Najväčší SEAT sa volá Tarraco

1425

Dlho sa nevedelo, ako sa bude volať nové SUV od SEATu. O názve svojho najväčšieho modelu nechala španielska automobilka dokonca hlasovať verejnosť. Novinka má nakoniec v rodnom liste meno Tarraco.

Ako to už býva u SEATu zvykom, aj tento model dostal meno po španielskom meste. Tarragona je prímorské mestečko, ktoré sa nachádza  zhruba 100 km južnejšie od Barcelony. Ide o kultúrne centrum s inšpirujúcou historickou architektúrou, no súčasne s mladým a dobrodružným duchom.

SEAT Tarraco završuje SUV ofenzívu značky, ktorá len pred dvomi rokmi predstavila svoje historicky prvé SUV – model Ateca. Po Atece prišla menšia Arona a nakoniec SEAT prichádza s najväčším SUV Tarraco, ktoré bude môcť odviezť až sedem pasažierov. Vyrábať sa bude v nemeckom Wolfsburgu a do predaja sa dostane už začiatkom budúceho roka.

Nahradí Alhambru?

Pri pohľade na veľkosť tohto auta (dĺžka 4 735 mm, výška 1 658 mm) sa natíska takáto otázka. Nešlo by o prvý prípad, kedy by populárnejšie SUV nahradilo doteraz zaužívané praktické MPV. SEAT nám však túto informáciu vyvrátil. Samotná automobilka priznáva, že Tarraco možno vezme Alhambre nejakých zákazníkov, ale notoricky známe MPV ostane v ponuke značky v nezmenenej podobe ešte minimálne dva roky.

Známy recept

Pod krásnou karosériou, na ktorej si môžete všimnúť prvky nového dizajnového smeru značky SEAT, sa skrýva známa technika koncernu Volkswagen. SEAT Tarraco totiž využíva modulárnu podvozkovú platformu MQB-A s dlhým rázvorom, ktorú používa napríklad aj Škoda Kodiaq či Volkswagen Tiguan Allspace. Podvozok vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s elektronicky nastaviteľnou charakteristikou umožňuje vodičovi prepínať medzi športovým vyladením pre maximálne dynamickú jazdu a komfortnou charakteristikou, vhodnou pre jazdu na dlhé trasy na rozličných typoch ciest. Okrem nastaveného režimu systém automaticky adaptuje charakteristiku tlmičov podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy.

2+2=4

Zo začiatku predaja budú na výber štyri motory – dva benzínové a dva naftové. Všetky štyri sú štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňaním turbodúchadlom a systémom štart-stop.

Benzínový základ predstavuje motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2.0 TDI. Základná s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 140 kW (190 k) sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane SEAT Tarraco aj alternatívne pohonné agregáty.

Digitalizácia pokračuje

Ako reakciu na čoraz širšiu digitalizáciu súčasného života má Tarraco digitálny prístrojový panel Digital Cockpit s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), zobrazujúci dôležité informácie podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) v hornej časti stredovej konzoly, ktorý môže využívať aj spolujazdec pre funkcie digitálnej konektivity. SEAT Tarraco bude zároveň prvým modelom značky vybaveným systémom infotainmentu s ovládaním gestami (systém Navigation Plus).

Armáda asistentov

Nový SEAT Tarraco môže byť vybavený najmodernejšími asistenčnými systémami zvyšujúcimi bezpečnosť a komfort aj v najnáročnejších prevádzkových podmienkach. Dobre známe systémy ako Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov sú prvkami štandardného vybavenia v Európe, systémy ako monitorovanie mŕtvych uhlov Blind Spot Detection, rozoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, adaptívny radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent diaľkových svetiel Light Assist a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist sú k dispozícii ako voliteľné vybavenie.

SEAT Tarraco pozdvihuje bezpečnosť na novú úroveň systémami ako automatické núdzové volanie pri nehode eCall, bezpečnostný systém Pre-crash Assist a pre SUV zvlášť dôležitý asistenčný systém pri prevrátení Rollover Detection.