Maserati Levante Trofeo: Jeden z dôvodov, prečo nemá Stelvio motor V8

1617

Maserati Levante Trofeo má motor V8. Óóóó, áno! Korporátny rebríček, hierarchia a tak ďalej. V koncerne Fiat Chrysler Automobiles (FCA) každý vie, kde má svoje miesto.

Pokiaľ ste si mysleli, že bude pomerne malý a pre Európu celkom nenápadný new yorkský autosalón oddychom od SUV, kde ste preboha nechali hlavu? O iných autách z posledného amerického autosalónu sme ani nepísali.

Agresívna turbo-skriňa

Pustime sa však do práce konštruktívne a s rozumom, no práve v tom môže byť problém. Maserati predstavilo SUV Levante s benzínovým motorom V8. Má dve turbá, 427 kW/582 koní a pokiaľ ma pamäť neklame, silnejšie sériové auto s trojzubcom na kapote nemalo ďaleko od Ferrari Enzo (MC Stradale).

Čiže, nič rozumné za týmto počinom nehľadajte. Motor však pochádza od Ferrari, má 3,8 litra objemu a rodinne má veľmi blízko k agregátu pod kapotou Ferrari Portofino. Najväčším rozdielom medzi týmito dvomi “elektrárňami” je však krížová konfigurácia kľukového hriadeľa v Maserati, v porovnaní s plochou vo Ferrari.

Hierarchický “zádrhel”

Kým je každému jasná hierarchia športových značiek koncernu FCA, má svoje drobné nedostatky. Ferrari predsa nemôže byť pomalšie ako Maserati a Maserati nesmie byť pomalšie ako Alfa Romeo. Levante Trofeo zvládne stovku do 3,9 sekundy. Stelvio Quadrifoglio to zvládne o desatinu sekundy rýchlejšie.

To je však jediný údaj, kde Trofeo zaostáva za bratrancom z Milána. Maximálnu rýchlosť Trofea vytiahli v Modene na 300 km/h, a to je skoro o 20 km/h rýchlejšie, ako v prípade najrýchlejšieho Stelvia.

Športový mastodont

Levante si zachováva rozloženie hmotnosti v pomere 50:50 a ponúka skvelú podvozkovú konfiguráciu s lichobežníkovým zavesením na predných nápravách a viacprvkovou zadnou nápravou vzadu. Vzduchové odpruženie v agresívnejšom režime “Corsa” “nalepí” auto viac na cestu a ESP prejde do režimu zábavného vychovávateľa.

Rozumieme tomu tak, že vás nenechá zabiť sa, no nechá vás dosýta vyzabávať. K exteriéru nie je nutné dodať nič viac, než to, že Trofeo dostalo 22(!) palcové disky kolies, jemný náter čiernej farby miesto pneumatík, zopár aerodynamických fičúr a keď sa naň budete pozerať ešte dlhšie, tak vám vyprázdni účet a pôjde všetky vaše peniaze minúť na benzín a burgre pre vašich priateľov, pred ktorými vás bude ohovárať.

Je to čistá zloba a určite bude jazdiť a znieť famózne. Tlieskame, Maserati. A teraz, ostré Ghibli, prosím!