Modernizované Porsche 911 Carrera má preplňovaný trojliter

656

Porsche 911 súčasnej generácie s kódovým označením 991 vyzerá bezpochyby úžasne. Našťastie si to plne uvedomovali aj v Stuttgarte a namiesto radikálnych zmien pripravili 911 jemný facelift (991.2), ktorý jej dizajn mierne osviežil. Svoje nové tvary dostali predné reflektory, upravené sú kľučky dverí, zadné svetlomety boli trochu pozmenené a veko motorového priestoru má ponovom vertikálne lišty namiesto horizontálnych.

Oddnes Carrera len s turbami
Facelift má však minoritný podiel v rámci celej modernizácie. Najväčšiu časť vývoja celkom isto pohltil vývoj nového agregátu, ktorý bude minimálne pre typy Carrera a Carrera S preplňovaný dvojicou rovnako veľkých turbodúchadiel – každé pre tri valce. Objem je teda odteraz uniformný. 3,4-liter v Carrere i 3,8-liter v Carrere S bol nahradený jedným trojlitrovým boxerom, ktorý bude naladený na dva rôzne výkony.

V oboch prípadoch ide o nárast výkonu o 15 kW/20 k a krútiaceho momentu o 60 Nm. Poteší, že konštruktéri zachovali “vysokootáčkovosť” a teda maximálna rýchlosť motora je až 7500 ot./min. Pointou nového motora je ale predovšetkým nižšia spotreba paliva. Tá klesla o 0,8 až 1,0 l/100 km. (Viac o technických parametroch nájdete v porovnávacej tabuľke na konci článku.)

Dennodenne použiteľnejšia
Novinkou, ktorá je navyše rovno štandardom v novej Carrere, je PASM (Porsche Active Suspension Management). Ide o systém adaptívneho pruženia, ktorý rozširuje použiteľnosť 911. Výhodou tejto technológie bude napr. stlačením tlačidla zdvihnutie predných tlmičov o 40 mm pri vychádzaní z podzemných garáží. K dispozícii majú zostať obe sedemstupňové prevodovky – manuálna i dvojspojková (PDK), pričom PDK ponovom disponuje funkciou plachtenia.

Interiér prešiel taktiež menšími zmenami. Okrem nového sedempalcového centrálneho displeja si najväčšiu pozornosť zaslúži nový volant, ktorý po vzore Porsche 918 Spyder získal otočný ovládač meniaci jazdný režim – Normal, Sport, Sport Plus a Individual. V súvislosti s touto funkciou do kabíny s prevodovkou Porsche Doppelkupplung pribudlo tlačidlo Sport Response Button, ktoré pripraví pohonnú jednotku na maximálnu akceleráciu počas 20 sekúnd. Týmto sa premapuje riadiaca jednotka motora pre čo najlepšiu odozvu a PDK zvolí optimálny prevodový stupeň.

Model
991 Carrera
991.2 Carrera
991 Carrera S
991.2 Carrera S
Objem (cm3)
3436
2981
3800
2981
Preplňovanie
nie
twin-turbo
nie
twin-turbo
Výkon (kW/k)
257/350
272/370
294/400
309/420
Krútiaci moment (Nm)
390
450
440
500
pri otáčkach
5600
1700-5000
5600
1700-5000
Zrýchlenie 0-100 km/h* (s)
4,4
4,2
4,1
3,9
Max. rýchlosť* (km/h)
289
295
304
308
Spotreba* (l/100 km)
8,2
7,4
8,7
7,7

*platí pre dvojspojkovú prevodovku PDK

Novým základným motorom bude trojlitrový šesťvalec.