byť úspornejšia až o 30 %

674

Súčasné benzínové motory Mazda nevyužívajú preplňovanie či elektromotory. Nezasiahol ich dokonca ani downsizing. Namiesto toho sa v nich zvyšuje efektívnosť spaľovacieho procesu. Tieto motory majú nezvyčajne vysoký kompresný pomer 14:1. Ten sa však má zvýšiť až na 18:1.

Vďaka takejto kompresii možno spaľovať benzín aj bez zapaľovania sviečkami, teda princípom vznetového motora. Tento systém nazývajú HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition). Funguje pri otvorení škrtiacej klapky maximálne do 50 %, pričom množstvo potrebného benzínu je veľmi malé a zároveň sa netvoria takmer žiadne emisie.

Po tomto limite sa však agregát prepne do konvenčného spaľovania (teda vyšší pomer paliva k vzduchu), tzn. pri ostrejšej akcelerácii. Uskutočniť tento jav plynulo je veľmi ťažké, ale inžinieri majú za cieľ dosiahnuť nebadateľného prepnutia medzi týmito dvomi druhmi spaľovania.

V roku 2018 by sme sa mali dočkať novej generácie agregátov Skyactiv, začínajúc novou Mazdou 6, s výrazne vylepšenou efektívnosťou spaľovania.