Mercedes-Benz triedy G: Interiér novej generácie oficiálne odhalený

2041

Mercedes-Benz triedy G platí vo svete off-roadu za absolútnu smotánku. Postupným kultivovaním však vrchol ponuky SUV zo Stuttgartu ukazuje nové smerovanie. Vtipy o nekvalitnom spracovaní budú minulosťou. Mercedes-Benz odhalil interiér nástupcu legendy.

Pozrite si akýkoľvek test alebo vlog, v ktorom je hlavným interpretom Mercecdes-Benz triedy G a všimnete si jednu spoločnú črtu. Novinári, ktorí sa dokážu odosobniť od faktu, že sú konfrontovaní s jedným z najbizardnejších áut na svetovom trhu, poukazujú na jeho extrémne slabú kvalitu spracovania.

Exponované pánty, zastaraná ergonómia, lacné plasty, či nedoliehajúce panely. Toto všetko nájdete v aute, za ktoré pýta Mercedes-Benz vo vrcholných verziách čiastky, ktoré atakujú hodnotu luxusných domov. Nastáva však zvrat vo filozofii.

Zákazník pánom. Po 40 rokoch

Najsilnejšou stránkou triedy G nebola zrovna variabilita, či vyplnenie špecifických želaní zákazníka. Od naftových verzií s motormi Bluetec po vrcholné prevedenie G65 s preplňovaným motorom V12, bol interiér takpovediac nezmenený. Mercedes-Benz však predstaví hneď niekoľko verzií interiéru.

Po vzore tried E a S pribudol dvojitý 12,3 palcový TFT displej, ktorý zastupuje pozíciu prístrojovej dosky a multimediálneho systému COMMAND. Druhé vyhotovenie interiéru počíta s analógovou prístrojovou doskou preseknutou TFT displejom, v tandeme so známym 12,3 palcovým displejom. Drahšie verzie sa majú od dostupnejších líšiť napríklad aj vyhotovením výduchov klimatizácie.

Art deco horáreň

Prítomnosť hliníkových doplnkov vkusne obložených drevom nie sú v triede G až takým prekvapením. Dizajn interiérových prvkov však šokuje najviac. K dispozícii bude niekoľko vyhotovení drevených obkladov a farebných kombinácií interiéru. Taktiež nebude chýbať obklad so štruktúrou uhlíkových vlákien.

Zmeny sa neudiali len na oko. Trieda G má byť po novom oveľa príjemnejšia pre svojich pasažierov. Cestujúci na zadných sedadlách postrehnú nárast miesta pre nohy o celých 150 milimetrov. Priestor narástol aj do šírky, konkrétne o 56 milimetrov na zadných sedadlách a o 68 milimetrov na predných.

Audio, video, disco

Nový interiér doplní samozrejme aj celé pole komfortných prvkov a životných potrieb prachatej klientely. V triede G môžeme rátať s ventilovanými masážnymi sedadlami, vybavenými aktívnymi vzduchovými bočnicami. Nesmie chýbať prémiové audio Burmester so šestnástimi reproduktormi vo vyššej a deviatimi v nižšej audio-výbave.

Absolútnou novinkou bude prítomnosť paketu AMG Line, ktorý ponúkne po prvý krát športový volant so skoseným spodkom. Pokiaľ sa neviete dočkať a svoje pršteky zamastené od namasteného vačku žmolíte v očakávaní, nová Trieda G sa predstaví verejnosti na januárovom autosalóne v Detroite.