Modernizovaný Mercedes-Benz triedy S posúva hranice autonómnej jazdy

648

Súčasná generácia vlajkovej lode Mercedesu je na trhu už štyri roky a tak automobilka pristúpila k modernizácii. Premiéra faceliftovanej triedy S s modelovým označením W222 je naplánovaná už na jeseň, a ako tvrdí samotný výrobca aktualizácia sa bude týkať najmä asistenčných systémov. Vďaka tomu sa výrobca opäť o krok posunie k plne autonómnym vozidlám.

“K cieľu automatizovaného riadenia sa blížime rýchlejšie a cieľavedomejšia, ako si mnohí ľudia myslia. Od jesene bude modernizovaná trieda S schopná lepšie pomôcť svojmu vodičovi, než všetky systémy, ktoré boli predstavené doposiaľ.” prehlásil vo svojom vyjadrení Michael Hafner, vedúci vývoja autonómnych vozidiel Mercedesu.

Faceliftovaná trieda S bude disponovať vylepšeným kamerovým a radarovým systémom, čo prispeje k lepšiemu prehľadu o aktuálnej jazdnej situácii. Vôbec po prvýkrát Mercedes k výpočtu jazdného správania využije mapové podklady z navigácie. Vo výsledku tak budú autonómne jazdné funkcie rozšírené prakticky na všetky typy ciest.

Ak sa pozrieme na jednotlivých jazdných asistentov, tí rovnako prejdú radou vylepšením. Napríklad adaptívny tempomat bude schopný spomaľovať alebo zrýchľovať v závislosti na blížiacej sa zákrute, križovatke alebo napríklad mýtnici. Pokiaľ bude zapnutá navigácia, zvládne sa automobil prispôsobiť aj blížiacemu sa zjazdu z diaľnice alebo odbočeniu na križovatke.

Správanie tempomatu sa pritom bude líšiť v závislosti na zvolenom jazdnom režime. Napríklad v režime “eco” bude S-ko schopné plachtiť s vypnutým motorom, ak to umožní situácia. V každom prípade adaptívny tempomat bude fungovať až do rýchlosti 210 km/h. Rovnako ako v triede E aj tu sa zvládne prispôsobiť aktuálnemu povolenému limitu vďaka údajom z navigácie a rozpoznávaniu dopravných značiek. Ďalšom novinkou je aj fakt, že vozidlo sa bude schopné rozbehnúť aj 30 sekúnd po úplnom zastavení v kolóne.

Asistent pre udržanie v jazdných pruhoch po novom zvládne predchádzanie na viacprúdových cestách pri rýchlosti 80 – 180 km/h. Potom čo vodič stlačí smerové svetlá automobil v priebehu desiatich sekúnd skontroluje, či je vedľajší pruh voľný a ak to je možné zmení jazdný pruh.

Inováciou prešlo aj automatické parkovanie. Modernizovaná trieda S zvládne pozdĺžne aj priečne parkovanie úplne samo. V prípade, že je parkovacie miesto užšie systém sám sklopí spätné zrkadlá pre bezpečnejšie parkovanie. Sedan sám bez vodiča zvládne jazdu až do vzdialenosti 15 metrov.

Autonómne systémy budú ovládané prostredníctvom volantu, ktorý prešiel dizajnovými zmenami. Automobilka zdôrazňuje, že vodič bude mať prostredníctvom viditeľných ikon na prístrojovej doske a head-up displeji úplný prehľad o tom, ktoré systémy aktuálne pracujú v reálnom čase.