Mazda6: Ak nebude veľké „turbo“, určite príde „diesel na benzín“

179

Mazda6 prešla koncom minulého roku jemným faceliftom. Jeho najväčším prínosom však nemá byť omladený dizajn, ale rozšírená paleta motorov. S vysokou pravdepodobnosťou však bude medzi ponukou motorov v Európe a Amerike jeden zásadný rozdiel.

Ďalšou zaujímavou atrakciou v rade noviniek na ženevskom autosalóne sa má stať modernizovaná Mazda6. Zastúpenie značky uvádza, že už začiatkom marca predstaví osvieženú verziu Wagon európskemu publiku. Dozvieme sa, či prinesie Mazda do Európy silný preplňovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra a taktiež sa zoznámime s parametrami revolučného agregátu SkyActiv-X.

Prečo je okolo SkyActiv-X také haló?

Nový motor má kombinovať výhody vznetových a zážihových agregátov. Jednotky s označením SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) sa majú vyznačovať priebehom výkonu klasického benzínového motora so spotrebou jednotky spaľujúcej naftu. SkyActiv-X beží na benzín a má ísť o dôležitý míľnik v živote spaľovacích motorov.

Mierne nekonvenčné produktové fotografie, čo poviete? Podobne, ako celá automobilka Mazda. „Boškáme prsty“, sťa Taliani.

Jeho princíp opisuje samotný pracovný názov agregátu. „Spark Plug Controlled Compression Ignition“ znamená v preklade „Sviečkou kontrolované kompresné zapaľovanie. Spaľovacie motory sú stavané pred stále väčšie výzvy, no automobilky miesto prepracovania ich princípu chodu znižujú ich ekologický dopad alternatívnymi pohonmi.

Mazda6 uvedie SkyActiv-X na trh

O existencii a práci na novom motore od Mazdy vieme už viac ako 2 roky. Do dnešného dňa však nikomu nie je úplne jasné, v akej príde podobe. Tým máme na mysli počet valcov alebo objem agregátu. Je celkom zbytočné konšpirovať nad jeho parametrami, keďže sa k nám prvé informácie dostanú v priebehu autosalónu v Ženeve.

Skvelý šesťstupňový automat môže v ponuke zostať ešte najbližšie desaťročie. Dúfajme, že si bude tak skvele rozumieť aj s novými motormi, ako s tými, ktoré už poznáme.

Čo sa však týka spomínaného preplňovaného 2,5 litrového štvorvalca poháňaného benzínom, ešte nie je nič stratené. Zákazníci v Spojených štátoch dostanú „veľký benzín“ do ponuky, no vďaka novým emisným normám môže byť jeho príchod do Európy ohrozený. Prekrížme však spolu prsty a dúfajme. Mazda6 by si poriadneho diabla pod kapotou rozhodne zaslúžila.

Interiérom Mazda „netlačí na pílu“. Je elegantný a facelift ho len priniesol bližšie k aktuálnej dobe.

Chcete zadosťučinenie? Zákazníci v USA nedostanú verziu Wagon (kombi), kvôli slabým predajom v porovnaní s SUV. Nevedia, čo je dobré, keď sa obracajú chrbtom ku klasickým kombi. Skutočne nevedia.