Luxusné DS 9 sa vyrovná BMW radu 5. Na začiatok prinajmenšom cenovkou

11057
DS9 AUTOGRATIS
Zdroj: DS Automobiles

Prichádza nová doba! Francúzsko má po rokoch experimentovania s rôznymi usporiadaniami luxusných karosérií konečne vlastný vlajkový sedan. To okrem iného znamená, že Macron sa môže konečne voziť reprezentatívne. Vzhľadom na cenovku dé-esky to ale taktiež vyzerá, že veľa podobných exotov na cestách nebude.

DS je jedna zo značiek, voči ktorým osobne cítim istý nábeh sympatií. Jej produkty sú na prvý pohľad iné – nie tak “iné”, ako to radi čítame v rôznych PR materiáloch, ale skutočne iné, zvláštne, trocha samoúčelné a určite veľmi odvážne. A to chce gule!

DS9 AUTOGRATIS
Zdroj: DS Automobiles
Zdroj: DS Automobiles

Relatívne dostupný základ

Čo však skutočne chce gule, to je pohľad na francúzsky cenník nedávno predstaveného luxusného sedanu DS 9. Nie, že by sme od niečoho nekompromisne francúzskeho nečakali ambicióznu sumu, no tieto čísla nás predsa trocha prekvapili.

DS9 AUTOGRATIS
Zdroj: DS Automobiles
Zdroj: DS Automobiles

A pritom sa to začína tak sľubne. DS 9 Performance Line dostalo štartovaciu cenu 47 700 €. Základný model je poháňaný plug-in hybridným systémom s kombinovaným výkonom 168 kilowattov (225 koní) a náhonom na predné kolesá. Vybavte si ho o stupeň vyššie – na úroveň Rivoli – a dostanete sa na minimálnych 51 700 €. 

DS9 AUTOGRATIS
Zdroj: DS Automobiles
Zdroj: DS Automobiles

Skutočná sranda však začína až pri výkonnejšom plug-in hybridnom ústrojenstve. Na jej obranu – motorizácia s názvom E-Tense však ponúka až 268 kilowattov výkonu (360 koní), ktoré na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňového automatu a ďalších elektromotorov. Za takúto technickú nálož dáte celkom prémiových 65 500 €! Úplne maximálna výbava Rivoli E-Tense potom začína na 68 400 eurách. 

DS9 AUTOGRATIS
Zdroj: DS Automobiles
Zdroj: DS Automobiles

S výbavou prichádza zábava!

To sú naozaj veľmi ambiciózne čísla, ktoré potvrdzuje aj porovnanie s francúzskymi cenami porovnateľného BMW radu 5. To v krajine revolúcií a gilotíny štartuje na trocha tučnejších 50 300 €, v maximálnej výbave (ignorujúc modely M) sa však cenovka zastavuje pri 65 250 €. Plug-in hybrid 530e xDrive začína na 63 500 €. Že sa bavíme o základných cenách výbavových stupňov, v ktorých nie sú zohľadnené príplatky? Áno, máte pravdu.

DS9 AUTOGRATIS
Zdroj: DS Automobiles
Zdroj: DS Automobiles

Ani v tom prípade to pre DS 9 nevyzerá najprívetivejšie. Francúzska spoločnosť totiž tvrdí, že ak sa v konfigurátore zásadnejšie opustíte, môžete za svoju DS 9 dať až 80 000 €, čo auto pozicionuje nielen vedľa známeho manažérskeho sedanu vyššej strednej triedy, ale aj veľmi blízko k teritóriu BMW radu 7 či Audi A8. Trúfalé, všakže?

Nás predovšetkým zaujíma, s čím sa Francúzi v konečnom dôsledku vytiahnu. DS 9 si totiž odkrútila svoju on-line premiéru už tento rok vo februári, no k prvým zákazníkom sa nedostane skôr, ako v septembri budúceho roka. To znamená, že mu to od on-line premiéry po sériovú výrobu bude trvať až 18 mesiacov! A to je šialený čas aj pre známych preborníkov v odkladaní premiér svojich modelov (pozerám sa na teba, Ford). Tak nech to stojí za to!

NEPREHLIADNITE: