Mercedes-Benz Triedy G: Čerstvý steampunk zo Stuttgartu

1498

Jadrový kryt, rakúsky bunker, legenda, Schwarzenegger taxi…Mercedes-Benz triedy G nazývame rôzne. Novinka pre rok 2018 prichádza s mnohými vylepšeniami. Ukrýva ich však brilantne.

“Géčko” pre nasledovné roky stojí na novom podvozku, dostalo elektronické riadenie, voľbu jazdných režimov Dynamic Select a notoricky známy rad troch diferenciálov s uzávierkami. O interiéri sme písali ešte v čase pred oficiálnym uvedením modelu. Zistili sme teda, že útroby legendárneho off-roadu dostali konečne civilizovanú podobu.

Reštaurácia klasických ideí

Pokiaľ máte dojem, že sa z drsného G-čka stal ešte rovnejší súper Range Roveru, nebudete na omyle. Tam, kde Mercedes-Benz triedy G za snobským Britom roky zaostával, prebehli zásadné zmeny a konečne sa nebudete v “Géčku” cítiť ako na predraženom polovníckom posede s obrím motorom a úžasnými terénnymi vlastnosťami.

Terénnym schopnostiam bolo skutočne venované ohromné množstvo (prachov) …ehm, času. Brodivosť vodou narástla o celých 10(!) centimetrov na celkových 70 “čísel”. Vzrástla tuhosť karosérie a spojov medzi podvozkom a rebrinovým rámom, ktorý si “Géčko” ako správny off-road zachovalo.

Chýbal komfort? Žiadny strach

Samozrejme, “Géčko”, ktorého cieľovka sa už vyše dekády presúva z lesov do kaviarní okolo Eurovei, potrebuje očariť zákazníkov, ktorí jej schopnosti využívajú často len ako dôvod na chvastanie sa pred kamošmi.

Aj tam, kde sa “Géčko” posledné roky zdržiava najviac (na spevnenej ceste), má podľa Mercedes-Benz schovať svojho predchodcu do vačku.

Tuhá zadná náprava získala na rozdiel od predchodcu štyri pozdĺžne ramená na každej strane a takzvanú panhardskú tyč, ktorá zvyšuje cestný komfort. Rozmery narástli o 53 milimetrov do dĺžky a o 121 milimetrov do šírky. Pokiaľ teda vznikne aj z novej generácie verzia G 500 4×42, nemenovaný futbalista by možno vopchal do auta ešte o jedného kamoša viac (…údajne).

Trápi vás spotreba? Padavky…

Presne tak. Pokiaľ by ste chceli “Géčko” s dobrou spotrebou, bežte zatiaľ rozhodne inam. Uvádzací model G 500 dostane úžasný 4-litrový benzínový motor V8. Katalógová spotreba v kombinovanom cykle je síce uvádzaná na 11,1 litra, no sami dobre vieme, aká bude realita.

Motor V8 má základ v ostrom agregáte z modelov AMG. Okrem pomerne dobrej spotreby má priniesť skvelú odozvu na plyn a dosť výkonu na zdolávanie zapeklitých parkovacích rébusov v centrách miest

Motor je oproti starých obrom samozrejme úspornejší, no v balení prichádza s poriadnym kopancom do ľadvín. Výkon 310 kW/422 koní a 610 Nm prenáša na všetky 4 kolesá brilantná automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 9G-TRONIC.

Nech sa páči. Toto je hádam jediný výrazný exteriérový detail, ktorý prezradí prítomnosť poslednej generácie. Klasické okrúhle reflektory dostali denné LED svietenie.

Pokiaľ sme vás naštartovali a vaše “jednopercentné” chúťky si neviete uspokojiť iným spôsobom, než kúpou ručne skladanej legendy medzi off-roadmi, budete musieť počkať do júna 2018. Vtedy sa začnú dodávať prvé kusy.