Mercedes-Benz EQA je vonku! Dostal veľmi peknú dávku koní

1221
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes predstavil svoj najmenší elektromobil EQA. Bude mať až 188 koní a dojazd viac ako 400 kilometrov.

Elektrické ťaženie Mercedesu pokračuje. Model EQA v nás názvom vyvoláva dojem, že pôjde o elektrifikované Áčko. Auto však dostalo dizajn crossoveru. Celkovo sa viac podobá na Triedu GLA. Prekvapujúca je aj cena. V Nemecku sa začne predávať od približne 47 tisíc eur.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Super výkon a atraktívna spotreba

Nový elektromobil poháňa v uvádzacej špecifikácii motorizácia s označením 250. V jej prípade bude poháňaná iba predná náprava, a to výkonom až 140 kilowattov s dojazdom 486 kilometrov podľa cyklu NEDC. V priebehu najbližších mesiacov však môžeme čakať aj 200 a viac kilowattové konfigurácie s pohonom všetkých kolies a dojazdom nad 500 kilometrov. Uvádzacia 140 kW verzia má spotrebu elektriny iba 15,7 kWh/100 km, čo je skutočne atraktívny údaj. Takéto číslo sa Mercedesu podarilo vďaka skvelej aerodynamike a zníženému koeficientu odporu vzduchu, ktorý v aute predstavuje iba 0,28 Cd. Nabitie z 10% na 80% prebehne na 100 kW rýchlonabíjačke za približne 30 minút. Inými slovami, za tú pol hodinku dostanete dojazd až 340 kilometrov!

Navigácia s ohľadom na elektromobilitu

Kedysi nám ako navigácia slúžil kompas. Potom prišli prvé navigácie pre bežných spotrebiteľov, ktoré nás často navádzali do jednosmeriek, slepých uličiek a na neexistujúce cesty. Doba pokročila a dnes už navigácie dokážu pri výpočte trasy zohľadniť aj kolóny, nehody, cestné záterasy a iné dočasné obmedzenia. Mercedes posunul navigáciu na novú úroveň. Zohľadňuje aj špecifiká elektromobilu.

V elektromobile vám totiž na výpočet cesty nestačí nájsť len najkratšiu cestu bez hustej premávky. Auto do výpočtov zohľadňuje aj zastávky na nabíjacích staniciach a topografické či poveternostné údaje. Vďaka tomu sú údaje dojazdu veľmi presné. Adaptívny tempomat priateľský k elektromobilu uviedol Merecedes už v modeli EQC. Tam vďaka spolupráci s navigáciou dokázal odhadnúť, kedy pridávať plyn a kedy naopak rekuperovať v závislosti od toho, či auto čaká napríklad zákruta alebo stúpanie. Navigácia už dlho nie je iba o zvýraznení cesty medzi bodmi A a B.

Interiéru, okrem navigácie, kraľujú aj dva displeje, ktoré majú v základe 7 palcov, za príplatok ich ale dokážete nafúknuť až na 10 a štvrť palca. MBUX Hyperscreen v EQÁčku nečakajte, ten príde až s uvedením EQS.

Slušne vybavené už v základe

Základná verzia EQA nie je lacná, však? Ale ani drahá. V porovnaní s modelom GLA je drahšia iba o 10 tisíc eur a prichádza s veľmi slušnou výbavou už v základe. Z hľadiska bezpečnosti už v základe nechýbajú asistenčné systémy brzdenia či udržania v jazdnom pruhu. Dostanete aj LED svetlomety s adaptívnymi diaľkovými svetlami, ambientné osvetlenie, luxusné sedadlá, cúvaciu kameru a multifunkčný volant. Chýbať nebude ani nový multimediálny systém MBUX s elektropriateľskou navigáciou.