Na pracovné stretnutia v kancelárii zabudnite. V budúcnosti postačí interiér vozidla

1156

Plne autonómne riadenie automobilov, bez zásahu vodiča, je otázkou niekoľkých rokov, a tak sa odborníci pomaly začínajú zaoberať otázkou, ako čo najefektívnejšie využiť čas strávený v kabíne automobilu. Jedno z riešení na túto otázku prináša aj svetovo najväčší výrobca sedadiel – spoločnosť Adient.

Koncept Al 17, ktorý spoločnosť predstavila demonštruje množstvo možností, ako čo najefektívnejšie využiť čas počas cestovania. „Koncept AI17 ukazuje, že dizajnéri a technológovia majú dôležitú úlohu vo vývoji autonómnych vozidiel,“ hovorí Frank Toenniges, riaditeľ technologického centra spoločnosti Adient v Trenčíne. „Koncept prináša inovácie, ktoré prispôsobia interiér novému spôsobu cestovania a tiež poskytnú cestujúcim vyššiu úroveň bezpečnosti, pohodlia a komfortu.” Poďme sa teda pozrieť na inovácie, ktoré možno navždy zmenia naše zážitky z cestovania.

Konverzačný mód – pasažieri na predných sedadlách sa môžu pohybovať vďaka rotačnej platforme, ktorá vytáča sedadlo až o 70 stupňov do vonkajšej strany (uľahčuje nastupovanie a vystupovanie) a o 15 stupňov do vnútornej strany, čo podporuje vzájomnú interakciu posádky pri rozhovore. Pozície sedadiel sa vzájomne synchronizujú a integrovaná elektronika si pamätá využívané polohy sedadiel.

Predné sedadlo, ktoré sa naklápa podľa polohy tela pasažiera – patentovaná technológia sedenia “Comfort Shell” sa prispôsobuje polohe tela podľa polohy chrbtice a súčasne podopiera aj bedrovú časť.

Hybridná štruktúra zadného sedadla – ponúka viac osobného priestoru a poskytuje integrovanú opierku na nohy, čím zvyšuje pohodlie pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Úložisko v priestore zadného sedadla – ak majiteľ potrebuje väčší úložný priestor, zadné sedadlá je možné sklopiť úplne naplocho.

Opierky na nohy na zadných sedadlách – sú vyrobené z pružinovej ocele a ohýbajú sa pod tlakom lýtka cestujúceho.

Vankúšová opierka – koncept “Cushion Console” ponúka opierku na ruky, ktorá podporuje celé rameno a poskytuje priestor na uloženie menších predmetov.

Opierky na ruky, ktorých poloha sa prispôsobuje polohe tela pri naklápaní sedadla a vo všetkých rotačných pozíciách.

Opierka hlavy – hlavová opierka, polohovateľná v štyroch osiach elektricky alebo manuálne, poskytuje oporu pre cestujúceho vo všetkých pozíciách sedadla; manuálna hlavová opierka sa jednoducho nastavuje pomocou špeciálneho obojstranného držiaka.