Koniec legendám: BMW M2 a niektoré výkonné diesely končia. Hádajte prečo!

2075
Zdroj: Redakcia

Emisné pokuty už trieskajú na dvere asi ako armáda nahnevaných Američanov na centrálu CNN. Podľa predajných čísiel z roku 2020 sa totiž uvidí, kto prispeje do európskej kasy najviac.

Automobilky totiž musia dosiahnuť na ročný priemer celej modelovej flotily 95 gramov CO2 na kilometer – inak budú platiť. To spolu s normou Euro 6D, ktorú budú musieť všetky vozidlá spĺňať od januára 2021, zapríčinilo, že sa automobilky začínajú zbavovať niektorých motorov.

Dosť bolo dieselov

Hrana zvoní namä výkonným naftovým jednotkám. Napríklad Volkswagen sa bude zbavovať štvorvalca 2.0 BiTDI (poháňa napríklad Škodu Kodiaq RS) a odíde aj wolfsburgský osemvalcový turbodiesel. Pri niektorých modeloch sa dokonca už nafta neobjaví, ide napríklad o Volkswagen Sharan, ktorý bude odteraz jazdiť len s benzínovou jednotkou 1,4 TSI. Sharan napokon skončí najneskôr v roku 2021.

TEST: Seat Alhambra | Rodinný poklad

Podľa serveru iDnes.cz majú veľké diesely nahradiť benzínové plug-in hybridy, čo sa stane napríklad v prípade Volkswagenu Touareg. Motor 2.0 BiTDI skončí v modeloch Arteon, Passat a Tiguan. Nahradí ho nová pohonná jednotka 2.0 TDI Evo, ktorá sa už teraz objavuje vo vozoch naprieč koncernom.

Renault, ktorý sa chystá v rámci šetrenia po pandémii obmedzovať ponuku svojich modelov, zrejme stopne motory 1.3 TCe v modeloch Dacie. Pravdepodobne riskne širšie uplatnenie trojvalca 1.0 TCe, ktorý teraz v modeli Duster hrá úlohu základnej motorizácie s pomerne jednoduchou technikou.

TEST: Renault Clio TCe 130 EDC │ Osobné slnko

BMW M2 na šikmej ploche

Ešte tvrdší dopad budú mať emisie na výkonné vozidlá prémiových značiek. Server Autoforum.cz upozornil, že po oznámení ukončenia výroby dvanásťvalcových motorov prichádza ďalšia rana v podobe ukončení predaja športového kupé BMW M2 pre Európu. „Produkcia súčasného BMW M2 pre európsky trh skončí na konci tohto roka. Pre ostatné trhy ale bude pokračovať, “ vraví hovorca divízie M Andreu Schwab.

Zdroj: TS BMW
Zdroj: TS BMW

BMW M2 poháňa prepĺňaný benzínový šesťvalec, ktorý sa objavil aj pod kapotou M3 a M4, takže technicky by mohli byť ohrozené aj tieto vozidlá. M3 v ponuke momentálne nie je kvôli inštalácii filtra pevných častíc, teraz sa navyše bude riešiť aj spotreba. Smrť kompaktných športových kupé a sedanov to ale ešte znamenať nemusí, v roku 2022 by mohla prísť nová generácia BMW M2, ktorá už so spotrebou nebude mať problém.

Zdroj: TS BMW
Zdroj: TS BMW

Mníchov ale bude musieť „zarezať“ aj naftu. Svoje posledné dni na trhu odpočítava motorizácia M550d, ktorá vypadne z ponuky už v júni. Naftový šesťvalec s výkonom 400 koní doplatil na to, že sa BMW neoplatí investovať veľké peniaze do jeho modernizácie tak, aby spĺňal budúce ešte prísnejšie emisné normy. Príklad BMW, Renaultu a Volkswagenu budú zrejme nasledovať aj ďalší výrobcovia.

NEPREHLIADNITE: